foto manipuleren hulp!

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
judithv

foto manipuleren hulp!

Bericht door judithv »

Hallo!
Ik hoop zo dat iemand me hier kan helpen!
Ik heb al zoveel ideeën in mijn hoofd... Helaas lukt het me niet om het te tekenen (ben slecht in uit mijn hoofd tekenen).
Daarom kwam ik op het idee om te gaan foto manipuleren. Ik ben al bekend met photoshop (cs6) door mijn fotografie. Ik ken dus al wel wat technieken.

Ik heb op google naar tutorials gekeken, dingen opgeschreven, maar helaas... Ik loop altijd wel ergens vast :bash:
Ik probeer dan zelf wat uit, maar krijg afschuwelijke overgangen. Het lukt me niet om een surrealistische wereld te creëren.

Hopelijk wil iemand mij helpen en wat basistechnieken leren (kan via pb).
nancy_kelpie
Contacteer:

Re: foto manipuleren hulp!

Bericht door nancy_kelpie »

Een echt goede photoshopper tekent ook, naast (en over) de foto's die hij gebruikt. Dit omdat je niet altijd exact de goede foto hebt en met tekenen je het exact zo kan krijgen als je het bedoeld hebt.

Voor tutorials is het tijdschrift Photoshop Magazine echt super, te koop in bijna elke boekwinkel.
Verder staan er op Deviantart een paar gratis tutorials.
En voor betaalde tutorials zou je op Lynda.com en Skillshare.com kunnen kijken.

Dat je zelf fotograaf bent is handig, want als je dan iets in je hoofd hebt kan je al wel de juiste foto maken. Dit is al erg goed voor de kwaliteit i.p.v. alleen stock foto's gebruiken.
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl
Plaats reactie