Hoi,
Ik wilde eens horen wat jullie gebruiken / aanraden om te gebruiken als album om in te tekenen. Ik zoek een album om te gebruiken zoals een schetsboek maar dan voor grafiet en kleurpotlood. Ik werk nu op losse bladen aquarelpapier, meer bepaald hot pressed. Maar ik zou graag ook in een album werken om mee te nemen. Probleem is dat ik niet goed weet wat, aquarelalbums hot pressed lijken niet vindbaar. Is mixed media dan ok voor kleurpotlood of wat kunnen jullie aanraden?
De winkels in mijn buurt zijn Schleiper, Lucas Creative en Wieuw. Zij hebben ook niet alles dat online verkrijgbaar is, maar voor 1 album heb ik geen zin om hetzelfde te betalen aan verzendkosten...
Alvast bedankt!!
Evy
Boek / album voor grafiet en kleurpotlood
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
- BlackScorpion
-
Re: Boek / album voor grafiet en kleurpotlood
Voor Grafiet... grijs papier van Strathmore. Heb veel mooi kleurpotloodwerk gezien op bruin kraftpapier. Voor het testen van nieuwe ideeen... simpel printerpapier. Als je perse iets wil hebben om mee te nemen, kies dan een goedkoop boekje... hoe duurder de boekjes hoe waardevoller je de paginas vind, dit werkt belemerend in mijn ogen. Het grootste voordeel van schetsboeken is dat je je ontwikkeling kan volgen. Foto van je doorbraaktekeningen... of scans als je echt zin hebt werkt net zo goed. Snap het wel... hou ook van boekjes vullen
-
Veel lol aan het hebben met zwart papier... denk dat kleurpotlood daar erg tof op zal werken. Blijft wel wat hebben... echt papier
- Maria_Anne
- Contacteer:
Ik wilde eigenlijk zelf een topic aanmaken, maar trof deze. Mijn vraag is eigenlijk hetzelfde: Welk tekenboek/dummy gebruiken jullie om te schetsen? En dan bedoel ik ook met mixed media zoals potlood, Oost-Indische inkt, waterverf, krijt. Eerst was ik wel happy met Moleskine, maar daarvan hebben de boekjes tegenwoordig heel dunne vellen, dus dat voelt echt kwalitatief slecht aan, is dun en drukt erg door, bobbelt, is erg kwetsbaar. Daarnaast gebruik ik voor snelle schetsen die algemene dummy's zoals je ze in veel soorten winkels vindt. Maar ook daar ben ik niet happy mee; ook hiervan bobbelt het papier, en het papier verkleurt sterk. Het verzadigt snel wanneer je met grafiet tekent of met waterverf schildert. Ik ben dus op zoek naar een kwalitatief hoogwaardigere allround dummy. Hebben jullie goede tips?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip