laatste werkjes
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: laatste werkjes
@Rik:De donkere banen zijn denk ik ontstaan doordat het tussen de wielen minder slijt en oliedruppels er wel neerslaan.
Waar de wielen langs komen is het gladder en "glanzender" door slijtage. De witte onderbrokenstrepen heb ik maar met de franse slag weergegeven.
@Coen. De weg loopt een beekdal in dus het klimt nogal.
@Eric. Inderdaad een watertoren of een chateau d'eau.
Dank voor de positieve reacties. gr jed
Waar de wielen langs komen is het gladder en "glanzender" door slijtage. De witte onderbrokenstrepen heb ik maar met de franse slag weergegeven.
@Coen. De weg loopt een beekdal in dus het klimt nogal.
@Eric. Inderdaad een watertoren of een chateau d'eau.
Dank voor de positieve reacties. gr jed
Wat een sfeervol plaatje. Erg knap gedaan.
-
Hallo Jed, hoe gaat het? Ik ben weer terug op het forum. Lang eruit geweest. Maar ik krijg lente kriebels met zo'n prachtige landschap met potlood. Erg mooi gedaan. Mooie potlood technieken. Groeten Richard.
- RiksGewijs
Ach. Daar heb ik dus niet aan gedacht. Is inderdaad ook zo.unikap schreef: ↑do mar 07, 2024 11:26 pm @Rik:De donkere banen zijn denk ik ontstaan doordat het tussen de wielen minder slijt en oliedruppels er wel neerslaan.
Dijkplaatjes Aalst gld:
Zuilichem plaatje van de 4 heerlijkheden Z3517 Potlood en potlood met Paint-computer-schets erover.
gr jed
Zuilichem plaatje van de 4 heerlijkheden Z3517 Potlood en potlood met Paint-computer-schets erover.
gr jed
Heel de zondag stilte op het forum, geheel zonder oranje balonnetjes van nieuwe berichten.
Lijkt de bible belt wel. gr jed
Lijkt de bible belt wel. gr jed
- RiksGewijs
Was in de tuin bezig. Was eindelijk een keer een droge zondag. Dit ziet er weer mooi uit. Gaat deze ook weer op een kalender? En waar zijn die getallen voor?
@ Rik. Deze zijn voor op het forum van de hist. kring Bommelerwaard. Ik wil proberen een inventarisatie van alle dijkhuizen in de Bommelerwaard te maken. De cijfers zijn de huidige huisnummers. Nu kan ik nog de oudere generatie aan de jas trekken om te vragen hoe het was. Het is een bar gepuzzel om per huis te zien welke waar stond.
@ Miepie Het is een natekening van een oude foto van een in 1960 gesloopt huisje. Klein half dagje zit ik erop. Voornaamste zorg is kool en geit sparen; laten zien hoe het huis eruit zag en toch de sfeer van de foto niet helemaal vernietigen.
@ Miepie Het is een natekening van een oude foto van een in 1960 gesloopt huisje. Klein half dagje zit ik erop. Voornaamste zorg is kool en geit sparen; laten zien hoe het huis eruit zag en toch de sfeer van de foto niet helemaal vernietigen.
Heel mooie tekening van de gesloopte woning.
Vergankelijkheid is helaas ook voor een woning van toepassing...
Vergankelijkheid is helaas ook voor een woning van toepassing...
In Paint kun je wel relaxter inzoomen om rechte lijntjes te trekken. Veel herhaald na bewerken, met Paint ondermijnt de kwaliteit wel een beetje. gr jed
Zo, jij hebt niet stilgezeten. Zelfs de zondagsrust onderuit gehaald.
Prettige combinatie van tekeningen, computerwerk en historie. De kring zal gelukkig met je zijn en dat zijn wij hier ook (al mag ik natuurlijk alleen voor mezelf spreken)! En ook al prettig dat ik kan bevestigen dat het historisch kloppend is. Het wachten is op historisch en creatief verantwoorde plattegronden van Andel, Veen (inclusief vuurwerkberuchte kruising) en Eethen.
Prettige combinatie van tekeningen, computerwerk en historie. De kring zal gelukkig met je zijn en dat zijn wij hier ook (al mag ik natuurlijk alleen voor mezelf spreken)! En ook al prettig dat ik kan bevestigen dat het historisch kloppend is. Het wachten is op historisch en creatief verantwoorde plattegronden van Andel, Veen (inclusief vuurwerkberuchte kruising) en Eethen.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
- RiksGewijs
Dit is Eigenlijk technisch tekenen. Moesten wij vroeger met tekenpennen van rotting doen. Wat een werk alles moet echt kloppen. Anders klopt het niet. Heel knap gedaan.
@ Coen, Linkeroever van de Maas is zeker interessant, maar is Brabant, land van Heusden en Altena. Hier in de Bommelerwaard heb ik het voorlopig druk zat. Als ik de ca 900 dijkhuizen hier af heb wil ik je nog wel eens tegemoet komen, maar het risico bestaat, dat tegen die tijd het gezond verstand tussen mijn oren weg is. Afijn we zien wel. Tussen Well en Kerkdriel wordt het werk beperkt door de oorlogsschade die in 1944-45 ontstond (frontgebied).
@ Rik. Ja de Rotringpen is in inktober bruikbaar, maar als je hem lang niet gebruikt is het weer opstarten uiterst moeizaam met veel schoonmaakwerk. Paint is dan veel simpeler en laagdrempeliger, bovendien ben ik niet meer zo'n volstrekte digibeet als vroeger.
Het zwarte beeld van het forum blijkt te liggen aan het niet aangemeld zijn. Na wifi trouble lig ik er bij verschillende fora een aantal keren per week uit.
gr jed
@ Rik. Ja de Rotringpen is in inktober bruikbaar, maar als je hem lang niet gebruikt is het weer opstarten uiterst moeizaam met veel schoonmaakwerk. Paint is dan veel simpeler en laagdrempeliger, bovendien ben ik niet meer zo'n volstrekte digibeet als vroeger.
Het zwarte beeld van het forum blijkt te liggen aan het niet aangemeld zijn. Na wifi trouble lig ik er bij verschillende fora een aantal keren per week uit.
gr jed
Een steenrijke amerikaan met een mooie autocollectie blaast de loftrompet over de Panhard Levassor PL24 uit 1967.
Nu eens geen dikke V8 of sportwagen met Spitfire motor, maar een tenger beeldschoon wagentje met een 850 cc 2 pittertje waar hij dol op is. En ik ook, vandaar deze prent. gr jed
https://youtu.be/C8sqJrUjmFU?si=v99JINZaOPGoUess