Primen hardboard voor acrylverf.
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Primen hardboard voor acrylverf.
Hoi ik wil kleine paneeltjes op hardboard maken, 18x24cm. En nu heb ik wel allerlei spul in bestelling, penselen en acrylverf maar ik ben vergeten gesso te bestellen. Wel heb ik hier nog een enorme tube witte acryl van de Action liggen. Aangezien ik wil wachten tot ik weet wat ik nog meer nodig heb voor ik een bestelling doe, vroeg ik me af of ik niet zo'n hardboard paneeltje kan insmeren met een paar lagen witte Action verf in plaats van gesso, of is dat dom, stom gek of raar. Of is er nog een ander alternatief? De winkels zijn dicht dat helpt ook niet.
Re: Primen hardboard voor acrylverf.
Nou na nog wat gelezen te hebben hier en daar zie ik dat gesso toch de enige mogelijkheid is. Ik heb 1 kant van 4 paneeltjes al beschilderd met latex muurverf en ik heb gelezen dat dat niks is. Dus toch gesso besteld en daar doe ik dan de andere kant mee. Ik zie dat 2 van mijn kleine paneeltjes krom getrokken zijn. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem op zich want zo erg is dit nou ook weer niet. Ik las alleen dat muurverf gaat afbladderen en dat dan je hele kunstwerk uit elkaar gaat vallen in schilfertjes. Nou schilder ik niet voor de eeuwigheid maar dat is nou ook weer niet de bedoeling. Niet erg druk forum hier he?
Ik heb nooit op hardboard geschilderd. Wel op tafels, stoelen, muren, cement, .......Op al die ondergronden hield de verf langdurig, zowel olieverf als acrylverf. Experimenteer wat op een klein paneeltje en je weet meer......
Nee, druk zou ik het op het forum niet willen noemen.
Nee, druk zou ik het op het forum niet willen noemen.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Het is trouwens een ontiegelijke crime om on line te bestellen zeg. Ik had na mijn vorige "carriere" al mijn schilderspullen weggegeven aan een schilderes die wel actief schilderde dus nu heb ik feitelijk niks. Ja hard board dat gaat goed denk ik. Een emmer latex ik heb besloten toch maar wat te gaan doen met zo'n met latex beschilderd paneeltje. Wel had ik laatst gele oker vergeten te bestellen en zink wit en die kreeg ik gewoon binnen 2 dagen thuis via DHL. Maar de verf die ik verder besteld heb en de penselen, paletmessen, primer, vernis en noem maar op, die zijn allemaal op doorreis door Europa of zo.
Dus ik heb nu amsterdam gele oker en zink wit. Verder nog penselen van de Action, en wit van de Action en een lelijke lichtblauw van de Action. Het Action spul van een vriendin gehad. Uit pure lamlendigheid heb ik maar 2 gelatexte paneeltjes met sterk verdunde gele oker overgeschilderd.
Straks is die pokkelockdown afgelopen en komt misschien het spul binnen waarmee ik echt iets kan gaan doen.
Ik was eigenlijk van plan om met verf te gaan "schetsen" op mijn paneeltjes maar het enige waarmee ik zou kunnen schetsen is dan lichtblauwe verf van de Action. Ik weet niet of ik daar iets mee opschiet. Ik heb nog kleurpotloden. Zou ik kunnen schetsen met een kleurpotlood en daar weer over heen schilderen? Mocht ik mijn verf ooit krijgen?
Ja misschien doe ik dat maar dan.
Dus ik heb nu amsterdam gele oker en zink wit. Verder nog penselen van de Action, en wit van de Action en een lelijke lichtblauw van de Action. Het Action spul van een vriendin gehad. Uit pure lamlendigheid heb ik maar 2 gelatexte paneeltjes met sterk verdunde gele oker overgeschilderd.
Straks is die pokkelockdown afgelopen en komt misschien het spul binnen waarmee ik echt iets kan gaan doen.
Ik was eigenlijk van plan om met verf te gaan "schetsen" op mijn paneeltjes maar het enige waarmee ik zou kunnen schetsen is dan lichtblauwe verf van de Action. Ik weet niet of ik daar iets mee opschiet. Ik heb nog kleurpotloden. Zou ik kunnen schetsen met een kleurpotlood en daar weer over heen schilderen? Mocht ik mijn verf ooit krijgen?
Ja misschien doe ik dat maar dan.
Trouwens ik heb hier ook nog "fijnschrijvers" van de Hema. Daar maak ik mijn schets wel mee.
Ik droomde vanochtend half slapend dat ik met de materialen in mijn bezit een smurf zou kunnen maken, op een okergelen achtergrond.
Maar wat bleek vanochtend, plotseling mijn Amsterdam verf op te halen in de Jumbo. Na een volstrekt onbegrijpelijke track and trace door Europa en een ETA van 29 december. Uiteraard ontbreken wel de penselen.
Als ik nou die Action kwasten van mijn vriendin niet zou hebben zou ik nog steeds niks kunnen. Ja Karel Appel achtig de tubes leegknijpen boven zo'n paneeltje.
Maar wat bleek vanochtend, plotseling mijn Amsterdam verf op te halen in de Jumbo. Na een volstrekt onbegrijpelijke track and trace door Europa en een ETA van 29 december. Uiteraard ontbreken wel de penselen.
Als ik nou die Action kwasten van mijn vriendin niet zou hebben zou ik nog steeds niks kunnen. Ja Karel Appel achtig de tubes leegknijpen boven zo'n paneeltje.
Schilderen kan soms als het nemen van een hindernisbaan zijn, hè?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
- Maria_Anne
- Contacteer:
Hihi, ik vind je caption wel erg passend bij je laatste commentaar, Coen.
JvH, ben je nu na alle hindernissen aan het schilderen geslagen?
JvH, ben je nu na alle hindernissen aan het schilderen geslagen?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip