Riksewijs schetsboek
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Riksewijs schetsboek
Mooi die diesellok en die techneut bij Tsjernobyl. Straalt overtuigende desolaatheid uit. gr jed
Bij de treincabine valt me vooral de schaduw op die veel diepte in je werk steekt.
Jouw ervaring komt hierin duidelijker naar voor.
Heel mooi!

Jouw ervaring komt hierin duidelijker naar voor.
Heel mooi!

Twee geslaagde werken, Rik. De man in bepakking heeft het beklemmende dat bij het onderwerp past; de trein heeft dat verweerde, maar (mede daardoor) ook het mooie uiterlijk, waar jij in deze 'serie' naar op zoek bent. Misschien had de locomotief nog meer gestraald tegen een wat zachtere lucht?
Geweldige tekeningen, Rik!
Geweldige tekeningen, Rik!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
- RiksGewijs
Heren heel veel dank voor de lovende woorden. De achtergrond was op de foto ook zo. Maar die had als tekening inderdaad wel iets zachter gemogen. Minder fel zeg maar. Maar dit is achteraf en weer een leerpunt natuurlijk.
Weer ééntje Klaar. Nu StarWars. Ik ga er twee doen. Een trooper en Boba Fett.
Deze tekening had door de belichting minder schaduw, maar ik heb wel geprobeerd om de ronde vorm van de helm goed te krijgen. Dit is redelijk gelukt, maar niet helemaal zoals gehoopt. Boba Fett zal in die zin makkelijker worden omdat hij geen wit heeft.
Weer ééntje Klaar. Nu StarWars. Ik ga er twee doen. Een trooper en Boba Fett.
Deze tekening had door de belichting minder schaduw, maar ik heb wel geprobeerd om de ronde vorm van de helm goed te krijgen. Dit is redelijk gelukt, maar niet helemaal zoals gehoopt. Boba Fett zal in die zin makkelijker worden omdat hij geen wit heeft.