Teken Tablet
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Teken Tablet
Ik wil graag een tekentablet kopen
maar ik weet niet welke ik moet kiezen.
Kan iemand mij hier mee helpen?
(Het liefst één rond de 50 eurie)
maar ik weet niet welke ik moet kiezen.
Kan iemand mij hier mee helpen?
(Het liefst één rond de 50 eurie)
- AtelierBrigitte
- Contacteer:
ik weet niet wat de prijzen zijn, maar de "beste" zijn de tabletten van Wacom.
Beetje snuffelen op internet, dan kom je soms vaak goede aanbiedingen tegen.
Kijk anders ook eens op www.kieskeurig.nl en tik het type tablet in dat je zoekt, krijg je een mooi overzicht van wat er allemaal te verkrijgen is.
Trouwens: welkom op het forum!
Misschien leuk om je even voor te stellen: viewforum.php?f=3 ??
Beetje snuffelen op internet, dan kom je soms vaak goede aanbiedingen tegen.
Kijk anders ook eens op www.kieskeurig.nl en tik het type tablet in dat je zoekt, krijg je een mooi overzicht van wat er allemaal te verkrijgen is.
Trouwens: welkom op het forum!
Misschien leuk om je even voor te stellen: viewforum.php?f=3 ??
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.
---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
De tabletten van Wacom zijn inderdaad erg goed, maar die zijn over het algemeen wel wat duurder dan 50 euro.
Zelf heb ik een Wacom Intuos3, a5 formaat. Deze kostte rond de 300 euro.
Een goedkoper tablet van Wacom is de Bamboo Fun met een prijs van, naar ik meen, rond de 100 euro.
Zelf heb ik een Wacom Intuos3, a5 formaat. Deze kostte rond de 300 euro.
Een goedkoper tablet van Wacom is de Bamboo Fun met een prijs van, naar ik meen, rond de 100 euro.
~Het leven is slechts een korte periode tussen twee eeuwigheden in~
- AtelierBrigitte
- Contacteer:
Misschien lijkt het veel geld, maar soms kun je beter iets meer uitgeven zodat je wat goeds hebt (en er dan ook plezier van hebt), dan dat je iets hebt, wat je uiteindelijk niet meer gebruikt (omdat het tegenvalt).
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.
-
Ik heb een wacom Bamboo (de "zakelijke" zwarte versie) en die bevalt me goed. Hier kost rond de 80 euro en Wacom is niet stuk te krijgen. Je kunt ook meer geld neerleggen voor de Bamboo Fun (de witte) maar dan krijg je er een softwarepakketje bij waarvoor je betaalt (er is nix anders aan het tablet zelf).
Er is ook een nieuw tablet (van Trust geloof ik) en die is een stuk groter en 65 euro. Maar ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is.
Waar je in ieder geval op moet letten is dat je tablet drukgevoeligheid heeft. Dat is niet bij alle tabletten zo (wel bij die van wacom). Verder moet je ze dan maar vergelijken op formaat en gevoeligheid (aantal niveaus pendruk: 512 is standaard) en de resolutie van het oppervlak.
Kijk ook even naar navullingen van je pen, het bitje slijt namelijk. Het is handig als je daar vullingen voor kan krijgen (bij Wacom kun je ze bestellen), anders heb je straks niets meer aan je tablet
Er is ook een nieuw tablet (van Trust geloof ik) en die is een stuk groter en 65 euro. Maar ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is.
Waar je in ieder geval op moet letten is dat je tablet drukgevoeligheid heeft. Dat is niet bij alle tabletten zo (wel bij die van wacom). Verder moet je ze dan maar vergelijken op formaat en gevoeligheid (aantal niveaus pendruk: 512 is standaard) en de resolutie van het oppervlak.
Kijk ook even naar navullingen van je pen, het bitje slijt namelijk. Het is handig als je daar vullingen voor kan krijgen (bij Wacom kun je ze bestellen), anders heb je straks niets meer aan je tablet

Je kunt ook even kijken op www.wacomshop.nl
Ze verkopen een Wacom Bamboo voor 65 euro. Op de Wacom site beweren ze dat de Bamboo bedoeld is voor zakelijk gebruik en de Bamboo Fun voor creatief gebruik. Er lijkt echter weinig verschil te zijn tussen de tablets, beide hebben iig 512 drukniveau's.
Een verschil met bijvoorbeeld de Intuos serie, is dat de een Intuos 1024 drukniveau's heeft en ook gevoelig is voor de hoe waarin je je pen houdt.
Ze verkopen een Wacom Bamboo voor 65 euro. Op de Wacom site beweren ze dat de Bamboo bedoeld is voor zakelijk gebruik en de Bamboo Fun voor creatief gebruik. Er lijkt echter weinig verschil te zijn tussen de tablets, beide hebben iig 512 drukniveau's.
Een verschil met bijvoorbeeld de Intuos serie, is dat de een Intuos 1024 drukniveau's heeft en ook gevoelig is voor de hoe waarin je je pen houdt.
-
bamboo fun en de bamboo zijn precies hetzelfde, alleen de kleur is anders en bij de Fun krijg je er een softwarepakket bij waarvoor je meer betaald. Als je zelf de software al hebt, zou ik niet meer gaan betalen voor de bamboo fun :p
en intuos A3... dat is echt mijn droomtablet! maar zooooo veel geld.
en intuos A3... dat is echt mijn droomtablet! maar zooooo veel geld.
Mijn droomtablet is toch wel een Cintiq, maar ja... dan moet ik echt nog wel een tijdje doorsparen
Ik heb nu een Intuos A5, maar ik vraag me af of het echt zoveel lekkerder zou werken op A3 formaat. Ik denk dat dat vooral handig is als je graag grote bewegingen maakt.

Ik heb nu een Intuos A5, maar ik vraag me af of het echt zoveel lekkerder zou werken op A3 formaat. Ik denk dat dat vooral handig is als je graag grote bewegingen maakt.
- nancy_kelpie
- Contacteer:
Ik had vroeger een A4 trust. Dat grote formaat vond ik juist super onhandig. Je moet er maar net het bureau voor hebben dat zo'n groot ding daar past, en dan niet zomaar ergens maar echt op de plek waar je met je arm zit om te tekenen. En verder stelde ik hem altijd zo in dat ik maar 1/4 van het hele ding gebruikte haha.
Ik heb wel eens gelezen dat als je uit je pols tekent je een A5 nodig hebt, als je je elleboog soms erbij beweegt een A4 en voor een A3 moet je uit je schouder tekenen ofzo, wat niemand doet. Geen idee of dit waar is, maar ik ben het er wel mee eens dat A3 onhandig is.
Bij sommige winkels kan je tablets uitproberen, dat zou ik zowieso even doen als je er een wil kopen. Vooral als je een groot formaat wilt.
Een cintiq is echter een ander verhaal, daar is het hoe groter hoe beter. Die grote is zowieso niet te betalen (maar wel heel cool), en die kleine was ik eerst bang voor of je uberhaupt nog iets zag. Je gaat immers ook geen gewoon beeldscherm van 12 inch kopen. Maar je ziet alles prima op die kleine en werkt IDEAAL
Ik heb wel eens gelezen dat als je uit je pols tekent je een A5 nodig hebt, als je je elleboog soms erbij beweegt een A4 en voor een A3 moet je uit je schouder tekenen ofzo, wat niemand doet. Geen idee of dit waar is, maar ik ben het er wel mee eens dat A3 onhandig is.
Bij sommige winkels kan je tablets uitproberen, dat zou ik zowieso even doen als je er een wil kopen. Vooral als je een groot formaat wilt.
Een cintiq is echter een ander verhaal, daar is het hoe groter hoe beter. Die grote is zowieso niet te betalen (maar wel heel cool), en die kleine was ik eerst bang voor of je uberhaupt nog iets zag. Je gaat immers ook geen gewoon beeldscherm van 12 inch kopen. Maar je ziet alles prima op die kleine en werkt IDEAAL

Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl
www.nancyzonneveld.nl
Re: Teken Tablet
Ik zie dat dit een heel oud topic is, maar ik vraag het hier maar. Het gaat tenslotte om een tablet kopen 
Kan iemand mij duidelijk uitleggen welk tablet het beste is voor welke toepassing? Van Wacom, en dan het verschil tussen de Bamboo en Intuos tabletten. Aan het budget zal het voor mij niet liggen
Ik vraag het omdat ik een keer een tablet van iemand heb geleend, maar dat was maar voor een weekje. Ik kon er toen niet zo goed aan wennen, maar dat zal ook aan het programma gelegen hebben.
Mijn tweede vraag is dan ook, welk programma is het makkelijkst om mee te werken met een tablet? Ik heb wel eens gehoord dat photoshop een goede is, maar zijn er meer?
En ook nog het formaat. Wat zijn de voor en nadelen van een A5 <=> A6 tablet?

Kan iemand mij duidelijk uitleggen welk tablet het beste is voor welke toepassing? Van Wacom, en dan het verschil tussen de Bamboo en Intuos tabletten. Aan het budget zal het voor mij niet liggen

Ik vraag het omdat ik een keer een tablet van iemand heb geleend, maar dat was maar voor een weekje. Ik kon er toen niet zo goed aan wennen, maar dat zal ook aan het programma gelegen hebben.
Mijn tweede vraag is dan ook, welk programma is het makkelijkst om mee te werken met een tablet? Ik heb wel eens gehoord dat photoshop een goede is, maar zijn er meer?
En ook nog het formaat. Wat zijn de voor en nadelen van een A5 <=> A6 tablet?
- Pepper2006
- Contacteer:
Ik heb zelf een Wacom Bamboo Fun (Pen&Touch) a5 formaat. Ik kan hier heel fijn mee werken. Ik weet niet precies wat het verschil is tussen de Bamboo en Intuos tabletten, in ieder geval zijn de drukniveau's iets anders en de vormgeving.
Ik werk voornamelijk met Photoshop, het duurt even voordat je erachter komt waar alles te vinden is en hoe alles werkt.. Maar als je dat een beetje weet is het een heel fijn programma.
Je hebt verder nog the GIMP, Corel Paint en nog een aantal anderen (die ik zal melden als ik ze herinner
)
Ik werk voornamelijk met Photoshop, het duurt even voordat je erachter komt waar alles te vinden is en hoe alles werkt.. Maar als je dat een beetje weet is het een heel fijn programma.
Je hebt verder nog the GIMP, Corel Paint en nog een aantal anderen (die ik zal melden als ik ze herinner

"A photograph is a secret about secret. The more it tells you the less you know." (Diane Arbus)
http://pepper2006.deviantart.com/
http://pepper2006.deviantart.com/
oké, bedankt. Ik was zelf ook al aan het kijken naar de bamboo, maar daar had ik nog ee nvraag over Als je de pen&touch koopt, reageert het tablet dan ook op je hand als je met de pen tekent?
Ik heb een Trust, maar ik gebruik hem niet veel, ik gebruikte hem om digitaal te verven en kleuren, maar ik ben de laatste jaren meer en meer met cartoonachtig tekenen bezig en gebruik dan vector tekenen en dat gaat prima met de muis. Maar mijn Trust was maar 69 euro en heeft ook drugevoeligheid e.d. Ik heb geen Wacom genomen omdat ik wist dat ik vooral zou blijven 'muizen'
Ik teken digitaal met Corel Paint Shop Pro Photo X7-64 bits/color]