w.i.p. de wereld is goed en slecht

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Coen

Re: w.i.p. de wereld is goed en slecht

Bericht door Coen »

Ik heb al een lange tijd last van m'n onderrug; niets ernstigs, wel knap lastig. Zo lastig, dat ik nog niet aan schilderen toe ben. Ik hoop vanaf vandaag eerst weer voorzichtigjes aan aan digitaal tekenen toe te komen. Dit werk blijft nog even liggen.

@Maria_Anne: Ja, daar vraag je me wat? Dank je wel!
@iwert86: Dank voor het vertrouwen dat je in me stelt en de belangstelling die je voor het werk toont.
@BurgemeestervanWezel: Ah, je hebt m'n onderschrift gelezen! W.i.p. staat inderdaad (Eric61) voor work in progress. Het is een manier om anderen op fora te betrekken bij het proces van het maken van een werk: je laat de verscheidene stappen zien. Dank je wel!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Oei, hopelijk opgeknapt!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Coen

Bericht door Coen »

Ja hoor, weer opgeknapt. Dat excuus is dus niet meer geldig......
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Haha nee, maar ik zag al dat je een betrouwbare continuïteit in productie hebt waar ik op mijn plaats weer veel ontzag voor heb.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Coen

Bericht door Coen »

Na een lange, lange pauze heb ik de draad en vooral de kwasten en penselen, weer opgepakt. 't Is weer even wennen, maar hier zijn de eerste resultaten:
IMG_20240125_140445.jpg
IMG_20240125_180055.jpg
Onion

Bericht door Onion »

Wat fijn dat je weer doorgaat met deze, Coen! Ik was, en ben nog steeds, heel erg benieuwd waar het naartoe gaat. Je bent het in ieder geval overduidelijk nog niet verleerd! Ik ben met name benieuwd wat er met dat creatuur op rechts gaat gebeuren mbt mond en kaak. En met de meerval, want die kan ik door de plaatsing nog niet helemaal....eehh....plaatsen.
Je hebt de spanning in ieder geval goed opgebouwd ;)
Eric61

Bericht door Eric61 »

Recent dacht ik nog 'hoe het zijn met ..' en kijk ... :yes:
Ook 'live' ga je geweldig. Je zou wereldberoemd moeten zijn .. :mrgreen: ;)
RiksGewijs

Bericht door RiksGewijs »

Wow... even sprakeloos. Wist niet dat dit mogelijk was met olieverf. Zelf in het grijze verleden heb ik eens geschilderd. Maar kreeg het maar niet voor elkaar. De verf droogde nooit enz. Ben heel benieuwd naar hoe dit verder word.
Miepie

Bericht door Miepie »

Echt gaaf, wou dat ik ook zo fantasierijk was om zoiets te kunnen bedenken! Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Coen

Bericht door Coen »

@Onion: Een beetje stroef ben ik wel geworden hoor, in het schilderen, al zit ik er ook weer helemaal in. :) Aan dat creatuur ben ik inmiddels begonnen, dus de vragen daar omtrent kan ik deze week beantwoorden. Verder is het nog steeds zo dat ik tijdens het werken ideeën aanpas.
In feite heb ik het water hoog op het doek staan en de lucht laag. Dat zal de verwarring bij het plaatsen van de meerval verklaren en dat moet ook zo blijven: het doek is eerder een collage dan een foto, om het cryptisch uit te drukken.
@Eric61: Als ik nog eens iemand nodig heb voor public relations, dan weet ik je te vinden, Eric!
@RiksGewijs: Olieverf droogt langzaam, Rik. Bovendien moet je op de dikte van de laag die je aanbrengt, letten. Meestal werk ik aan twee doeken in dezelfde periode, zodat het ene kan drogen, terwijl het andere wordt aangepakt.
Dank je wel voor je hartelijke reactie!
@Miepie: Dank voor je inspirerende reactie!
Coen

Bericht door Coen »

De vorderingen in de afgelopen week:
IMG_20240203_112648.jpg
IMG_20240209_134904 (1).jpg
IMG_20240209_134904.jpg
Eric61

Bericht door Eric61 »

Je hebt vooral veel geduld om dit in olieverf neer te zetten. De vele nuances, schaduwen en contrasten zijn heel mooi uitgewerkt. De 'ademgeur' (denk ik dan toch) in fluogroen... Hoe bedenk je het... 👌
:thumbs:
Onion

Bericht door Onion »

Wat een mooie update! Langzaamaan wordt er steeds meer duidelijk. Er is natuurlijk ook nog veel onduidelijk, en dat houdt me aan je updates gekluisterd. Wat een heerlijke engerd heb je er hier voor op de stenen bijgehaald. Al zou het best eens de meest goedaardige van het stel kunnen zijn. Het lijkt trouwens of ze met één of ander mystiek ritueel bezig zijn. Ik hoop dat niemand daar het slachtoffer van wordt. Mijn fantasie wordt in ieder geval behoorlijk geprikkeld. Wat mij betreft zouden de enorme hoektanden van de lobbes iets meer contrast met de achtergrond kunnen gebruiken, want ik moest nu even goed turen om te zien hoe het zit. Maar kan ook aan de foto liggen.
RiksGewijs

Bericht door RiksGewijs »

Weer een hele mooie update, ik vind het kleuren gebruik erg gaaf gedaan. Die ademwolk, echt briljant weergegeven. Ben zeer benieuwd naar de volgende update. Wacht met spanning af.
Coen

Bericht door Coen »

@Eric61: Soms verbaasd ik mezelf ook met m'n geduld, Eric. :angel:
Die gifgroene nevel is inderdaad bijna een adem'geur'. Dat komt blijkbaar goed uit de verf. Dank je wel!
@Onion: Je leest het werk heel goed! Of in ieder geval zoals ik het bedacht heb. Ik dacht dan niet aan een mystiek ritueel, maar verder scoor je goed!
Ook in je observatie van die hoektanden heb je gelijk. Ik zag het zelf ook wel, maar ik moet er nog nadrukkelijk mee in de weer.
@RiksGewijs: Dank voor je hartelijke reactie: het inspireert! Die complimenten steek ik in m'n zak.
Plaats reactie