FAQ

Ben je nieuw? Lees dan de forumregels even door en stel je even voor!
Forumregels, hoe plaats ik een afbeelding of foto etc.
Ook vind je hier de FAQ!

Moderators: AtelierBrigitte, Administrator

AtelierBrigitte
Contacteer:

FAQ

Bericht door AtelierBrigitte »

Neem even de tijd om deze FAQ door te lezen als je nieuw op dit forum bent ;)

Allereerst WELKOM!

Hoe plaats ik een afbeelding/foto?
Deze vraag wordt zo vaak gesteld - een apart topic is er aan gewijd. Hier kun je het vinden.

Kan ik mijn eigen berichten verwijderen / aanpassen?
Het wijzigen en verwijderen van eigen berichten is ingeperkt: na ruim 48 uur na het plaatsen van je bericht, kun je dit niet meer wijzigen/verwijderen, alleen de modjes kunnen dit.
Alleen bij zeer dringende gevallen, kun je een verzoek indienen bij de modjes om een bepaald bericht aan te passen c.q. te verwijderen. Een verzoek kun je indienen via de mail: info@schilderenenzo.nl.

Reageren op meerdere mensen/reacties met quotes
Soms wil je op meerdere mensen reageren, maar het is niet toegestaan om dan maar meerdere berichten achter elkaar te posten, waarin je elke keer één quote opneemt. Deze zul je moeten samenvoegen in één reactie. Hoe? Lees hier de prachtige 'How to'.

Kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?
Je kan/mag je gebruikersnaam 1x laten wijzigen door de administrator. Stuur daartoe een PM naar AtelierBrigitte (zie gebruikerslijst). Denk goed na over welke nieuwe naam je wilt hebben, want die wordt daarna niet meer gewijzigd

Hoe kan ik van een tekst een hyperlink maken?
Sommige internetlinken zijn HEEEEL lang en voor dat soort zaken is het handig om alleen maar een woord te gebruiken, zoals bijvoorbeeld <klik>

Hier de stappen:
* selecteer het gehele adres (link) van de pagina waar je naar wilt linken (inclusief de https - codes), in dit geval heb ik als voorbeeld https://www.google.com gekozen. Kopieer dit adres naar je klembord (Ctrl+C)
* in het deel waar je je bericht opstelt, geef je het volgende in:
[url = hierachter (zonder spaties) plaats je de link die op je klembord staat (Ctrl+V) sluit af met een] * tik nu het woord of stukje tekst, bijvoorbeeld <klik>
* sluit af met [/ url] ook weer zonder spaties!
* de code ziet er nu als volgt uit: [url = http:/ / www .google. com ]<klik>[/ url]
(maar dan zonder spaties!!! de spaties heb ik hier even nodig om de code te kunnen laten zien)

* de tekst <klik> kun je accentueren door de standaard BBCodes te gebruiken, bijvoorbeeld [ b ] [/ b] er omheen (zonder spaties!!)
* de code wordt dan
[url =https: // www .google. com][ b]<klik> [/b ][/ url]
* dit levert het volgende op: <klik>

Wat is een PB of PM?
PB staat voor Persoonlijk Bericht (PM is de engelse titel: Personal Message).
Onder elk bericht staat een knopje met [PM], hiermee kun je naar die betreffende gebruiker een persoonlijk bericht sturen - een soort van e-mail maar dan binnen het forum.

Je krijgt een melding dat je een persoonlijk bericht hebt. Dit is zichtbaar bovenin je scherm. Als je naar je berichtenbox wilt gaan, klik je onder de banner, op [0 nieuwe berichten]. Deze berichtenbox is alleen voor jou zichtbaar, net als alle PM berichten die je stuurt naar anderen.
Schoon af en toe je mailbox op, want hij kan vollopen en dan kun je geen berichten meer ontvangen!

Ik kan niet meer inloggen - help?
Als je je wachtwoord kwijt bent en je hebt alles geprobeerd om in te loggen, kun je een e-mail sturen naar info@schilderenenzo.nl.
Geef duidelijk aan wat je gebruikersnaam is en met welk e-mailadres je je geregistreerd hebt.

Urgente vraag?
De beheerders van dit forum zijn allemaal vrijwilligers die dit naast hun baan doen. Ze kunnen dus niet 24/7 op het forum aanwezig zijn.
Heb jij een dringende vraag die snel antwoord of actie behoeft? Stuur dan een mail naar info[at]schilderenenzo[punt]nl.
(Het contactformulier van de site is uitgezet omdat spammers er iets te enthousiast gebruik van maakten. Vandaar dat we alleen een e-mailadres verstrekken die ook nog eens niet makkelijk leesbaar is voor robots.)

Als je aanvullingen of ideeën hebt voor deze FAQ, PM ze mij dan kan ik ze toevoegen.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
Plaats reactie