Werkjes Mrsgray
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Koffie met...
Nieuwe opdracht. 3 x Stil leven "naar model" (dus niet van foto)
Dit zijn de eerste 2... allebei nog work in progress.
Ik probeer geen "foto" te schilderen maar redelijk vrij qua vorm en met een duidelijke toets.
De eerste is zo getrouw mogelijk (toch qua kleuren). Op maandag avond, met kunstlicht.
20x60cm acryl op hardboard
De tweede is een vrije kleur interpretatie Op zaterdag morgen, met veel licht van buiten.
+- 10x20cm acryl op doek
De derde wordt monochroom grijs
Dit zijn de eerste 2... allebei nog work in progress.
Ik probeer geen "foto" te schilderen maar redelijk vrij qua vorm en met een duidelijke toets.
De eerste is zo getrouw mogelijk (toch qua kleuren). Op maandag avond, met kunstlicht.
20x60cm acryl op hardboard
De tweede is een vrije kleur interpretatie Op zaterdag morgen, met veel licht van buiten.
+- 10x20cm acryl op doek
De derde wordt monochroom grijs
Re: Werkjes Mrsgray
Mooi spiegelend effect op die koffie/thermoskan.
Leuk werk hoor, vooral het werk met de groene thermoskan. Lekker spontaan geschilderd en ik denk zomaar dat dat een van de hoofddoelen was (of ben je juist van plan om het een en ander minutieus uit te werken?). Op het bovenste werk blijft de gitaar nog wat achter bij de uitwerking van de andere objecten, maar daar is het ook een w.i.p. voor!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Gedaste dassen
't Is een eeuwigheid geleden dat ik nog es iets heb gepost.
De laatste oefening uit de les was een oefening in het "dassen" (techniek met zachte borstel), en ik heb het onderwerp niet te ver gezocht: "dassen" en gepoogd om het heel stylisitisch te doen... (als dat al een woord is).
(olieverf op (speciaal) papier - ongeveer 30 op 30cm)
De laatste oefening uit de les was een oefening in het "dassen" (techniek met zachte borstel), en ik heb het onderwerp niet te ver gezocht: "dassen" en gepoogd om het heel stylisitisch te doen... (als dat al een woord is).
(olieverf op (speciaal) papier - ongeveer 30 op 30cm)
Mooie 'dassen' Sofie!
Heel leuk gedaan in wat abstractere maar wel herkenbare vorm. Het 'verzachten' met de borstel geeft een mooi gespreide kleur.
Prima werkje!
Heel leuk gedaan in wat abstractere maar wel herkenbare vorm. Het 'verzachten' met de borstel geeft een mooi gespreide kleur.
Prima werkje!
Ik heb associatieve gevoelens richting het yinyang-symbool. Leuk werk. Dassen dassen gaat je goed af.
Je begint abstracter te worden de laatste tijd. Mooie vormen en kleuren.
De bedoeling komt goed naar voren gr jed
De bedoeling komt goed naar voren gr jed
Ik word minder productief, maar blijf bezig. Weer es een andere stijl, onderwerp en techniek
't Is allemaal een beetje een eclectische verzameling aan 't worden.
Gisteren verklaarde ik dit voor af, maar misschien dat er nog wel wat werk aan is: ik stoor me plots aan een paar details.
Dit is gebaseerd op m'n eigen woonst... een 100j oud hoevetje midden de velden aan het einde van een boerewegeltje.
De verf ligt er dik op.
Acryl op hout 68x25cm
't Is allemaal een beetje een eclectische verzameling aan 't worden.
Gisteren verklaarde ik dit voor af, maar misschien dat er nog wel wat werk aan is: ik stoor me plots aan een paar details.
Dit is gebaseerd op m'n eigen woonst... een 100j oud hoevetje midden de velden aan het einde van een boerewegeltje.
De verf ligt er dik op.
Acryl op hout 68x25cm
Dag Sofie,
Het is een mooie impressie geworden van je omgeving.
De klaprozen komen 'goed uit de verf'... (of hoe toepasselijk een gezegde kan zijn ). De woning is nog net te zien...
Prima gemaakt vind ik
Gr, Eric
Het is een mooie impressie geworden van je omgeving.
De klaprozen komen 'goed uit de verf'... (of hoe toepasselijk een gezegde kan zijn ). De woning is nog net te zien...
Prima gemaakt vind ik
Gr, Eric
Mooi expressionistisch werk, Sofie. Ik herken wat van zowel Van Gogh als Appel in de gebruikte stijl. Het pasteuze doet het heel goed.
Ik vind het gras/graan wel wat zwaar en rechthoekig op de voorgrond. M'n ogen willen het perspectief van de weg en elektriciteitsbekabeling volgen en dat gras maakt dat weer moeilijker.
Voor het overige vind ik je werk erg geslaagd!
Ik vind het gras/graan wel wat zwaar en rechthoekig op de voorgrond. M'n ogen willen het perspectief van de weg en elektriciteitsbekabeling volgen en dat gras maakt dat weer moeilijker.
Voor het overige vind ik je werk erg geslaagd!
Goed van kleur en lekker vet van opzet. Van Gogh-achtig; maar hopelijk geen aankondiging van psychische knopen.
gr jed
gr jed
2 Wipjes, maar bijna klaar
't Nieuwe schooljaar is al even bezig, en dus wordt er weer geschilderd.
Opdracht voor dit jaar is een eigen stijl ontwikkelen... Op 't eind van 't jaar een tentoonstelling kunnen geven en zorgen dat de mensen aan de werken kunnen zien dat het dezelfde schilder is...
Duck! Acryl & Olieverf op een mdf bordje. ongeveer 20 x 25cm
Uiltje. Olieverf op een mdf bordje, ongeveer 15x10 cm
Opdracht voor dit jaar is een eigen stijl ontwikkelen... Op 't eind van 't jaar een tentoonstelling kunnen geven en zorgen dat de mensen aan de werken kunnen zien dat het dezelfde schilder is...
Duck! Acryl & Olieverf op een mdf bordje. ongeveer 20 x 25cm
Uiltje. Olieverf op een mdf bordje, ongeveer 15x10 cm
Twee goede werken en er is zeker harmonie. Afwijkingen zijn er ook. Bij het werk van de uil lijk je getamponeerd te hebben, bij de eend zie ik dat niet. De eend staat er sprankelend op. In de onderste helft van het doek vind ik de linkerkant nog overtuigender dan de rechterkant. Ook de uil is geslaagd, al moest ik even zoeken naar het onderwerp. Dat is tegelijk ook wel weer leuk.
Leuke schilderijtjes, maar een eigen stijl ontwikkelen . . . is dat een must en hoe doe je dat?
hoeveel van Gogh neemt je op in je stijl en hoeveel mondriaan en kan je de pretentie hebben Rembrandt
te imiteren. Is dat dan geen plagiaat en onze grote acteur/kunstschilder prijst Picasso de hemel in omdat
hij zo makkelijk van stijl wisselt als van vrouwen.
In mijn werk vroeger was het de droge vakstijl die de boventoon voerde; lineair minimalisme.
"Romantisch" tekenen en invullen was uit den boze en kostte bovendien iets meer.
Brrr . . glad ijs . . . imiteer jezelf, dat is in elk geval makkelijk. gr jed
hoeveel van Gogh neemt je op in je stijl en hoeveel mondriaan en kan je de pretentie hebben Rembrandt
te imiteren. Is dat dan geen plagiaat en onze grote acteur/kunstschilder prijst Picasso de hemel in omdat
hij zo makkelijk van stijl wisselt als van vrouwen.
In mijn werk vroeger was het de droge vakstijl die de boventoon voerde; lineair minimalisme.
"Romantisch" tekenen en invullen was uit den boze en kostte bovendien iets meer.
Brrr . . glad ijs . . . imiteer jezelf, dat is in elk geval makkelijk. gr jed
- RiksGewijs
Erg mooi. Die eend vind ik echt goed gedaan. Die weerspiegeling in het water is gaaf gedaan. Ben verder geen kenner of iets en kom daarbij ook net kijken. Maar heel erg mooi en zeker toevoegen aan de galerij.