Coen's schetsboek
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Coen's schetsboek
Leuk en goed afgewerkt. Weloverwogen teksten. Merci gr jed
Dank jullie wel voor de aardige reacties!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Een teken van leven uit Gorinchem. De illustratie is nog niet af.
Verzorgd uitziende heks; mocht Eucalypta wel een voorbeeld aan nemen en Jean Dulieu met haar.
Ben benieuwd welke kant het verder nog op gaat. Wellicht krijgt het lentekuiken nog meer betekenis.
We blijven het volgen. gr jed
Ben benieuwd welke kant het verder nog op gaat. Wellicht krijgt het lentekuiken nog meer betekenis.
We blijven het volgen. gr jed
Doet me een beetje denken aan Duck Man uit de boeken van Terry Pratchett
Weet deze figuur wel dat er een eend op zijn hoofd zit?

- RiksGewijs
Is weer een leuke. Ben benieuwd naar wat er allemaal bijkomt. Die eend erbij zo. Met die blik. Geweldig.
Ik kende 'm niet, maar ik snap na even googelen natuurlijk waar je het over hebt. De vraag die je aan me stelt, is de kern van de tekening, straks!
@RiksGewijs: Er komen nog veel details bij, Rik. Welke weet ik ook nog niet.
@Eric61: Ik ben zelf ook niet ontevreden.
- RiksGewijs
Wordt steeds mooier en leuker. Ben benieuwd waar dat lgorime straks in terug gaat komen. Hetgeen op het boek staat.
@RiksGewijs: Oe, ik had niet verwacht dat er iemand zou zijn die tot zo vèr in de details zou kijken: er moest 'algoritme' staan, maar de eerste letter viel weg. Inmiddels heb ik het gewijzigd. Dank je wel, Rik. Maar het gaat om een onbenullige titel die niet van belang is voor de gedachte, hoor.
Inmiddels is de illustratie af, na een frustrerende sessie waarbij ik zo'n anderhalf uur voor niets gewerkt heb, omdat m'n laptop vond dat een update installeren voor ging op het creatieve proces..........
Dat 'upgraden' zal inderdaad wel behoorlijk irritant geweest zijn. Meestal is dat op een moment dat je dat net niet wil
Maar kijk, het is toch goed gekomen of misschien toch niet helemaal...
Het spiegelbeeld op het vaasje lijkt me 'tegengesteld' aan wat je zou verwachten of was dat net de bedoeling? Wel gaaf om te 'spiegelen'...

Maar kijk, het is toch goed gekomen of misschien toch niet helemaal...
Het spiegelbeeld op het vaasje lijkt me 'tegengesteld' aan wat je zou verwachten of was dat net de bedoeling? Wel gaaf om te 'spiegelen'...
- RiksGewijs
Dat heb ik ook eens gehad, lang geleden met een werkproject voor een studie. Was HTML-4 code aan het schrijven voor een website. Na uren en uren ploeteren. Niet meer gedacht aan opslaan. Toen nog met een pc. Alles weg en moest opnieuw beginnen.
Deze is ook al zo gaaf. Er is alleen iets met de lichtval bij de boeken. Het lijkt dat de lichtval naar rechts gaat. Toch zie ik een lichtval naast de boeken. Weet alleen niet goed te benoemen wat maar lijkt op wat ik schreef.
Die spelende pop en muis op het kussentje erbij. Geweldig! Dit maakt een afbeelding een beleving.

Deze is ook al zo gaaf. Er is alleen iets met de lichtval bij de boeken. Het lijkt dat de lichtval naar rechts gaat. Toch zie ik een lichtval naast de boeken. Weet alleen niet goed te benoemen wat maar lijkt op wat ik schreef.
Die spelende pop en muis op het kussentje erbij. Geweldig! Dit maakt een afbeelding een beleving.

@Eric61: Die spiegeling klopt zeker niet helemaal. Je mag verwachten dat als je de figuur zo duidelijk ziet, de omgeving dat ook zou moeten zijn. Ik wilde eigenlijk op deze manier de vaas laten glanzen en de de losse zaken enigszins met elkaar te integreren. Kennelijk lukte dat niet helemaal. Dank voor je feedback.
@RiksGewijs: En op het moment dat ik een laptop koop, weet ik dat dit soort 'frustraties' zullen volgen..........
Dank voor je enthousiaste commentaar.
En dan die lichtinval: mijn gedachte was het licht van een laagstaande zon, naar binnen te laten vallen. Ook hier leidt dat tot verwarring, begrijp ik. Met het niveau dat ik nu heb, horen dat soort fouten er bij, helaas. Ik neem je feedback mee naar te volgen illustraties.
@RiksGewijs: En op het moment dat ik een laptop koop, weet ik dat dit soort 'frustraties' zullen volgen..........

En dan die lichtinval: mijn gedachte was het licht van een laagstaande zon, naar binnen te laten vallen. Ook hier leidt dat tot verwarring, begrijp ik. Met het niveau dat ik nu heb, horen dat soort fouten er bij, helaas. Ik neem je feedback mee naar te volgen illustraties.
Strange Hobbies is een af en toe terugkerend onderwerp in m'n illustraties. Omdat ik ze ook plaats op een internationaal platform, is de tekst in het Engels. Hier al weer nummer 8: