Wat zijn primaire kleuren van Gogh aquarelverf?
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Wat zijn primaire kleuren van Gogh aquarelverf?
Ge snapt het niet ... ga ik niet doen man
groetjes
groetjes
Wat je al of niet doet is voor mij niet belangrijk.
Ik wijs je alleen op de mogelijkheden, meer niet.
Ik wijs je alleen op de mogelijkheden, meer niet.
Met dank ... maar denk dat je de mogelijkheden helemaal niet kent ....
zou zeggen ... greets and over and out ...
zou zeggen ... greets and over and out ...
Denken staat vrij,maar vergis je niet.
Sorry, maar ik ga het toch even voor Antoni opnemen, niet voor wat betreft de kleuren, ik schilder daar te weinig voor met aquarel, maar ik snap niet helemaal waar dit "Antoni bashen" vandaan komt, en snap ook totaal de toegevoegde waarde hiervan niet voor een discussie als deze.
Antoni geeft gewoon aan waar hij zelf de beste ervaringen mee heeft. Iemand vraagt dat, hij antwoordt. Iets dat ik Hasjem (of little dragon) niet heb zien doen. Tot nu toe heb ik dus alleen iets van Antoni hem geleerd. Als jullie er anders over denken, plaats hier dan een alternatief. Daar zou ik wat van leren.
Iedereen gebruikt zo zijn eigen favoriete kleuren en mengingen het gaat niet om gelijk hebben of ongelijk. Toch?
Sjongejonge zeg...............
Antoni geeft gewoon aan waar hij zelf de beste ervaringen mee heeft. Iemand vraagt dat, hij antwoordt. Iets dat ik Hasjem (of little dragon) niet heb zien doen. Tot nu toe heb ik dus alleen iets van Antoni hem geleerd. Als jullie er anders over denken, plaats hier dan een alternatief. Daar zou ik wat van leren.
Iedereen gebruikt zo zijn eigen favoriete kleuren en mengingen het gaat niet om gelijk hebben of ongelijk. Toch?
Sjongejonge zeg...............
Idd .... moet helemaal geen gelijk hebben ... anderen menen van wel mss
heb ook gezegd over and out ...
over de meerwaarde zal je mss elders moeten kijken waar werken van dragon en mij zijn gepasseerd ... echte ervaringen dus ... geen napraten van anderen
ik geef je hier toch mee dat wit en zwart niet dienstig zijn in aquarelle .... niet om lichter of donkerder te maken .... en hier laat ik het bij
heb ook gezegd over and out ...
over de meerwaarde zal je mss elders moeten kijken waar werken van dragon en mij zijn gepasseerd ... echte ervaringen dus ... geen napraten van anderen
ik geef je hier toch mee dat wit en zwart niet dienstig zijn in aquarelle .... niet om lichter of donkerder te maken .... en hier laat ik het bij
- Maria_Anne
- Contacteer:
Vind zwart kleuren vaak doodser maken, ook bij acryl, en wit mis ik bij aquarel niet, eerlijk gezegd. Felwit krijg je iig met uitsparen. Lichtere kleuren met verdunnen... Maar wellicht de moeite waard. Diepe zwarten maak ik met blauw/bruin.
Zelf vind ik azogeel, ultramarijn fijn, en werk met primair rood geloof ik (ben niet id buurt van een palet). Maar aanvullingen mogen bij mij niet ontbreken; magenta voor de paarsen en rose kleuren. Azuur(achtig?) blauw voor felle blauwen. Ultramarijn is behoorlijk zacht.
Vind ik prettig werken, een ander wellicht niet, je moet vooral veel uitproberen! Bovendien is het inderdaad van belang welk doel; landschappen? Portretten? Dieren? Stillevens? Bloemen? Allemaal andere paletten.
Zelf vind ik azogeel, ultramarijn fijn, en werk met primair rood geloof ik (ben niet id buurt van een palet). Maar aanvullingen mogen bij mij niet ontbreken; magenta voor de paarsen en rose kleuren. Azuur(achtig?) blauw voor felle blauwen. Ultramarijn is behoorlijk zacht.
Vind ik prettig werken, een ander wellicht niet, je moet vooral veel uitproberen! Bovendien is het inderdaad van belang welk doel; landschappen? Portretten? Dieren? Stillevens? Bloemen? Allemaal andere paletten.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
- Little Dragon
- Contacteer:
Wit en (zeker zwart) geven voor mij geen mooi effect met aquarel. Met wit lijkt de verf wel gemengd met kalk, je trekt de pigmentatie er als het ware uit. Droogt de verf vervolgens, houd ik een heel flets effect. Dat is voor mij niet de waarde van aquarel, vind het juist leuk om met kleuren te spelen. En ja, ook om ze te laten knallen!
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.
we're flexible like that.
- Maria_Anne
- Contacteer:
Leuk alternatief is wel met acryl oid (sommigen doen het met een bepaalde gelpen?) witte highlights achteraf toepassen. Uitsparen lukt niet altijd even goed (evt. gebuik maken van maskeervloeistof, echter kleurt daar het papier soms geel van), dan is dat imo nog wel een goede optie! (echter nog nooit zelf geprobeerd, vind de resultaten wel altijd erg mooi!)
Witte gelpen is wel een leuke toets ...idd.
Uitsparingen met maskeervloeistof heb ik geen probleem van gele vlekken ... vereiste is wel dat de maskeer volledig weg is na het beeindigen van je werk anders word deze idd geel en hard en nog moeilijk te verwijderen.
Witte aquarelle gebruik ik wel eens rechtsreeks uit de tube om bv glos op een topje van de neus of op lippen te leggen.
Laatst paardbloemzaden geschilderd met witte aquarelle .... wat naar men zegt eigenlijk niet zo makkelijk te doen is ... dus op het pallet en water toegevoegd
Uitsparingen met maskeervloeistof heb ik geen probleem van gele vlekken ... vereiste is wel dat de maskeer volledig weg is na het beeindigen van je werk anders word deze idd geel en hard en nog moeilijk te verwijderen.
Witte aquarelle gebruik ik wel eens rechtsreeks uit de tube om bv glos op een topje van de neus of op lippen te leggen.
Laatst paardbloemzaden geschilderd met witte aquarelle .... wat naar men zegt eigenlijk niet zo makkelijk te doen is ... dus op het pallet en water toegevoegd
- Maria_Anne
- Contacteer:
Nee daar ligt het niet aan, Hasjem; ik heb eens maskeervloeistof op de rand van een groot vlak toegepast, kreeg het er prima af, maar precies die plekken bleven geel. Wellicht met een ander merk minder, heb ik nog niet geprobeerd.
Als je het er weken op laat zitten is het inderdaad een drama, dan krijg je het er echt niet vanaf nee...
Als je het er weken op laat zitten is het inderdaad een drama, dan krijg je het er echt niet vanaf nee...
Welk papier gebruikte je en welk merk van maskeervloeistof was dit dan?
hierbij de paardenbloem
hierbij de paardenbloem
-
- Contacteer:
Ik had dat ook met gele maskervloeistof van W&N. Na een paar jaar was dat duidelijk oud geworden en begon ht kleur af te geven.. Nu gebruik ik de ongepigmenteerde van datzelfde merk en dat zou dus niet meer af moeten geven. Ook niet als ik het over 5 jaar gebruik - hoop ik.
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com
-
- Contacteer:
Mooi trouwens, die paardenbloem!
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com
bedankt Janneke ...
gebruik zelf al jaren (niet zo vaak) de grijze van Talens en heb geen probleem
gebruik zelf al jaren (niet zo vaak) de grijze van Talens en heb geen probleem