Grafiet schadelijk voor gezondheid...?!

Verhalen over van alles en nog wat, wat je maar kwijt wilt.
En doe mee met onze Monthly Challenge!

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Nick.N

Grafiet schadelijk voor gezondheid...?!

Bericht door Nick.N »

:shock:

Persbericht:

In een een rapport dat gisteravond is verzonden naar de fabrikanten van bepaalde potlood merken, is aangetoond dat het grafiet in deze potloden uiterst giftig is. Een bepaald bestandsdeel van de samenstelling in het grafiet blijkt een chemische reactie te veroorzaken. Dit kwam uit diverse laboratoriumtesten. Aanleiding voor het testen van het grafiet kwam door een opvallende overeenkomst tussen het ziektebeeld van een aantal ernstig zieke mensen. Deze patiënten maakten voor hun hobby gebruik van deze merken potloden.
Bij het testen van de potloden werd ontdekt dat de chemische reactie in de kern van de potloden tot het ontstaan van nieuwe verbindingen leidt, die de gezondheid ernstig kunnen schaden. Bij beperkt gebruik is het lichaam nog in staat deze stoffen te verwerken, maar regelmatig gebruik kan tot ernstige lever en nierschade leiden. Raadpleeg uw arts voor meer informatie hierover.

De poltoodfabrikanten hebben nog niet op dit persbericht gereageerd.

De namen van de merken in kwestie mogen wegens juridische redenen niet worden vrijgegeven.

Ik weet niet wat er allemaal van waar is, maar nie zeggen welke merken het nu zijn? Hoe moet ik nu weten welke wel en niet schadelijk zijn
:?
Laatst gewijzigd door Nick.N op wo apr 01, 2009 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Artificial_green

Bericht door Artificial_green »

Lijkt me logisch dat er in sommige potloodvullingen giftig zijn als er cadmium of cobalt pigmenten worden gebruikt enzo. Maar ik weet niet wat ze met verbindingen bedoelen?
Nick.N

Bericht door Nick.N »

Ik denk iets van een chemische reactie ofzo van twee stoffen die in aanraking met elkaar komen...?
Mariska

Bericht door Mariska »

Dit is een zo'n vaag verhaal (zelfs voor een persbericht) dat het wel een 1 april grap MOET zijn ;)

Mariska
Klik hier om te zien wat ik maak.
Nick.N

Bericht door Nick.N »

Ook dit is een 1 April grap :P

Maar ze waren nogal doorzichtig :lol:
gerpos

Re: Grafiet schadelijk voor gezondheid...?!

Bericht door gerpos »

waarom ik kleur toch altijd met potlood.
AtelierBrigitte
Contacteer:

Re: Grafiet schadelijk voor gezondheid...?!

Bericht door AtelierBrigitte »

gerpos schreef: wo apr 17, 2024 9:59 am waarom ik kleur toch altijd met potlood.
Hallo Gerpos, dit is een heel oud bericht (2009). Gelieve niet te reageren op oude berichten (zie forumregels).
Dank je wel!
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
Plaats reactie