BRUSHO

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Pluis1969
Contacteer:

Re: BRUSHO

Bericht door Pluis1969 »

Ik ken het hele spul niet, maar het resultaat is erg mooi.
diaz

Bericht door diaz »

Dank je wel. Het is moeilijker dan waterverf om controle te houden maar de kleuren zijn heel erg mooi. Ik experimenteer nu een beetje om te kijken hoe het product werkt en hoe je het kan verwerken. Ik heb een DVD van Joanne Boon die al jaren daarmee werkt. Voorlopig wil ik het gebruiken als achtergrond (ipv wassingen) voor mijn aquarellen. Als je BRUSHO googeld bij afbeeldingen, dan vind je prachtige voorbeelden. Ik kan het iedereen die van een losse schilderstijl houdt en zich graag laat verrassen het zeker aanraden.
Marie-Josée
Contacteer:

Bericht door Marie-Josée »

Kun je dat alleen maar via die site bestellen? Ik zou er wel mee willen experimenteren in mijn acrylschilderijen, vooral omdat het ook watervast opdroogt.
Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Er staan zeker erg mooie dingen tussen!
Marie-Josée
Contacteer:

Ik heb het er maar op gewaagd en via E-bay een setje van 12 potjes besteld. Nu kan ik bijna niet wachten!
Marex
Contacteer:

Bericht door Marex »

Spannend, ik ben benieuwd!
Marianne

Je hebt iets nodig, een hobby, een passie, bijvoorbeeld een schilderskwassie...
neem ook eens een kijkje op mijn website: www.penseel-en-pastel.nl
Marie-Josée
Contacteer:

Ik laat jullie weten hoe het bevalt.
diaz

Bericht door diaz »

Hallo Marie-Josée,
Wat leuk dat je er ook mee aan de gang gaat. Ik ben benieuwd hoe jij dat gaat combineren. Momenteel schilder ik niet want ik heb geen tijd omdat de tuin alle aandacht nodig heeft.

Je kunt BRUSHO ook bestellen via de fabrikant (online) maar omdat ze een pakket met DVD hadden en korting op verzendkosten heb ik het besteld. Er zijn trouwens veel meer kleuren te krijgen dan die in het pakket. Succes en groetjes
Marie-Josée
Contacteer:

Bedankt Diaz, ik heb de site nu bij mijn favorieten staan want ik denk niet dat je alle kleuren tegelijk opmaakt. Het zijn wel kleine potjes, ik ben benieuwd hoe ver je daar mee komt. De levering ging wel snel en met verzendkosten zo'n € 30,-.
diaz

Bericht door diaz »

Het gaat lang mee want je hebt niet veel nodig voor een mooi effect. Ik kreeg een tip mee: open niet je potje maar maak met een metalen prikker een gaatje in het potje (bovenop) dan kan je beter doseren wat je nodig hebt. Succes en laat je werk gauw hier zien.

groetjes Pili
Marie-Josée
Contacteer:

Worden de kristallen dan niet vochtig? Al kan ik ze dan wel in een plastic bakje-met-deksel zetten natuurlijk. Goeie tip.
Ik heb wat kristallen in de gootsteenbak gestrooid, echt maar heel weinig, maar wat een krachtige kleuren geeft het. Ik kan pas volgende week echt gaan experimenteren maar verheug me nu al als een klein kind.
Marex
Contacteer:

Bericht door Marex »

Leuk dat jullie zo aan het experimenteren zijn, dat lijkt me ook wel wat maar ik zal eerst maar eens mijn boerderij-dieren afmaken... Kan ik intussen hier kijken hoe jullie resultaten zijn met dit spul.
Marianne

diaz

Bericht door diaz »

Ik bewaar de potjes ook in een plastiek doosje afgesloten, maar had niet eens stilgestaan dat ze nat konden worden. Het gaat om een heel klein gaatje...Trouwens op You Tube zijn er filmpjes te zien meestal in het Engels. Gewoon op BRUSHO zoeken.

Marianne, ik schilder niet zoveel in deze tijd want het is druk in de tuin dus nog even geduld. Ik kan het alvast iedereen aanraden die van experimenteren en van een losse stijl houdt.
diaz

Bericht door diaz »

Ik bewaar de potjes ook in een plastiek doosje afgesloten, maar had niet eens stilgestaan dat ze nat konden worden. Het gaat om een heel klein gaatje...Trouwens op You Tube zijn er filmpjes te zien meestal in het Engels. Gewoon op BRUSHO zoeken.

Marianne, ik schilder niet zoveel in deze tijd want het is druk in de tuin dus nog even geduld. Ik kan het alvast iedereen aanraden die van experimenteren en van een losse stijl houdt.
Marex
Contacteer:

Bericht door Marex »

Ik begrijp het Pili, zelf teken en schilder ik ook minder dan in de winterperiode. Ik wil het zeker ook gaan proberen komend seizoen! Misschien kunnen we een keer iets afspreken?
Marianne

Plaats reactie