Coen's schetsboek
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Coen's schetsboek
Nou je pakt weer flink en absurd uit, maar de verzorging is nogal tot in de puntjes.
Al gaat het digitaal, dan nog zal er best werk in zitten als ik dat zo inschat.
Tomeloze ijver! gr jed
Al gaat het digitaal, dan nog zal er best werk in zitten als ik dat zo inschat.
Tomeloze ijver! gr jed
Hé Jan Eric,
Klopt wel wat je zegt over hard werken: Het inkleuren van grote vlakken gaat veel sneller, maar er zit steeds ook veel ouderwets handwerk in. Och, het houdt me van de straat, zegt men dan hè.....
Dank je wel!
Klopt wel wat je zegt over hard werken: Het inkleuren van grote vlakken gaat veel sneller, maar er zit steeds ook veel ouderwets handwerk in. Och, het houdt me van de straat, zegt men dan hè.....
Dank je wel!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Op weg naar een portret van John Coltrane
Dit doet me denken aan die ene vakantie dat ik es meeging op sax-kamp. (Een weekje onder de saxofoon studenten).
Ik heb die week heel veel lessen meegevolgd met m'n schetsboek en geoefend in vingerzettingen.
Ik heb die week heel veel lessen meegevolgd met m'n schetsboek en geoefend in vingerzettingen.
O jé, dan mag ik wel secuur verder gaan met de vingers (gelukkig heeft snaren tellen hier geen zin, Sofie! Als je begrijpt wat ik bedoel....)!
Leuk dat je hebt gereageerd.

Leuk dat je hebt gereageerd.
Het portret van Coltrane zit aardig op de goede weg.
Een heel begenadigde speler geweest met een heel aparte stijl.
Nu al een treffende weergave van hem

Vakantiewerkje komt ook wel goed...

Een heel begenadigde speler geweest met een heel aparte stijl.
Nu al een treffende weergave van hem
Vakantiewerkje komt ook wel goed...

Dank je, Eric!
Hier dus ook veel bewondering voor Coltrane's muzikale uitspattingen.
Getekend naar een referentie, maar dat zal je niet verwonderen. Dat houdt wel in dat ik er op een of andere manier m'n eigen draai aan ga geven. Tot nu toe is dat alleen in de kleuren het geval.
Hier dus ook veel bewondering voor Coltrane's muzikale uitspattingen.
Getekend naar een referentie, maar dat zal je niet verwonderen. Dat houdt wel in dat ik er op een of andere manier m'n eigen draai aan ga geven. Tot nu toe is dat alleen in de kleuren het geval.
Na een ongebruikelijk realistisch begin was ik benieuwd naar de "Coenige" aanpak die je werk zo kenmerkt.
Ja, nu wordt het een Coen die in stijl blijk geeft van waardering voor de klanken van de saxofooon.
We blijven het volgen gr jed
Ja, nu wordt het een Coen die in stijl blijk geeft van waardering voor de klanken van de saxofooon.
We blijven het volgen gr jed
Lekker sfeervol beeld. Maar, Coen, je weet dat muziek instrumenten m'n dada zijn...
De vingers zitten goed, maar het mondstuk van de saxofoon... da's anders.
Een mondstuk is een plastiek stuk met een platte kant met gat onder.
Aan deze platte kant wordt met beugeltjes een houten "riet" aan gebonden.
Dit plastiek stuk wordt dan op het einde van de saxofoon geschoven (daar zit een stukje kurk dat wordt ingevet).
(https://www.bestsaxophonewebsiteever.co ... iece-2.jpg)
Het uiteinde van het mondstuk en het rietje gaan in de mond (boventanden staan op het mondstuk, onderlip ligt geplooid over de ondertanden met daarboven het rietje).
In jouw beeld lijkt het alsof het mondstuk smal en lang is... met 4 beugels (typisch is dat 1 dubbele beugel) en dat het mondstuk niet in de mond zit...
Maar ik zal het door de vingers zien (want die zitten wel goed
)
De vingers zitten goed, maar het mondstuk van de saxofoon... da's anders.
Een mondstuk is een plastiek stuk met een platte kant met gat onder.
Aan deze platte kant wordt met beugeltjes een houten "riet" aan gebonden.
Dit plastiek stuk wordt dan op het einde van de saxofoon geschoven (daar zit een stukje kurk dat wordt ingevet).
(https://www.bestsaxophonewebsiteever.co ... iece-2.jpg)
Het uiteinde van het mondstuk en het rietje gaan in de mond (boventanden staan op het mondstuk, onderlip ligt geplooid over de ondertanden met daarboven het rietje).
In jouw beeld lijkt het alsof het mondstuk smal en lang is... met 4 beugels (typisch is dat 1 dubbele beugel) en dat het mondstuk niet in de mond zit...
Maar ik zal het door de vingers zien (want die zitten wel goed
Gaaf affiche om te zien, zou niet misstaan in huiskamer van een Jazzliefhebber of een bruin café of misschien zelfs een VVD- ballentent. Of een hoes van een LP of CD natuurlijk.
Dat zomerse stel is vermoedelijk nog in progress?
groeten jed
Dat zomerse stel is vermoedelijk nog in progress?
groeten jed
@mrsgray: Ai....Sofie, ik was er al bang voor, maar je hebt ongetwijfeld helemaal gelijk. En dan zal ik het gelijk nog erger maken: de vingers staan ook niet helemaal goed. Wijs-en middelvinger moeten iets verder op de sax staan om effectief ventielen te kunnen gebruiken. Maar het was toch leuk eraan te werken en John zal het me niet meer kwalijk nemen.......
Dank voor je aanmerkingen. Zodra ik weer een muziekinstrument durf te tekenen, doe ik er m'n voordeel mee.
@unikap: Laat die VVD-ballentent dan maar zitten; dat klinkt net niet aantrekkelijk genoeg. Het zomerse stel is inderdaad in progressie.
Dank voor je aanmerkingen. Zodra ik weer een muziekinstrument durf te tekenen, doe ik er m'n voordeel mee.

@unikap: Laat die VVD-ballentent dan maar zitten; dat klinkt net niet aantrekkelijk genoeg. Het zomerse stel is inderdaad in progressie.