Graag tips oud mannetje
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Graag tips oud mannetje
Hoi..
Opzich vind ik deze tekening van de oude man 'gelukt' mijn vraag is nu.. hoe krijg ik hem sprekender? Zou ik dikkere lijnen moeten zetten.?
Ikhoorhetgraag!!
Alvast bedankt.
Groetjes Gerrit
Opzich vind ik deze tekening van de oude man 'gelukt' mijn vraag is nu.. hoe krijg ik hem sprekender? Zou ik dikkere lijnen moeten zetten.?
Ikhoorhetgraag!!
Alvast bedankt.
Groetjes Gerrit
Re: Graag tips oud mannetje
Kan er niemand reageren??:(
hoi! zeker geen dikkere lijnen wel wat meer schaduw zou ik aanbrengen.
Dankjewel! Goeie tip;-)
Hoi Gerrit,
Bij oude mannetjes mag je de rimpels en andere onvolkomendheden best een extra acccent meegeven.
Bij oude vrouwtjes moet je véééél voorzichtiger zijn, wil je er tenminste goede vrienden mee blijven.
Die zijn héél gevoelig op dat gebied!
Bijgaand voorbeeld toont meer dan vele woorden.
De basis is er in ieder geval.
Tip: maak er even een kopie van en rimpel er op los. Wellicht kom je daar onverwachte ideeën mee tegen.
Andere tip: probeer eens een balpen, daar is dit portretje ook mee getekend.
Succes ermee.
Vriendelijke groet en rimpel ze......
Piet Bruijns.
Bij oude mannetjes mag je de rimpels en andere onvolkomendheden best een extra acccent meegeven.
Bij oude vrouwtjes moet je véééél voorzichtiger zijn, wil je er tenminste goede vrienden mee blijven.
Die zijn héél gevoelig op dat gebied!
Bijgaand voorbeeld toont meer dan vele woorden.
De basis is er in ieder geval.
Tip: maak er even een kopie van en rimpel er op los. Wellicht kom je daar onverwachte ideeën mee tegen.
Andere tip: probeer eens een balpen, daar is dit portretje ook mee getekend.
Succes ermee.
Vriendelijke groet en rimpel ze......
Piet Bruijns.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (157.59 KiB) 18178 keer bekeken
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX
Hoi Piet!
Hartelijk dank voor je reactie! Leuk om te zien dat je van Bruinisse komt. Ik kom van Tholen.
Ik ga die kopie inderdaad proberen. Goeie tip ook om een tekening te verbeteren, en later in goede vorm te maken. Bedankt hoor. En ik hoop tot de volgende opmering op mn tekening;-)
Hartelijk dank voor je reactie! Leuk om te zien dat je van Bruinisse komt. Ik kom van Tholen.
Ik ga die kopie inderdaad proberen. Goeie tip ook om een tekening te verbeteren, en later in goede vorm te maken. Bedankt hoor. En ik hoop tot de volgende opmering op mn tekening;-)
Zeker geen dikkere lijnen opzetten! Maar durf meer donkere schaduwen aan te brengen, daardoor gaat je tekening meer "leven". Donkerder aan de schaduw kant en lichter aan de lichte kant. Rimpels aanbrengen waar nodig. Succes.
Oke.. dus de lijnen niet donkerder maken maar meer schaduw? Zal ik dat aan de linkse kant doen?
Rimpels e.d absoluut geen extra accent geven. Het benadrukken van onvolkomenheden maakt de tekening
lelijk en is geen afspiegeling van de werkelijkheid.
lelijk en is geen afspiegeling van de werkelijkheid.
Goed naar je referentie foto kijken waar je schaduwen ziet.