Werkjes Mrsgray
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Werkjes Mrsgray
Ik heb de drukke achtergrond van bovenstaande uiltje overschilderd... en ben eigenlijk al een stuk tevredener.
het geheel is een stuk sterker. (maar 'k ben er nog niet helemaal)
"Bravery test" had Bob Ross het genoemd.
het geheel is een stuk sterker. (maar 'k ben er nog niet helemaal)
"Bravery test" had Bob Ross het genoemd.
Rustiger dan de oude versie, maar die had dan wel weer mooie warme (herfste)kleuren.
gr jed
gr jed
Ik vind je laatste versie sterker.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
De laatste versie
Een klein akkefietje... Olieverf op mdf, 5x5cm (ongeveer)
Krijgt de uil een stadse achtergrond?
Die miniatuurbloemen zijn erg geslaagd. Lekker wild en het houdt bijna het midden tussen een figuratief en een abstract werk.
Die miniatuurbloemen zijn erg geslaagd. Lekker wild en het houdt bijna het midden tussen een figuratief en een abstract werk.
- RiksGewijs
Ik vind de laatste versie van de uil het mooist. De stadse achtergrond had ietsje duidelijker mogen zijn naar mijn smaak. Of wat meer afstekend zeg maar. Dat gezegd hebbende, klaar is klaar. Vaak zie ik dat ikzelf te ver ga. Daar word mijn tekening niet echt mooier van.
Stadse achtergrond. . . hm . . heb je Ieper op de achtegrond weergegeven?
Zoiets vind ik altijd leuk, maar zag het niet meteen. gr jed
Zoiets vind ik altijd leuk, maar zag het niet meteen. gr jed
Nog es eentje voor in m'n reeks van beelden rond m'n huis.
Dit keer een konijntje dat onder m'n raam lag te zonnen.
Een 30 op 25 cm, Olie verf op MDF
Dit keer een konijntje dat onder m'n raam lag te zonnen.
Een 30 op 25 cm, Olie verf op MDF
- RiksGewijs
Dat is erg mooi geworden. Heb je eerst een foto genomen. Of direct geschilderd toen je het konijntje zag?
Nee, ik werk meestal van foto. Als er tijdens de werkuren plots een konijntje aan t raam ligt kan ik moeilijk op dat moment ezel en verf bovenhalen. En omgekeerd zou ik heel veel geluk moeten hebben mocht, als ik dan aan t schilderen ga, er een konijntje komen poseren...
De wolligheid van de vacht komt overtuigend over. FF aaien is zeer vanzelfsprekend.
De warmte van de kleuren lijkt daaraan bij te dragen. gr jed
De warmte van de kleuren lijkt daaraan bij te dragen. gr jed
Voor kerst hebben we in de schilderles allemaal de stijl van een schilder naar keuze beschreven,
De lerares heeft dan de beschrijving uitgedeeld (zonder de naam van de kunstenaar te verklappen).
Op basis van die beschrijving moeten we dan een schilderijtje maken dat we voor kerst dan schenken aan degene die de originele beschrijving schreef. "Secret Santa - schilderles stijl"
De opdracht.
Dit is wat ik er heb van gemaakt.
Acryl op hout, 44x33cm
De lerares heeft dan de beschrijving uitgedeeld (zonder de naam van de kunstenaar te verklappen).
Op basis van die beschrijving moeten we dan een schilderijtje maken dat we voor kerst dan schenken aan degene die de originele beschrijving schreef. "Secret Santa - schilderles stijl"
De opdracht.
Ondertussen ben ik redelijk zeker van dat het om James Jean gaat, maar de opdracht was niet om uit te vissen om wie het gaat, maar om iets creatief te doen met de gegeven beschrijving.Geboren in Taiwan maar verhuisde op jonge leeftijd naar de Verenigde Staten. begon zijn carrière als illustrator voor stripboeken en tijdschriften, maar besloot later om zich volledig te wijden aan de schilderkunst.
Zijn schilderijen zijn vaak geïnspireerd door zijn persoonlijke of collectieve fantasieën, die hij uitdrukt in een droomachtige en soms verwarrende stijl. Hij gebruikt abstracte figuren en losse, gebaarachtige markeringen om gelaagde composities te creëren die onbegrensd zijn in tijd of ruimte. Hij haalt ook inspiratie uit verschillende kunsthistorische stromingen, zoals de barokke schildertraditie, de Japanse houtsnijkunst en de Chinese zijdeschilderkunst. Hij speelt graag met vormen en lagen, die hij laat vloeien als vloeistoffen, smelten in elkaar en surreële scènes oproepen die zweven in een tijdloze en ruimteloze dimensie. Sommige van zijn terugkerende thema’s zijn onder andere de natuur, de technologie, het menselijk lichaam, de mythologie, de religie, de erotiek en de identiteit. Hij verkent deze thema’s met een rijke symboliek, een levendig kleurenpalet en een verfijnde techniek. Onderwerpen die vaak terug komen: Vrouwen, dieren, bloemen, kronen, handen, maskers, schedels, vlinders, boeken, sterren
Dit is wat ik er heb van gemaakt.
Acryl op hout, 44x33cm
Zo, je bent duidelijk uit je eigen pantoffels gestapt. Gelukkig zijn je kleuren mooi en een wat japanse sfeer is ook overtuigend. Ja dat is echt spelen met stijlen en mogelijkheden. Een oefening met resultaat! gr jed
Mooi en over het algemeen evenwichtig werk, Sofie. Je hebt het een en ander niet verloren laten gaan in detaillering en je schuwde moeilijke poses (in de vlinders) niet. De belijning van de hoofdfiguur strijdt voor mij niet met de realistische weergave van alles daartussen. Het gezicht en de handen van de vrouw vind ik bijzonder gracieus weergegeven. Het levert een sprankelend werk op. Grappig vind ik de activiteit in het werk: schildert de vrouw een bloem of beschildert ze een al aanwezige bloem?
Als ik je nog iets mee moet geven, dan is het dat dit werk in mijn beleving vraagt om wat strakker geschilderde plooien en sommige bloemen op de achtergrond en een paar kleurvlakken kunnen nog een extra laagje hebben.
Maar als een les of een oefening het doel heeft om iets te bereiken zou ik zeggen dat je dat hebt bereikt met dit werk.
Als ik je nog iets mee moet geven, dan is het dat dit werk in mijn beleving vraagt om wat strakker geschilderde plooien en sommige bloemen op de achtergrond en een paar kleurvlakken kunnen nog een extra laagje hebben.
Maar als een les of een oefening het doel heeft om iets te bereiken zou ik zeggen dat je dat hebt bereikt met dit werk.