laatste werkjes

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Coen

Re: laatste werkjes

Bericht door Coen »

unikap schreef: zo mar 24, 2024 10:53 am @ Coen, Linkeroever van de Maas is zeker interessant, maar is Brabant, land van Heusden en Altena. Hier in de Bommelerwaard heb ik het voorlopig druk zat. Als ik de ca 900 dijkhuizen hier af heb wil ik je nog wel eens tegemoet komen, maar het risico bestaat, dat tegen die tijd het gezond verstand tussen mijn oren weg is. Afijn we zien wel. Tussen Well en Kerkdriel wordt het werk beperkt door de oorlogsschade die in 1944-45 ontstond (frontgebied).
gr jed
Je hebt gelijk: ik vroeg wel erg veel. Historie leg je systematisch vast.

Jay Leno is zo'n gelikte (waarschijnlijk letterlijk en figuurlijk gesproken) Amerikaanse presentator, als ik me niet vergis. Gelukkig staat de auto er sprankelend op (en , eerlijk is eerlijk, Jay ook). Er valt een hoop te zien op je illustratie. Het zal je niet verbazen dat dat wel wordt gewaardeerd door mij.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
RiksGewijs

Bericht door RiksGewijs »

Wow. Wat een mooie volle tekening met zo veel detailwerk. En het lichtgebruik zeg maar. Het werken van licht naar donker is erg mooi.
Misschien een tip van mij. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Die net begonnen is. :fwt: :fwt: :fwt:

Ik heb van die kartonnen wissertjes zeg maar. (Doezelaar heet dat geloof ik). Kunt u de tekening ook mee bewerken. Ik vind dat zelf erg prettig werken is sommige gevallen. Geeft soms een mooie egale dekking als het ware.
Miepie

Bericht door Miepie »

Erg geslaagde tekening! Mooi, die arcering van de achtergrond, daardoor springen de auto en de man op de voorgrond er echt uit. Ik heb niet veel verstand van auto's, wat ik wel weet is dat de wielen goed zijn getekend, de elips staat mooi haaks op de wielas.
unikap

Bericht door unikap »

DSC07286 Rossum opgehaald.JPG
Een werkje van bijna 30 jaar geleden. Zicht op de Waal bij Rossum richting Heesselt. Uiterst links de Hurnse hoek en uiterst rechts st Andries, sluis. 155 breed 28 hoog en lastig scherp te krijgen natuurlijk. gr jed

Aan klikken 2x om in te zoomen
RiksGewijs

Bericht door RiksGewijs »

Even uitvergroot op de laptop. Phoe... Wat een werk is dit. Zeer mooi.
Zo ben ik ooit eens op een stuk behang papier bezig geweest. Raakte mijzelf kwijt en is niet goed gekomen. Maar dat was wel 30 jaar geleden. :lol: :lol: :lol:
Eric61

Bericht door Eric61 »

Prachtige tekening!
Een stuk om met recht fier op te zijn!
:thumbs:
unikap

Bericht door unikap »

Was een hele klus ja, allemaal losse vellen achter elkaar en dan met licht van onderen op een strook tekenpapier overnemen.
Water vrijwel wit gelaten om met de zware wolkenlucht te contrasteren. Schepen uit allerlei perioden erop.
Lijst maken was ook wel even een dingetje. 4mm dubbeldiks glas en stevig hout maken het tot een gewichtig werk.
Dank voor de reacties. gr jed
Miepie

Bericht door Miepie »

Prachtige tekening! Er is een hoop op te zien. Lijkt me mooi wandelen daar.
unikap

Bericht door unikap »

Gisteren nog langsgefietst, beslist een aanrader. gr jed
Coen

Bericht door Coen »

De Jan Eric van 30 jaar geleden had al heel wat in z'n mars. Mooie panoramatekening, van het begin tot het eind geconcentreerd gemaakt, zo te zien, maar dat is misschien na zoveel jaren niet meer terug te halen......
Het toeval wil dat ik eergisteren een tekening heb gemaakt op een foto van de Sint Andriessluis.
unikap

Bericht door unikap »

Laat es kijken!! gr jed
Coen

Bericht door Coen »

Tekening was maar een geintje, om de organisator van ons jaarlijkse weekendje van ons voetbalteam te eren. In m'n eigen schetsboek staat een andere versie van hem.
St Andries2.png
Z'n naam is Andries.
unikap

Bericht door unikap »

Grappig! Wellicht wil RWS hiermee de boel daar wel een beetje mee opleuken. Alleen moet je hem dan niet in massief beton uitvoeren, want dan wordt de sluis gevoelig voor kapseizen. gr jed
unikap

Bericht door unikap »

Terug van weggeweest naar Frankrijk, langs de Loire, Bas Limousin en Argenton s. Creuse. Hiervan 2 ruwe schetsen naar het leven getekend:
DSC08823 50%.jpg
DSC08825.JPG
bij 1e stuwmeer Charente en bij Nevers, uitzicht vanaf camping
gr jed
Eric61

Bericht door Eric61 »

Getuigt weer van je talent.
Prachtig als je dat kan :thumbs:
Heel mooie werken :yes:
Plaats reactie