tekenen op je I-pad

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Leael

tekenen op je I-pad

Bericht door Leael »

wat zijn leuke apps om te tekenen op je I-pad? Het lijkt me wel leuk om dit uit te proberen, maar het aanbod is wel erg groot.
LeonieL

Re: tekenen op je I-pad

Bericht door LeonieL »

Wat handig is om echt te tekenen weet ik niet.
Maar een leuk spel is draw-something. Dat is een spel waarbij je iets moet tekenen, wat de ander moet raden.
Je kan het jezelf makkelijk maken natuurlijk, maar ik ken ook iemand die maakt hele kunstwerken met die app. en dan is het handig om je techniek te verbeteren dmv snel tekenen. (je hebt maar een x aantal minuten dacht ik.)
Gezellig dat je er ook bent :D
Kiki

Bericht door Kiki »

Ik heb afgeloen week sketchbook ged/l en een pen van wacom (bamboo) aangeschaft.
Gr kiki
Nivanov

Bericht door Nivanov »

Hoi leael, ik heb zelf art rage op de iPad. Dat werkt wel prettig. Je kunt verschillende technieken toepassen als stift aquarel potlood enz. Ook verschillende kwasten diktes enz zijn beschikbaar, zelfs papier kun je selecteren in structuur. Het enige nadeel vind ik het tekenen met je vinger, maar goed, oefening baart kunst :)
Mariska

Bericht door Mariska »

Er bestaat een pennetje voor de iPad. Nog steeds een relatief dikke 'punt', maar het tekent wel iets lekkerder dan met je vinger.
http://www.ipad2stylus.net/pogo-ipad-stylus/
Klik hier om te zien wat ik maak.
Leael

Bericht door Leael »

Hallo allemaal,
bedankt voor jullie antwoorden!
zo'n pennetje lijkt me wel een must have :) Art rage lijkt me wel wat, ik denk dat ik dat ga proberen. Sketchbook Ged/l kon ik niet vinden (?)
Draw something lijkt me ernstig verslavend :fwt: ik denk dat ik daar maar niet aan ga beginnen :lol:
Liliane
Contacteer:

Bericht door Liliane »

Ik heb bijna alle bekende art apps uitgeprobeerd. Veel apps lijken erg op elkaar, maar er is wel een groot verschil in kwaliteit. Ik heb nu op m'n ipad; ipastels, sketch club, art studio, sketchbook, artrage, brushes, adobe ideas, adobe easel, auryn ink en procreate.

De allerbeste imo op de markt is gewoon procreate. Het ziet er professioneel uit. Opacity, brush size en alle andere belangrijke knoppen kan je snel veranderen. Je kan zelf brushes maken en de kleuren zijn gewoon heel natuurlijk. Er is geen app waar je beter mee kan blenden als met procreate. Auryn ink is leuk als je met waterverf wilt werken. Ik heb persoonlijk eigenlijk een hekel aan artrage. Hij heeft veel brushes en opties maar voor mijn gevoel teveel en ik ben niet zo dol op simulatie kunst software.
Art studio heeft enorm veel opties en lijkt soms een beetje op een mini photoshop. Je kan ook makkelijk bij je opacity en brush size. Sketchclub ben ik niet zo'n fan van, maar ik ga de brushes proberen kopieren zodat ik ze in procreate kan gebruiken. Ipastels is volgens mij een gratis app en werkt verassend goed, maar je kan er niet mee inzoomen. Als je je werk wilt recorden moet je brushes en sketchclub hebben. Adobe easel was voor mij nogal een miskoop. Hele rare manier van schilderen. Ik heb ook veel gelezen dat de rubber van de pogo stylus heel snel slijt. Ik heb een stylus van 6,- en die werkt perfect. Op m'n deviant kan je een paar werken van mij in procreate zien. Er is ook een procreate community op flickr waar je werken kan bekijken.
Annet
Contacteer:

Bericht door Annet »

@Liliane. Welke stylus gebruik je? Ben op zoek!
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13
Plaats reactie