laatste werkjes
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
laatste werkjes
Na een poosje afwezigheid weer een levens teken (ing) en zelfs meervoud. De eerste is een oude foto van Chartres met zijn mooie kathedraal. Een eigen foto was startpunt en op internet er van alles bijgezocht voor de détails. Hoop gedoe maar als je het gebouw niet een beetje snapt wordt het lastig. Bovendien gaat er een wereld voor je open zoals toen ik een 19e eeuwse bouwtekening ontdekte van ene
meneer Lassus die een duitser het graveerwerk had laten uitvoeren. Als je dat ziet voel je je een klein jochie. Het is een potlood A3tje dat met een A4 scanner in 2 stappen zwart-wit gescand is en onderling samengeplakt met paint.
De volgende is een poging geweest om van schetboek-schetsjes een plaatje te maken, maar sinds ik een beetje handigheid op internet heb zoek ik er de halve wereld aan plaatjes bij om tot een beter resultaat te komen. Positie was op een binnenvaart-cruiseschip in Amsterdam.
Ik was enthousiast van deze aanblik van de stad en begon te schetsen. Zoals je kunt zien is het een leugenachtig plaatje want de bovenleiding van de spoorlijn is weggelaten en op de plaats van het gemeentereinigings-sleepbootje ligt eigenlijk een bus-brug die extreem laag is waardoor de oosterdoorgang alleen nog met een kano kan worden genomen.
Ook dit is een A3tje met potlood. Een beetje een thuiswedstrijd. Opname gemaakt met een fotocamera.
groet unikap
meneer Lassus die een duitser het graveerwerk had laten uitvoeren. Als je dat ziet voel je je een klein jochie. Het is een potlood A3tje dat met een A4 scanner in 2 stappen zwart-wit gescand is en onderling samengeplakt met paint.
De volgende is een poging geweest om van schetboek-schetsjes een plaatje te maken, maar sinds ik een beetje handigheid op internet heb zoek ik er de halve wereld aan plaatjes bij om tot een beter resultaat te komen. Positie was op een binnenvaart-cruiseschip in Amsterdam.
Ik was enthousiast van deze aanblik van de stad en begon te schetsen. Zoals je kunt zien is het een leugenachtig plaatje want de bovenleiding van de spoorlijn is weggelaten en op de plaats van het gemeentereinigings-sleepbootje ligt eigenlijk een bus-brug die extreem laag is waardoor de oosterdoorgang alleen nog met een kano kan worden genomen.
Ook dit is een A3tje met potlood. Een beetje een thuiswedstrijd. Opname gemaakt met een fotocamera.
groet unikap
Re: laatste werkjes
Ontzettend knap werk. Wat een geduld en inzicht moeten aan de totstandkoming ervan, aan de basis liggen! Goed, het valt natuurlijk gelijk op dat op één van de twee de spoorbovenleiding ontbreekt (om nog maar te zwijgen over de busbrug) , maar er staat wel wat.
Twee sfeervolle, gedetailleerde stadsgezichten.
Twee sfeervolle, gedetailleerde stadsgezichten.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
En hier volgt nog een 3e werkje dat forumgenoot Jeroen die van de auto's af dreigt te geraken misschien stimuleert
om nog wat aan de vierwielers en dergelijke te blijven doen. Ja, wellicht heeft hij het ook te druk met werk en zo
om veel tijd aan tekenen te besteden, hetgeen ik als jonge pensionado nou eindelijk eens wel kan.
Hier een zeldzame ranke Alfa die ik in Konstanz tegenkwam en me acuut naar mijn camera deed grijpen.
Alfa Romeo, Guilietta Sprint Speciale. 1.3 of 1.6. voor een ton heb je er een. groet unikap
Mooie werken. Met al die mooie details... daar moet je echt geduld voor hebben. Respekt!
Groetjes uit Oostenrijk
Lisi
Lisi
Dank Canvas voor de waardering vanuit het verre Oostenrijk. Perfecte berglandschappen kun je daar
vinden om lekker op te oefenen. groeten unikap
vinden om lekker op te oefenen. groeten unikap
Oei, een Alfa Giulietta SS, dat zijn de dingen waar ik blij van word! Leuk om zo'n zeldzame auto in het wild tegen te komen. Die van de zijkant is goed gelukt. Ik denk dat ze vanuit die andere hoek ook nog wel mooier kunnen als je er wat meer tijd aan besteedt.
Ja Jeroen, dit was niet meer dan een dag werk en dan blijf je allicht wat achter bij het resultaat van de
ontwerpers van al dit fraais. Lichtval was niet gunstig in het hoekje waar hij stond; dus geen fraaie glans
op een witte carosserie.
https://youtu.be/m2p667W-tH4
dhr Leno heeft ook een duidelijke mening, groet unikap
ontwerpers van al dit fraais. Lichtval was niet gunstig in het hoekje waar hij stond; dus geen fraaie glans
op een witte carosserie.
https://youtu.be/m2p667W-tH4
dhr Leno heeft ook een duidelijke mening, groet unikap
Auto's (of andere techniek) tekenen valt voor mij niet mee, al ga ik het daarmee nog niet helemaal uit de weg. Petje af voor iedereen die er iets van weet te maken. Vandaar dus dat ik op dit moment geen petje draag.
groet unikap
Een hele overtuigende, karaktervolle tekening, unikap! Wie heeft het nog over de foto, als je er zulke tekeningen van kunt maken. Niet alleen Zaltbommel, maar ook de mensen die er ooit woonden, staan er heel goed op.
Ik fiets enkele keren per zomer langs het water in Zaltbommel. Mooi dorp.
Ik fiets enkele keren per zomer langs het water in Zaltbommel. Mooi dorp.
Dank je Coen, als je regelmatig langs de waaldijk komt, dan ken je wellicht ook de lingedijk
tussen Geldermalsen en Gorkum; daar is het zwelgen in schilderachtigheid. Het is er dan ook
relatief druk, maar met een camera leg je het stille moment ff gauw vast! groet unikap
tussen Geldermalsen en Gorkum; daar is het zwelgen in schilderachtigheid. Het is er dan ook
relatief druk, maar met een camera leg je het stille moment ff gauw vast! groet unikap
Ja, die ken ik ook. Een stuk ervan heb ik 16 jaren 10x per week op weg naar of van het werk gefietst. Ik kom er nog altijd regelmatig (op de fiets).
Nou Coen, gij zijt zowat ne buurman. . .
Ik geloof het wel, 'menneke'. Ik woon in Gorinchem.
ruim 20 jaar wat minder betrouwbaar werd en ook niet bij machte was een sleurhutje vlot mee te nemen.
Het model maakte me op slag verliefd en de wegligging soms tot een wegpiraat.
Voorjaar 2011 oost van Angoulême overdekt met stuifmeel. gr unikap