Pastelpotloden koh i nor gioconda

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Gerrit22

Pastelpotloden koh i nor gioconda

Bericht door Gerrit22 »

Hallo even vraagje,

De Koh i Nor Gioconda pastelpotloden, zijn die wat om mee te beginnen?
Pluis1969
Contacteer:

Re: Pastelpotloden koh i nor gioconda

Bericht door Pluis1969 »

Het zijn de eerste pastel potloden die ik ooit gekocht heb en na jaren gebruik ik ze nog steeds met veel plezier. Ik zou ze zeker aanschaffen om mee te beginnen. Krijg je echt geen spijt van. Geeft mooi kleur af en met beleid zijn er mooie punten aan te slijpen. Ik heb inmiddels ook andere merken maar de coh i noor doen ook altijd gezellig mee in een pastel tekening.
Gerrit22

Bericht door Gerrit22 »

Hoi Pluis.

Dankjewel! Een positieve reactie! Dat brengt me wel om ze te kopen! Dankjewel!
Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Het is een vrij goedkope potlood en daardoor had ik ze toen gekocht. Ik dacht als ik pastel niks vind ben ik niet al te veel geld kwijt. Heb er echt nooit spijt van gehad. Heb pas nog losse potloden er van besteld omdat ze behoorlijk op raakten. Heb er ook de krijtjes van en die werken ook super. Ik weet niet of je eerder met pastel hebt gewerkt. Op sommige papier soorten veeg je je tekening makkelijk uit, dan is het raadzaam om te fixeren.
Gerrit22

Bericht door Gerrit22 »

Dankjewel pluis.. alleen nog geschikt papier vinden. Heb de canson 1557 besteld. Is dat wat?
Katharina
Contacteer:

Bericht door Katharina »

Gioconda ben ik ook mee begonnen destijds. Nu mijn pastel potloden serie echter een beetje gegroeid is, gebruik ik ze nooit meer.
Ik zou eerder in de carbothello investeren, achteraf gezien.

Canson 1557 is helemaal niet slecht, maar ik denk dat je dat beter voor je polychromos kan gaan gebruiken.
Voor pastel kun je dan beter het Mi teintes van Canson nemen. Of waar bijna iedereen van zwermt, pastelmat van Clairefontaine.
Ik denk dat je bij 1557 snel aan je grenzen gaat komen bij het gebruik van pastel.
Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Ik denk dat je dat papier snel vol smeert maar je zou het best een kunnen proberen. Heb ik nooit gedaan. Ik heb het papier ook, maar gebruik het voor potlood en grafiet. Met Canson MI Teintes, -touch, of pastelmat zal je blijer worden denk ik met pastel. MI Teintes heeft een grof structuur aan de voorkant die niet iedereen mooi vind omdat je dan de honingraad door je tekening zie, maar je kan veel lagen kwijt. De achterkant is fijner maar daar kan je dus weer minder lagen op kwijt.
Plaats reactie