Helaas heb ik geen idee. Zou best wel eens kunnen. Ik zelf heb geen verstand an auto’s. Ik weet dat er vier wielen onder zitten. Twee teveel naar mijn idee. Maar dit soort auto’s vind ik dan wel weer mooi. Eigenlijk omdat ze nog echt als auto er uit zien zeg maar.
Riksewijs schetsboek
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
- RiksGewijs
Re: Riksewijs schetsboek
- RiksGewijs
Weer een stukje verder.
Gaat allemaal niet zo snel bij mij. Hoe doen jullie dat toch allemaal zo snel.
Gaat allemaal niet zo snel bij mij. Hoe doen jullie dat toch allemaal zo snel.
Het hoeft toch helemaal niet snel, Rik? Als je maar plezier hebt, zou ik zo zeggen.
RiksGewijs schreef: ↑zo nov 10, 2024 11:07 pm Ik zelf heb geen verstand van auto’s. Ik weet dat er vier wielen onder zitten. Twee teveel naar mijn idee. Maar dit soort auto’s vind ik dan wel weer mooi. quote]
Met die mening kan ik wat (d.w.z. dat ik er ook zo naar kijk)!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Je bent niet de enige die wat minder snel gaat...RiksGewijs schreef: ↑vr nov 15, 2024 9:59 pm...Gaat allemaal niet zo snel bij mij. Hoe doen jullie dat toch allemaal zo snel.
Je tekeningen zijn mooi. De kleuren vind ik dat je ze mooi weet te treffen. Ik volg verder jouw evoluties want je merkt wel de vorderingen naar mijn gevoel.
- RiksGewijs
Dank jullie wel. En ik zie ook wel vorderingen, maar helaas ben ik altijd erg kritisch op mijzelf. En vind het dan snel niet goed genoeg.
Ook weer een update waar ik vanavond geëindigd ben.
Ook weer een update waar ik vanavond geëindigd ben.
- RiksGewijs
En de tekening is klaar. Ook nu weer drie weken over gedaan. Ik weet het.... Geen haast, maar zo krijg ik volgend jaar nooit een inktober gedaan.
Maar goed. De tekening.
Nu weer eens kijken wat ik ga tekenen.
Maar goed. De tekening.
Nu weer eens kijken wat ik ga tekenen.
Toch maar weer mooi geslaagd in je opzet.
Je kleurenspel is prima gedaan.
Op naar de volgende
Je kleurenspel is prima gedaan.
Op naar de volgende
Geweldig, Rik! Heel consequent goed getekend. Kleurig en roestig ineen. Ook de belettering is zonder meer geslaagd. Dat moet toch een lekker gevoel geven.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
- RiksGewijs
Dank jullie wel. Geeft inderdaad een goed gevoel om een tekening goed te hebben. Komt zeker door jullie hulp en aanwijzingen. Dat verhaal van schaduw enz vind ik nog steeds lastig. Dus als jullie verbeteringen zien, wel zeggen. Soms zie je zelf niet goed waar het mis gaat.
De volgende is ook aan de gang. Heb vanmiddag bijna een hele middag tijd gehad. Dus best ver gekomen.
Na getekend van een foto. Een detail van een oude pomp dit keer. Ik heb wel de tekening groter gemaakt dan de foto is. De foto geeft een formaat van a-6 en ik heb deze op a-4 nu.
Al een stukje gedaan. Ook nu weer met rood aan de gang. Hoop dat ik de diepte en schaduwen nu beter dan de brandkraak krijg. Zoals aangegeven, ik heb moeite met de kleur rood. (Beetje kleurenblind).
En als laatste weer ik nu gebleven ben. De letters zijn klaar en ben nu bezig het bordje verder af te werken.
De volgende is ook aan de gang. Heb vanmiddag bijna een hele middag tijd gehad. Dus best ver gekomen.
Na getekend van een foto. Een detail van een oude pomp dit keer. Ik heb wel de tekening groter gemaakt dan de foto is. De foto geeft een formaat van a-6 en ik heb deze op a-4 nu.
Al een stukje gedaan. Ook nu weer met rood aan de gang. Hoop dat ik de diepte en schaduwen nu beter dan de brandkraak krijg. Zoals aangegeven, ik heb moeite met de kleur rood. (Beetje kleurenblind).
En als laatste weer ik nu gebleven ben. De letters zijn klaar en ben nu bezig het bordje verder af te werken.
- RiksGewijs
De pomp is nu ook weer klaar. Deze was iets makkelijker als detail dan de vorige. En heb ook iets meer tijd gehad om te tekenen. Dus nu klaar na 2 weken.
Ook hier is wel wat te verbeteren. Maar al met al. Een redelijke tekening.
Ook hier is wel wat te verbeteren. Maar al met al. Een redelijke tekening.