kleurpotloden

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia, Mariska

sunnysimo
Contacteer:

kleurpotloden

Bericht door sunnysimo » ma jan 23, 2006 11:36 am

Hoihoi allemaal :)!!! Ik had een vraagje over kleurpotloden ik wil over tijdje weer nieuwe aanschaffen maar, welk merk of soort is het beste volgens jullie???

Ik zelf heb nog wat bruynzeel potloden maar de meeste zijn alweer op hihi :)!

alvast bedankt :)

smiles
smiles

Kaat
Contacteer:

Bericht door Kaat » ma jan 23, 2006 10:19 pm

Ik heb kleurpotloden van caran d' ache.
Ben er heel tevreden van :wink:
Wie niet waagt, blijft maagd :wink:

nancy_kelpie
Contacteer:

Bericht door nancy_kelpie » di jan 24, 2006 1:24 am

Ik denk dat alle merken die duurder zijn dan kinderpotloden wel goed zijn. Ik heb namelijk al best veel dozen gehad,en waren allemaal goed. Zolang het maar wel echt potloden zijn die voor kunstenaars zijn bedoeld. Ik heb heel veel "kinderpotloden" geprobeerd, of uit noodzaak omdat ik zwart altijd kwijt raak, maar die zijn echt verschrikkelijk. Ook heb ik eens potloden bij action gekocht die er goed uitzagen en de tekst op de doos beweerde dat het echt voor kunstenaars was. Ik gekocht, maar waren toch kinderpotloden :P

Dus ga een goede boekwinkel of een hobbyzaak binnen, en ik denk dat alle merken daar wel goed zijn. Ik gebruik nu Van Gogh potloden, en die vind ik super.

sunnysimo
Contacteer:

Bericht door sunnysimo » di jan 24, 2006 7:55 pm

Ik wou zelf van die brynzeel designpotloden kopen maar, Caran d'ache heb ik ook ooit ook een paar potloden van gehad die waren wel erug fijn maar, ach ik ga deze dagen na een hobbiewinkel in de stad en dan zal ik eens kijken wie van de 2 het gaan worden ;)!!!

Hahahahahahah zwart raak ik ook heel vaak kwijt.....en nou is me zwart zo'n klein stompje :D!!!

smiles
smiles

Karel

Bericht door Karel » wo jan 25, 2006 4:10 pm

ik heb er al van derwent gebruikt en die vind ik heel goed werken.bruynzeel potloden zijn ook goed eigenlijk.

zilloe

Re: kleurpotloden

Bericht door zilloe » vr mar 31, 2006 6:46 pm

sunnysimo schreef:Hoihoi allemaal :)!!! Ik had een vraagje over kleurpotloden ik wil over tijdje weer nieuwe aanschaffen maar, welk merk of soort is het beste volgens jullie???

Ik zelf heb nog wat bruynzeel potloden maar de meeste zijn alweer op hihi :)!

alvast bedankt :)

smiles

ik heb er van swiss-color en ik ben daar zeer content van, je kan er makkelijk mee over elkaar kleuren wat niet bij alle potloden gaat. Btw swiss-color is et broertje van de dure versie caran d'arche :wink: aéls ik et juist schrijf :)

Botervliegje
Contacteer:

Bericht door Botervliegje » vr mar 31, 2006 9:26 pm

Ik heb vorig jaar op aanraden van een leraar een doos Karisma potloden aangeschaft. Ik werkte toen veel met grafische markers, en combineerde dat met kleurpotlood. Maar met mijn bruynzeel potloden werd het resultaat te krasserig, met Karisma ging het perfect. Ze bevallen ook voor los tekenwerk erg goed.

Ze zijn wel behoorlijk prijzig, voor 12 potloden was ik 22,50 kwijt. Maar ze bevallen ontzettend goed, en volgens mijn leraar doe je er 3 keer zo lang mee als met 'standaardpotloden'. Ik moet zeggen dat ze nog weinig geslonken zijn. Ik vind ze hun geld waard.

Dragonda
Contacteer:

Bericht door Dragonda » ma mei 15, 2006 10:40 pm

Ik gebruik Derwent Artists. :D Ze werken echt fijn en de kleuren zijn heel mooi helder en levendig.

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte » vr jul 14, 2006 2:26 pm

Botervliegje schreef:Ik heb vorig jaar op aanraden van een leraar een doos Karisma potloden aangeschaft. .....

Ik heb laatst in een blad gelezen dat Karisma potloden niet meer gemaakt worden, maar door Derwent wordt overgenomen voor vergelijkbare potloden.

Ook ik wil binnenkort kleurpotloden kopen omdat ik voor ontwerpwerk het wel handig vind. De Bruynzeeltjes zijn niet mooi om mee te werken (zoals door jullie ook al aangegeven).

Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik wat betere/duurdere potloden ga kopen: heeft iemand tips waar ik op moet letten: pigment, mate van blending-mogelijkheden, materiaal waar het pigment in gemengd is...?? En welke basiskleuren zal ik in eerste instantie kopen? Alle tips zijn welkom.

B'elanna
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Karel

Bericht door Karel » vr jul 14, 2006 6:05 pm

ik denk dat je met een doos van 24 derwent artist potloden al goed bent hoor je kan door ze boven mekaar te leggen perfect mengen.. bevoorbeeld blauw en geel mengen ideal groen ik denk dat je daar al goed mee bent

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte » zo jul 16, 2006 4:51 pm

Ik heb gisteren een setje van 24 potloden gekocht van het merk Faber-Castell. Deze waren zachter dan die van Derwent. Maar wat zijn die dingen duur zeg!! Als ik er maar mooie dingen mee kan maken :D

Karel

Bericht door Karel » ma jul 17, 2006 9:03 am

jah inderdaad die zijn peper duur hopenlijk bevallen ze je en nog veel suc6 ermee

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte » zo jul 23, 2006 1:22 pm

Ik heb de potloden nu een week en ik ben er al tevreden over: ik gebruik ze vooral voor het schetsen van ontwerpen (websites, logo's etc.) en het is ideaal. Het zal nog een poos duren voor ik er echt een keer een tekening mee ga maken die ik hier ga posten, misschien straks als de tekenlessen weer gaan beginnen in september dat ik mijn kleurpotloden als medium een keer ga gebruiken....

Lontje
Contacteer:

Bericht door Lontje » wo jul 26, 2006 11:34 pm

ik heb ze van Lyra de Rembrandt Polycolor en die werken echt heerlijk, juist ook vooral als je meerdere lagen over elkaar wilt kunnen maken. Ik had een setje van 12 gekocht en heb spijt dat ik niet voor die van 24 ben gegaan...
echt een aanrader die potloden
* even niets, behalve dit dan :) *

riette
Contacteer:

Bericht door riette » do jul 27, 2006 7:18 am

Ja vind ik ook ik heb ook rembrandt potloden ik
vind ze fantasties een echte aanrader.

Groetjes Riette
De creatieve denker ziet het onzichtbare,
voelt het ontastbare en bereikt
het onmogelijke.

Plaats reactie