Blond haar tekenen

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
0108daniel

Blond haar tekenen

Bericht door 0108daniel »

Ik ben eens benieuwd hoe je blond haar kan tekenen.
Ik ben nu met een portret van een meisje bezig waar ze blond haar heeft, ik heb hier al zitten zoeken en op google maar kon niet veel vinden.
Misschien iemand tips?
Naja naja

Re: Blond haar tekenen

Bericht door Naja naja »

ik ben benieuwd waar je gezocht hebt want na zoeken op 'blond' had ik meteen beet. klik! :wink:
0108daniel

Ja die zag ik ook staan, maar daar doen de foto's het niet....
AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Zoals je weet (daar heeft iemand je al een keer op gewezen omdat je eigen afbeeldingen niet meer zichtbaar waren), moeten van met name de oudere berichten, de afbeeldingen nog zichtbaar gemaakt worden. Volgende keer als je iets tegenkomt van een topic dat je graag wilt bekijken naar aanleiding van een zoekopdracht, maar waar wij nog niet aan toe gekomen zijn, graag even een berichtje naar een modje met het verzoek dit even te doen en niet een topic hiervoor openen.

Omdat de schrijver van dat betreffende topic over blond haar al haar afbeeldingen heeft verwijderd (dat staat los van de upgrade van het forum), laat ik dit topic open staan en hoop ik dat anderen nog met een tip komen voor het tekenen van blond haar.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
Little Dragon
Contacteer:

Bericht door Little Dragon »

Wat ik zelf altijd doe bij blond haar, is de donkere stukken accentueren en dan het "blond" arceren met een kneedgum en een elektrische gum....
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.
0108daniel

Little Dragon: ik heb geen idee wat je bedoeld:P
Is het iets van gewoon wat donkere plekken uitgummen zodat het lichter word?
Mariska

Bericht door Mariska »

Vond een aardige tutorial op DA: [KLIK]
Klik hier om te zien wat ik maak.
HansvanHalteren
Contacteer:

Bericht door HansvanHalteren »

Altijd even onthouden: Blond is niet wit. Blond haar bestaat uit heel veel toonnuances. Wanneer je met grafietpotloden tekent, bedenk dan dat alleen de hooglichten wit zijn (en dat eigenlijk ook niet) en dat de rest grijstinten zijn waarbij ook hele donkere plekken voorkomen. Ik heb ooit een keer de actrice Sarah Michelle gellar (uit Buffy the Vampireslayer) getekend. Als er iemand hoogblond haar heeft dan is zij het wel. Hier kun je zien hoe ik blond haar maak:
http://www.vanhalterenweb.nl/art/?p=4
-------------------
bekijk mijn weblog
dvandekamp

Bericht door dvandekamp »

Waar je vaak niet bij stil staat, zoals Hans ook zegt, is blond niet altijd gelijk aan wit. Ik werk met houtskoolpoeder en breng dat aan met kwasten. Wat ik zelf doe, is goed kijken naar de schaduwpartijen. Deze "kleur" je eerst in als egaal oppervlak. Vervolgens gum je daar wat lichte nuances uit en breng je met wat donker weer wat donkere accenten aan. Wat ook mooi kan zijn is dat je de achtergrond donker maakt. Ik heb een voorbeeld van Einstein (die grijs is, ik weet het, maar geeft wel even aan wat ik bedoel) waardoor het lichte haar heel mooi afsteekt tegen een achtergrond. zie mijn portfolio op www.portretvanfoto.nl
http://www.portretvanfoto.nl fotorealistische portretten in houtskool.
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Ik werk eigenlijk niet heel veel met gummen. Dit is mijn enige blonde portret, volgens mij: http://www.schilderenenzo.nl/forum/view ... =11&t=7523 (met potlood althans). In dit topic zie je ook een beetje hoe ik gewerkt heb. Het is in principe gewoon lok voor lok tekenen, en her en der een uitsparing houden voor haartjes die dwarsliggen (haha). Maar als je écht realistisch wilt tekenen dan zijn de tutorials op DA erg handig!
Persoonlijk vind ik het wel mooi om her en der een glansje in het haar wat wit van het papier te laten. Papier is immers ook niet ultiem wit.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Yvonneb

Bericht door Yvonneb »

Welke kleuren gebruik je om licht blond te mengen in olie verf?
ANTONI
Contacteer:

Bericht door ANTONI »

Titaanwit met gele oker. Iets donkerder met een beetje ruwe sienna.
Mengen op het palet met eerst wit en dan iets van de andere kleur toevoegen.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl
Plaats reactie