wat neem je mee naar buiten?

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
phine48

wat neem je mee naar buiten?

Bericht door phine48 »

Als je buiten wil aquarelleren, wat neem je dan mee aan schildersmateriaal?
Hasjem

Re: wat neem je mee naar buiten?

Bericht door Hasjem »

Hallo phine48.
Zelf heb ik een (tafel)-ezel met opslagbox waaronder ik een 2de opbergbox heb bij gemaakt.
Hierin zit al mijn materiaal, dus ben ik eigenlijk met mijn ganse atelier op stap. Pallet om verf te mengen en eventueel een opplooibare veldezel.
Heb ook een soort ... zeg maar rugzak ... waarin een stoeltje is verwerkt ... steek ik mijn blokken papier in alsook enkele vodden (oude handdoeken en washandjes), 2 lege plastic potten van 1l en halve rol keukenpapier. Deze rugzak zorgt er een beetje voor dat er niets kan gaan vliegen en niets ligt te slodderen op de grond.
Verder een bus (10l) water als er geen helder water in de buurt is.
Janneke Booister
Contacteer:

Bericht door Janneke Booister »

Ik heb een oude boodschappen kar. Daarvan was de tas kapot en mijn handige echtgenoot heeft er een plankje aan gemonteerd. Daar kan ik met zo'n spin (voor fietsbagage) al mijn spullen op vastbinden. Als het terrein niet ál te ruig is, is dat een makkelijke manier om alles mee te nemen, mijn rug is niet zo sterk...
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com
Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Ik aquarelleer geen landschappen als ik buiten schilder, maar ik heb een klein bakje waar ik mijn koipenseel (zit een waterreservoir in) in kan doen, en waar mijn verf (uit tubes) in zit. En mijn boekje, maar je kunt natuurlijk ook een bloc meenemen. Teken of op mijn schoot, of staand, het boekje en mijn paletje/bakje met links vasthoudend, rechts schilder ik. Niet ideaal, wel flexibel.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
*Kees

Bericht door *Kees »

Ik neem juist heel weinig mee. Om te beginnen een heel klein doosje met napjes. Verder twee Kolinsky-penselen waarmee ik veel verf kan opnemen en toch een scherpe punt heb. Een plastic flesje met water en voor de rest gebruik ik de bidon op mijn fiets om aan te vullen. En natuurlijk een schetsblok.
Plaats reactie