Aquarelpotloden werken niet.. ?

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
simoon

Aquarelpotloden werken niet.. ?

Bericht door simoon »

Hallo,

Ik heb van twee verschillende merken aquarelpotloden, namelijk van Artist en van Caran d'ache (Prismalo).

Die ben ik gaan gebruiken, alles netjes ingekleurd en toen voorzichtig met water erover heen gaan strijken.
Er gebeurde echt helemaal niets.. :(

Ligt dit nu aan de kwaliteit van de potloden ?
En welke zou ik dan anders moeten hebben die wel werken ?
Of heb ik iets fout gedaan ?

:bye:
Simone
Rebecca
Contacteer:

Re: Aquarelpotloden werken niet.. ?

Bericht door Rebecca »

Artist is geloof ik van de blokker e.d.? Kwaliteit is inderdaad niet om over naar huis te schrijven... Maar ik heb ze zelf gebruikt, en ze deden wel wat ze moesten doen, reactie geven op de toevoeging van water. Met de caran d'ache zou dit zeker moeten lukken.

Heb je er een foto van? Misschien heb je heel licht gekleurd dat het weinig opvalt als je er met water over gaat? Misschien te weinig water?

Ik roep eigenlijk maar wat want ik heb het zelf niet meegemaakt :denk:
simoon

Bericht door simoon »

Ben er inmiddels achter dat de aquarelpotloden van Artist echt niet werken, die van Caran d'ache gaat het nu beter mee.

Ik denk dat mijn tekening niet geschikt was.
Had alle twee de merken gebruikt. En heel licht gekleurd op sommige punten.
Ben nu iets anders aan het proberen met de Caran d'ache.
verfpalet38

Bericht door verfpalet38 »

Ik gebruik aquarelpotloden van Faber-Castell die doen het perfeckt. Misschien daar een setje van halen?
Skarbog
Contacteer:

Bericht door Skarbog »

(ok oud bericht, maar het hoe en wat is wel interessant)

wat voor papier gebruik je? dat is ook wel essentieel als je met aquarelpotloden werkt. een printpapiertje is nou eenmaal niet zo geschikt als bijvoorbeeld een mooi vel Canson arches (ja die gebruik ik zelf :P)

mijn ervaring is dat je gewoon wel lekker moet gaan kleuren met de potloden, dus niet te licht aanzetten.

Een waterbrush vind ik ideaal icm aquarelpotloden trouwens ivm de constante watertoevoer.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Voor meer tekeningen/schilderijen:
Website: www.Skarbog.com
Facebook: Skarbog Portrait & Fantasy Art
DeviantART: Skarbog
Plaats reactie