Aquarellen MarkS
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Aquarellen MarkS
Deze keer een landschap van een foto. Het is een gebergte in New Zeeland. Ben er nooit geweest hoor
Re: Aquarellen MarkS
Ofwel is het heel erg mistig... Ofwel ben je vergeten een foto te plaatsen?
Hierbij dan het aquarel! Het leek me overigens wel goed om ze op 1 plaats te posten. Dan blijft het overzichtelijk
Mooi werkje lijkt me.
Nu nog de vergelijkingsafbeelding...
Nu nog de vergelijkingsafbeelding...
Mooi gedaan, dat stromende water. Lucht en water zijn goed op elkaar afgestemd. Het gebruik van zwart is altijd wat gevaarlijk, vind ik: het slaat dood. Ik weet niet of je daar nog iets mee wil of kan doen.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
En de mist is weg getrokken. Ik ben het een beetje met Coen eens. Het water, de lucht en de achterliggende bergen zijn heel mooi, maar in de heuvels, als ik ze zo mag noemen mis ik wat diepte. De verre heuvels zijn even donker als de voorgrond waardoor je een stuk van de diepte die zo mooit met het water en de lucht creeert wat verliest.
In jullie reacties kan ik mij vinden. De opbouwende en scherpe feedback zorgt ervoor dat ik nog kritischer leer kijken. Bedankt!!
Weer eens een aquarel gemaakt. Met wat nostalgische schepen. Nageschilderd van een oude
plaat in aquarel! Erg leuk om te doen.
plaat in aquarel! Erg leuk om te doen.
Mooi werkje!
De bootjes zijn in vergelijking met de achtergrond misschien iets donkerder dan gewenst maar wel een prima algemene indruk naar mijn gevoel.
De bootjes zijn in vergelijking met de achtergrond misschien iets donkerder dan gewenst maar wel een prima algemene indruk naar mijn gevoel.
Eric, op de foto is dit inderdaad het geval.
In werkelijkheid zijn ze wat lichter. En bedankt voor je fijne opmerking. Dit stimuleert mij ermee door te gaan!
In werkelijkheid zijn ze wat lichter. En bedankt voor je fijne opmerking. Dit stimuleert mij ermee door te gaan!
Moet je vooral zeker doen zolang je er zelf voldoening in vindt. Het is een mooie bezigheid en ondertussen doe je geen ander kattekwaad...
Maar vergis je niet! Het kan zomaar zijn dat zich op dat grote schip achteraan een paar piraten schuil houden. Die mannen vooraan in dat bootje hadden ze misschien al in de smiezen..
Speciaal 1 aqaurel voor vandaag bewerkt met wimpel, Koningsdag 2022! En een briefkaart met zicht op de Uiterwaarden.
Dag Marc,
Het zeilschip is een mooie geworden.
De 'uiterwaarden' vind ik ergens diepte missen.
Gek genoeg als ik het bovendeel of onderste deel afzonderlijk bedek heb ik dat gevoel niet.
Het zeilschip is een mooie geworden.
De 'uiterwaarden' vind ik ergens diepte missen.
Gek genoeg als ik het bovendeel of onderste deel afzonderlijk bedek heb ik dat gevoel niet.
Ha Eric, ik bekeek de kaart nog eens en je hebt gelijk. Eigenlijk geen diepte. Heb jij tips hoe het beter kan de volgende keer?