Riksewijs schetsboek

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

RiksGewijs

Riksewijs schetsboek

Bericht door RiksGewijs »

Ik ben niet zo een hele snelle tekenaar. Ondanks dat probeer ik hier mijn tekeningen op volgorde neer te zetten en een beetje vooruitgang of tussentijdse foto's neer te zetten. Enne. Ik ben nog maar een beginner in dit gebied.

Als eerste een stukje oefenen op een a4 papier van schut. Met Fabercastell Polychronos.
Herfst geeft dan toch wel hele leuke inspiratie.
Afbeelding
Als eerste een ruwe tekening. Ik denk dat hier geen introductie voor hoeft denk ik.

Afbeelding
Al een beetje ingekleurd. Lichtjes met het potlood over het papier. Zoeken naar de juiste tinten.

Afbeelding
Nu begint het er al op te lijken denk ik. Lastig om de kleuren goed in elkaar te blenden. Nu nog wat schaduw en de witte stippen uitwerken. De paddenstoel heb ik in de hoek getekend omdat ik daar naast weer wat andere paddenstoelen wil tekenen. Gewoon om te oefenen.

Binnenkort weer meer.
Ps. de kleuren komen wel een stuk harder over dan in het echt. Dit zal de belichting zijn van de foto.
Coen

Re: Riksewijs schetsboek

Bericht door Coen »

Leuk om te zien dat je een schetsboek op je naam geopend hebt en enthousiast verder gaat met waar je was gebleven. De grassprietjes staan nog wat netjes naast elkaar en zou je nog kunnen tekenen naast de zwam, aan beide zijden. Maar het is natuurlijk alleen een oefening, dus je kunt het ook laten. ;)
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
RiksGewijs

Dank voor het advies Coen. Dat is een goed idee. Ga ik nog even verder met bewerken. Ook weer even een setje paddenstoelen ernaast getekend.

Afbeelding