ACRYL OVER INKT
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
ACRYL OVER INKT
Kun je zonder problemen met acryl over OI-inkt schilderen? Ik heb een paar silhouetten gemaakt met OI-inkt op grijsboard en denk die maar gewoon over te schilderen met acryl.
-
Re: ACRYL OVER INKT
Inmiddels gedaan en het gaat prima. Ik heb het zo aangepakt omdat je met inkt heel snel en soepel kunt werken. Daarna kun je er met verf overheen voor andere effecten. Misschien niet zo professioneel, maar ik ben ook maar een amateurtje.
Zou je het resultaat eens willen laten zien. Ben zeer benieuwd namelijk.
-
-
Klopt. Met inkt maak je zoiets heel snel en daarna kun je er met acryl overheen. Het nadeel van inkt is dat je op een zuigende ondergrond "rafels" krijgt. Dat kun je dan met acryl verbeteren. Ik hou van strakke en gestileerde vormen.
Mijn meest recente keuze is dat ik bínnen die vormen weer organisch vormen maak. Daarin heb ik mijn eerste werkje zojuist voltooid Dat is nog wel een studie. Misschien dat ik ooit nog eens een groot schilderij in die stijl op doek maak.
Mijn meest recente keuze is dat ik bínnen die vormen weer organisch vormen maak. Daarin heb ik mijn eerste werkje zojuist voltooid Dat is nog wel een studie. Misschien dat ik ooit nog eens een groot schilderij in die stijl op doek maak.