Vergelijkbare geurloze verfverdunners voor portret tekenen
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
Vergelijkbare geurloze verfverdunners voor portret tekenen
heey mensen. ben ik weer!
ik zag bij een Youtube Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ma8FSKF4JeE iets gelezen over Mona Lisa Odorless Paint Thinner, maar ik zoek echt iets goedkopers wat je bijv kan kopen bij de Action Gamma Praxis enz enz enz.. maar ik ben echt een leek op dat gebied en zoek me al het klaplazarus voor een goede betaalbare verdunner voor het tekenen..
maybe handig om te weten ik gebruik Derwent Procolour.
zou graag een antwoord willen zien, hoor dus ook graag van jullie
liefs!
ik zag bij een Youtube Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ma8FSKF4JeE iets gelezen over Mona Lisa Odorless Paint Thinner, maar ik zoek echt iets goedkopers wat je bijv kan kopen bij de Action Gamma Praxis enz enz enz.. maar ik ben echt een leek op dat gebied en zoek me al het klaplazarus voor een goede betaalbare verdunner voor het tekenen..
maybe handig om te weten ik gebruik Derwent Procolour.
zou graag een antwoord willen zien, hoor dus ook graag van jullie
liefs!
-
Re: Vergelijkbare geurloze verfverdunners voor portret tekenen
ik ga morgen naar de Praxis ik haal wel gewone terpentine.. ik vind het persoonlijk een tikkie lang duren voor enigzins een andwoord...
- Maria_Anne
- Contacteer:
Eh, je bericht staat er welgeteld minder dan 2 uur op, op een doordeweekse dag. Niet iedereen heeft vakantie, maar het is ook vakantieperiode waarin niet iedereen 24/7 achter een computer zit, en vervolgens vraag je iets specifieks, waar een gemiddeld forumbezoeker niet direct een antwoord op hoeft te hebben.
Zelf heb ik nog nooit kleurpotlood geblend met iets als thinner (überhaupt nog nooit geblend), maar heb even voor je gezocht (al heb je er nu waarschijnlijk niets meer aan, maar er zijn meer mensen op dit forum die dit ook lezen):
Op de site http://www.theartgearguide.com/home/der ... our-review vind ik: "For those of you that enjoy using (OMS) Odourless Mineral Spirits, the Derwent Procolour reacts beautifully to this technique. After apply a generous amount of layers, the odourless mineral spirits liquefies the pigment allowing for a unique blending experience."
Kortom: klinkt als iets geurloos', en ik denk dat je gezocht hebt zonder 'u' in je 'odourless'.
Ondanks je ongeduld wens ik je veel succes met de terpentine, en ik ben benieuwd naar wat je gaat maken met de Derwents!
Zelf heb ik nog nooit kleurpotlood geblend met iets als thinner (überhaupt nog nooit geblend), maar heb even voor je gezocht (al heb je er nu waarschijnlijk niets meer aan, maar er zijn meer mensen op dit forum die dit ook lezen):
Op de site http://www.theartgearguide.com/home/der ... our-review vind ik: "For those of you that enjoy using (OMS) Odourless Mineral Spirits, the Derwent Procolour reacts beautifully to this technique. After apply a generous amount of layers, the odourless mineral spirits liquefies the pigment allowing for a unique blending experience."
Kortom: klinkt als iets geurloos', en ik denk dat je gezocht hebt zonder 'u' in je 'odourless'.
Ondanks je ongeduld wens ik je veel succes met de terpentine, en ik ben benieuwd naar wat je gaat maken met de Derwents!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
verkopen ze bij action
-
Super bedankt! Ga dr effe naar opzoek morgen..Maria_Anne schreef:Eh, je bericht staat er welgeteld minder dan 2 uur op, op een doordeweekse dag. Niet iedereen heeft vakantie, maar het is ook vakantieperiode waarin niet iedereen 24/7 achter een computer zit, en vervolgens vraag je iets specifieks, waar een gemiddeld forumbezoeker niet direct een antwoord op hoeft te hebben.
-
Ook geurloos..? Kom dr namelijk vaak, maar niet bij de verf afdeling.ANTONI schreef:verkopen ze bij action
-
goed effe rondje dorp geweest, action verkoopt geen geurloze terpentine, helaas. en de praxis was aan het verbouwen, helaas. heb dus baby olie gehaald. vraag me af of dat iets uithaald?
- Maria_Anne
- Contacteer:
Geen idee. Wel beter voor je; als terpentine geurloos is, is het verraderlijk laagdrempelig om er mee te werken (maar werken in een ruimte met terpentine is wel schadelijk voor je eigen gezondheid). Dus ben altijd fan van huis-tuin-keukenmiddeltjes die onschuldiger zijn. Ben benieuwd of het voor je werkt.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Hier in Rotterdam op de Hesseplaats.art-tastic1997 schreef:Ook geurloos..? Kom dr namelijk vaak, maar niet bij de verf afdeling.ANTONI schreef:verkopen ze bij action
Er staat niet reukloos maar AROMAATVRIJE TERPENTINE
Bij Action: Aromaatvrije terpentine € 2,-- per liter