Voorbeeldfoto's

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Chanda

Voorbeeldfoto's

Bericht door Chanda »

Hallo medeleden,
Wil eens vragen waar jullie de voorbeeldfoto's vandaan halen en bestaat er ook iets van voorbeelden om een achtergrond te maken.
Ben op zoek voor inspiratie voor mijn volgende pasteltekening. Bvd ;)
BlackScorpion

Re: Voorbeeldfoto's

Bericht door BlackScorpion »

Ik haal mijn voorbeeldfotos van Pixabay, dat zijn royalty free fotos.
Roos_

Bericht door Roos_ »

Pixabay is ook mijn favoriet. Maar soms kom ik ergens anders een foto (met copyright) tegen die ik heel mooi vind, dan vraag ik toestemming aan de fotograaf en die zijn daar meestal enthousiast over.
Stephan

Bericht door Stephan »

Google is your friend ;-)

In mijn geval is het schilderen maar een hobby. Ik kan me niet voorstellen dat iemand er problemen mee heeft (copyright e.d.) als ik een poging waag om een fotootje na te schilderen.
Chanda

Bericht door Chanda »

Oké, dank voor jullie reactie.
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Stephan schreef:Google is your friend ;-)

In mijn geval is het schilderen maar een hobby. Ik kan me niet voorstellen dat iemand er problemen mee heeft (copyright e.d.) als ik een poging waag om een fotootje na te schilderen.
Hangt er echt vanaf wat je vervolgens met je schilderij doet. Als je deze ook maar ergens tentoonstelt (op een website of forum plaatsen mag je ook lezen als tentoonstellen) kan iemand er al problemen mee hebben. Zoek maar eens op dit forum, of google op Copyright, portretrecht, referentie, en je vindt vele discussies.
Zelf vind ik het ook niet tof als iemand mijn werk ongevraagd na zou tekenen/schilderen. Of het nou een amateurfoto van mij is, of een schilderij wat ik eerder heb vervaardigd (niet dat ik dat ooit iemand heb zien doen, maar toch). Wees hier voorzichtig mee. Kan je stiekem toch in de problemen brengen.
Naast Pixabay of andere royalty-free websites kun je natuurlijk ook zelf je referentiefoto's maken! Je kunt dan immers ook meer sturen in wat je op papier/doek wenst te hebben.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Plaats reactie