Je hebt eigenlijk wel gelijk, ik had het plaatje blijkbaar niet heel goed bekeken!
Coen's schetsboek
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Coen's schetsboek
@RiksGewijs: Jij wordt niet vaak over het hoofd gezien, denk ik, Rik!
@Eric61: Je hebt gelijk: het is precies Haalandt, al heb ik nooit aan hem gedacht!
@unikap: Ja, die begroeide rotsen stellen niet veel voor. Soms werk ik wat te figuratief, denk ik. Niks mis met 'dat joch'. Die leeft net als z'n maker in een fantasiewereld ......
@miepie: Je hebt goed gekeken!
@Eric61: Je hebt gelijk: het is precies Haalandt, al heb ik nooit aan hem gedacht!
@unikap: Ja, die begroeide rotsen stellen niet veel voor. Soms werk ik wat te figuratief, denk ik. Niks mis met 'dat joch'. Die leeft net als z'n maker in een fantasiewereld ......
@miepie: Je hebt goed gekeken!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Vrouw met kaketoe. Mogelijk werk ik er nog wat verder aan
Voetbalmaatje karikatuur
karikatuur van mijn 99-jarige moeder
Laatst gewijzigd door Coen op vr mei 24, 2024 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- RiksGewijs
Wow flink doorgerekend. De karikatuur van uw schoonmoeder? Krijgt die nog een achtergrond? Of blijft die zo. Vraag dit omdat ik zelf altijd moeite heb met de beslissing of dit nu wel of niet moet. En hoe komt u dan tot uw beslissing?
De voetbal pappa. Geweldig die grijns. Zie dit zo voor mij. Die kaketoe. Geweldig hoe de vogel haar gezicht via de neus wegduwt. Ik ben opgegroeid met papegaaien en kaketoes. Geweldige dieren. De eigenlijzigheid van deze vogels komt heel mooi tot zijn recht zo.
De voetbal pappa. Geweldig die grijns. Zie dit zo voor mij. Die kaketoe. Geweldig hoe de vogel haar gezicht via de neus wegduwt. Ik ben opgegroeid met papegaaien en kaketoes. Geweldige dieren. De eigenlijzigheid van deze vogels komt heel mooi tot zijn recht zo.
De karikatuur van mijn moeder heeft als een achtergrond het hoofd van mijn moeder, maar nu met de ogen geopend, een sierlijst en vele woorden. Het is een tekening die naar genodigden gaat voor haar verjaardag (100ste). Die post ik hier niet, omdat 'jullie je dan natuurlijk allemaal uitgenodigd voelen en we niet zo'n toestand willen als destijds in Haren'.
Sommige tekeningen krijgen een achtergrond, omdat dat belangrijk is voor de vertelling, anderen omdat dat verzorgd oogt. Vaak kies ik voor een achtergrond, om daar 'anders' creatief te kunnen zijn en dan kies ik wel eens voor een achtergrond, omdat ik simpelweg nog wat oefening wil.
Dank voor alle complimenten en vragen, Rik.
Sommige tekeningen krijgen een achtergrond, omdat dat belangrijk is voor de vertelling, anderen omdat dat verzorgd oogt. Vaak kies ik voor een achtergrond, om daar 'anders' creatief te kunnen zijn en dan kies ik wel eens voor een achtergrond, omdat ik simpelweg nog wat oefening wil.
Dank voor alle complimenten en vragen, Rik.
We hoeven uiteraard niet alles te zien.
Het feit dat je de kranige dame nog bij jou mag hebben is al bewonderenswaardig.
Ik hoop dat zij in de best mogelijke gezondheid nog lang mag genieten van jouw kunstwerken waarop zij te pronken staat.
Top en diep respect!
Het feit dat je de kranige dame nog bij jou mag hebben is al bewonderenswaardig.
Ik hoop dat zij in de best mogelijke gezondheid nog lang mag genieten van jouw kunstwerken waarop zij te pronken staat.
Top en diep respect!
Wat knap gedaan, die gezichten van je voetbalmaatje en moeder. Ik ken ze natuurlijk niet, maar kan me goed voorstellen dat ze lijken! Houdt je moeder van lezen?
Die vrouw en haar kaketoe lijken dikke maatjes te zijn
Die vrouw en haar kaketoe lijken dikke maatjes te zijn
@Eric61: Al krijgt m'n moeder lang niet alle werk onder de ogen, is ze één van m'n grootste fans. Inderdaad, ' een kranige dame'. Dank je, Eric!
@miepie: M'n moeder leest af en toe een boek. Eigenlijk was mijn bedoeling dat op het boek in haar rollator de titel: 'Hoe overleef ik m'n 100ste verjaardag' zou staan, maar dat werd te priegelig.
Beide gezichten (karikaturen) worden door 'kenners' herkend. Tegelijkertijd realiseer ik me dat ik nog dichtbij de foto voorbeelden bleef. Ik hoop daar meer los van te komen en er expressiever in te worden, in de toekomst. Dank je wel!
@miepie: M'n moeder leest af en toe een boek. Eigenlijk was mijn bedoeling dat op het boek in haar rollator de titel: 'Hoe overleef ik m'n 100ste verjaardag' zou staan, maar dat werd te priegelig.
Beide gezichten (karikaturen) worden door 'kenners' herkend. Tegelijkertijd realiseer ik me dat ik nog dichtbij de foto voorbeelden bleef. Ik hoop daar meer los van te komen en er expressiever in te worden, in de toekomst. Dank je wel!
Schitterende reeks carricaturen, Nog wel in vakantie tijd. Vergeet niet om er lekker op uit te gaan man!
Alle lof uit zabo gr jed
Alle lof uit zabo gr jed