Digitale tekening afdrukken op canvas
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
Digitale tekening afdrukken op canvas
Hoihoi,
Ik wil een digitaal werk af laten drukken op canvas. Ik heb de schalen van de tekening aangepast naar de schalen van het canvas waar ik het op wil hebben.
Maar de website waar ik het af wil laten drukken zegt dat de kwaliteit erg laag is, dat klopt. Ik heb het nagekeken en het aantal pxels is niet hoog.
Kan dit kwaad? ik bedoel ik heb het toch getekend zoals ik wil dat het eruit komt te zien? en met de juiste schalen (in cm)
Groetjes
Ik wil een digitaal werk af laten drukken op canvas. Ik heb de schalen van de tekening aangepast naar de schalen van het canvas waar ik het op wil hebben.
Maar de website waar ik het af wil laten drukken zegt dat de kwaliteit erg laag is, dat klopt. Ik heb het nagekeken en het aantal pxels is niet hoog.
Kan dit kwaad? ik bedoel ik heb het toch getekend zoals ik wil dat het eruit komt te zien? en met de juiste schalen (in cm)
Groetjes
- Maria_Anne
- Contacteer:
Re: Digitale tekening afdrukken op canvas
Tja dan krijg je een pixelig werk... Kleiner afdrukken geeft dan misschien een mooier resultaat. Ik ben wel benieuwd wat je wilt laten afdrukken
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
- nancy_kelpie
- Contacteer:
Het resultaat wordt dan helaas echt slecht. Klinkt raar, maar een digitale tekening moet je 3 x zo groot maken als dat je hem wil printen. Kleiner wordt niet mooi.
In je programma moet je als je de centimeters instelt ook "300 DPI" instellen. Standaard staat dit op 72 DPI voor beeldschermen, 300 DPI is dus veel groter, voor drukwerk.
300 DPI is perfecte kwaliteit, 150-250 DPI afdrukken geeft matige kwaliteit, maar als je echt op 72 DPI hebt gewerkt kan je helaas opnieuw beginnen en dan groter.
In je programma moet je als je de centimeters instelt ook "300 DPI" instellen. Standaard staat dit op 72 DPI voor beeldschermen, 300 DPI is dus veel groter, voor drukwerk.
300 DPI is perfecte kwaliteit, 150-250 DPI afdrukken geeft matige kwaliteit, maar als je echt op 72 DPI hebt gewerkt kan je helaas opnieuw beginnen en dan groter.
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl
www.nancyzonneveld.nl
- Maria_Anne
- Contacteer:
Oh Good to know, Nancy, bedankt voor de info!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Je heb tegenwoordig ook websites waar ze je afdruk automatisch verbeteren.
www.myposter.nl is er zo een.
Als je daar je foto upload dan wordt de kwaliteit met een kleurenbalk aangegeven.
Van groen (goed) naar rood (slechte kwaliteit)
www.myposter.nl is er zo een.
Als je daar je foto upload dan wordt de kwaliteit met een kleurenbalk aangegeven.
Van groen (goed) naar rood (slechte kwaliteit)
hallo op vele websites kun je canvas laten printen handig maar
weet er iemand zon website waar ze het formaat 10x10 cm af kunnen drukken?
dank
weet er iemand zon website waar ze het formaat 10x10 cm af kunnen drukken?
dank
- EmielsDesigns
- Contacteer:
@nancy, je uitleg klopt, maar voor een deel. 72, 150 en 300 dpi zijn opzichzelf nietszeggende begrippen. In digitale afbeeldingen gaat het vaak over ppi overigens, pixels per inch, in plaats van dpi, dots per inch. Als je zegt, mijn afbeelding is 300 dpi dan is het alsof je snelheid aangeeft in kilometers in plaats van in kilometers per uur. Want een digitale afbeelding van 72 ppi kan alsnog bestaan uit bijvoorbeeld 5000x5000 pixels. Ik heb er op mijn andere website eens een stuk over geschreven: https://www.3dl.nl/informatie/Papier_fo ... tie_in_dpi
Making Art is my way of life
Benieuwd wat ik maak? bekijk hier mijn kunstwerken
Benieuwd wat ik maak? bekijk hier mijn kunstwerken