Ik heb na 6 jaar de tablet maar weer uit de kast getrokken en ben weer eens aan het tekenen gegaan. De lineart heb ik van internet getrokken (dont blame me ). Hebben jullie al wat tips? Waardeer ik echt!
Hey Inge,
helaas nog geen tips om te geven want ik ben zelf pas een paar weken digitaal de wereld aan het verkennen.
Maar welkom hier op het forum en leuk om jouw digitale werk te volgen.
Leuk dat je de hobby weer hebt opgepakt! Invulling geven aan je creatieve-ik is wat mij betreft een hoog goed.
Ik vraag me nog af wat je bedoelt met de line-art van het internet; gaat het dan over het voorbeeldplaatje of bedoel je letterlijk dat het paard getekend is door een ander? In het laatste geval heb je toestemming nodig van de maker.
Het dier staat er goed op, mooie dynamische pose. Ik denk dat je nog bezig bent met de uitwerking van de tekening, gezien het verschil tussen hals en lichaam. De schaduwen op de onderbuik en achterpoot zijn wat rafelig, wellicht doordat je in een selectie hebt gewerkt. Wat mij helpt, is een laag 'op slot' doen: zo weet je dat je niet buiten het gebied waarin je wilt werken, kunt. Verder kun je highlights en schaduwen ook anders invullen dan lichter en donkerder in dezelfde kleur te kiezen.
Hopelijk kun je iets met deze tips.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!