Koipenseel
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
- Little Dragon
- Contacteer:
Koipenseel
Ik heb 2 koipenselen, maar volgens mij hebben beide dezelfde maat (vergelijkbaar met no 6 penseel). Zijn ze ook in andere maten? Ik merk dat ik nogal een priegelde ben, dus zou ook wat kleiner willen. Ik werk voornamelijk met aquarel als ik schets, dus veel "uithuizig" dus vandaar de koipenseel.
Bij het googlen kom ik standaard bij Derwent uit en dat is nu net niet wat ik bedoel
Bij het googlen kom ik standaard bij Derwent uit en dat is nu net niet wat ik bedoel
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.
Re: Koipenseel
Dag L.D.
Op http://www.writersplaza.nl staan: Koi Water Brush Penselen Set Small + Medium + Large [508-509-510]
Misschien is dit iets?
En ik zie net dat www.bol.com ze ook verkoopt.
Op http://www.writersplaza.nl staan: Koi Water Brush Penselen Set Small + Medium + Large [508-509-510]
Misschien is dit iets?
En ik zie net dat www.bol.com ze ook verkoopt.
een fijne dag
groetjes
désirée.
groetjes
désirée.
-
- Contacteer:
Ik heb mijn oude liefde, het aquarelleren, ook weer opgepakt maar merk wel dat ik in de loop der jaren achter ben geraakt wat mogelijkheden betreft; ik had nog nooit gehoord van een koipenseel.
Omdat ik nu met aquarel markers aan het experimenteren ben lijkt me dat een ontzettend handig hulpmiddel voor onderweg.
Hier hebben ze iets vergelijkbaars geloof ik? ;
http://www.pentelarts.nl/producten/h/aquarel_brushes
Omdat ik nu met aquarel markers aan het experimenteren ben lijkt me dat een ontzettend handig hulpmiddel voor onderweg.
Hier hebben ze iets vergelijkbaars geloof ik? ;
http://www.pentelarts.nl/producten/h/aquarel_brushes
- Little Dragon
- Contacteer:
Hoi Marie Josee. Ik kwam vanmiddag nog wat handigs tegen: een klein spuitje voor water, wat een beetje lijkt op een parfumverstuiver. Je kunt wat spuiten en dan met een gewone kwast verven zonder te kliederen. Het is van Derwent. Het lijkt alsof iedereen aan het aquarelleren geslagen is: een koepenseel no 1 is zeldzaam, zo lijkt...
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
-
- Contacteer:
Bedankt, ook een handig dingetje! Ik bestel altijd de ophangdraad en haken en ogen bij Harolds dus dan laat ik dat meteen meekomen
-
- Contacteer:
Verder werk ik gewoon met mijn oude penselen hoor, de platte filament en de marterharen.Ik heb een Kolinksy erbij en die gaat een leven lang mee ( als je er zuinig op bent). Maar die handige hulpmiddeltjes maken het leven gewoon aangenamer.
- Little Dragon
- Contacteer:
Ik heb een kolinsky no 1. Rotzooi kopen heeft in mijn optiek niet zoveel zin. Kwasten van de acton zijn bij mij binnen no time voorzien van het model "pleeborstel"....
Ja,zeg.Daar noemen jullie wat Kolinski penselen. The top of the bill.
- Little Dragon
- Contacteer:
Jup. Mijn ervaring is, dat in het geval van dit soort basische dingen, als penselen, papier, doek, verf, krijt, kleurpotlood, je beter kunt investeren. Voor proberen en voor art journaling heb ik gewoon goedkope hooky-pooky kwasten, voor schetsen heb ik dus wat beter spul. Verf is studiokwaliteit van Gogh. Voor nu prima. Wil ik echt meer, wil ik Smincke hebben. Maar zon kwast is een lange termijn investering. Ik betaal liever 8,50 voor een no 1 maat kwast, dan dat ik mijn eigen haren er van frustratie uit trek.
-
- Contacteer:
Ja de aankoop van dat Kolinskypenseel was even slikken maar het is het echt waard geweest.
Intussen heb ik de penseelstiften van Pentel binnen, wat een verschil met de markers! Hiermee kan ik zowel heel vlot tekenen als aquarelleren en dat gaat met de aquarelmarkers niet.Die trekken meteen onoplosbaar in het papier.
Het is maar voor onderweg hoor, thuis werk ik met tubetjes en penselen.
Intussen heb ik de penseelstiften van Pentel binnen, wat een verschil met de markers! Hiermee kan ik zowel heel vlot tekenen als aquarelleren en dat gaat met de aquarelmarkers niet.Die trekken meteen onoplosbaar in het papier.
Het is maar voor onderweg hoor, thuis werk ik met tubetjes en penselen.