Serie in progress... beestjes.
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Serie in progress... beestjes.
En nummer 9 in de serie. Ook wat minder makkelijk leesbaar. Maar ben er toch tevreden over.
Minder 'leesbaar' valt nog wel mee... De vleermuizen zijn herkend
.
Ook hier weer leuk gedaan
Ook hier weer leuk gedaan
Dank jullie wel voor alle feedback. @coen Ja, ik had het gevoel dat ik de rode borst echt expliciet moest maken, anders kon het gelijk welk vogeltje zijn. Wat misschien ook weer niet erg zou zijn, bedenk ik nu...
@eric61 Dank je. Het is overigens maar 1 vleermuis, die op zijn kop hangt, en net de vleugels ontvouwt. Maar ik kan me voorstellen dat dit, mede door het gebrek aan contrast, niet helemaal duidelijk is.
Ik plaats nu nr 10 in de serie. Is weer anders dan de anderen. Bij het maken heb ik me laten inspireren door het boek van John Williams, waar ik erg van onder de indruk ben: Butcher's Crossing. Is ook een film van gemaakt, die ik overigens niet heb gezien. Maar die draait om de Bizonjacht, menselijk hebzucht ten koste van alles, en de prachtige ongerepte natuur, en het verlies daarvan.
Ik heb geprobeerd dit met kleur in het schilderij te vangen. De kleuren binnen het silhouet stellen het leven en de omgeving van de bizon voor. Lucht, sneeuw, zon, prairie, gras... Buiten het silhouet, dat wat de mensen zien, de huid, en daarna het bloed en vlees. Niet per se een mooi verhaal....

@eric61 Dank je. Het is overigens maar 1 vleermuis, die op zijn kop hangt, en net de vleugels ontvouwt. Maar ik kan me voorstellen dat dit, mede door het gebrek aan contrast, niet helemaal duidelijk is.
Ik plaats nu nr 10 in de serie. Is weer anders dan de anderen. Bij het maken heb ik me laten inspireren door het boek van John Williams, waar ik erg van onder de indruk ben: Butcher's Crossing. Is ook een film van gemaakt, die ik overigens niet heb gezien. Maar die draait om de Bizonjacht, menselijk hebzucht ten koste van alles, en de prachtige ongerepte natuur, en het verlies daarvan.
Ik heb geprobeerd dit met kleur in het schilderij te vangen. De kleuren binnen het silhouet stellen het leven en de omgeving van de bizon voor. Lucht, sneeuw, zon, prairie, gras... Buiten het silhouet, dat wat de mensen zien, de huid, en daarna het bloed en vlees. Niet per se een mooi verhaal....
- RiksGewijs
Deze is inderdaad beter te zien. Ik moest bij de vleermuis wel even kijken zeg maar. Die stier is echt heel goed. Ook qua kleurenpallet is deze beter te lezen zeg maar. Ben benieuwd naar nr. 10
Dank je Rik. En ik snap het helemaal hoor. Toch ben ik over de vleermuis ook wel tevreden, omdat het niet een standaard vleermuissilhouet is. En ik probeer de kleuren een beetje te kiezen bij wat ik bij het dier denk. Maar de bizon ben ik ook erg tevreden mee. Ik vind zelf de valk het minst geslaagd tot nu toe. Op 11 hoef je niet lang te wachten want die plaats ik bij dezen. Al zal er nog wat gefinetuned worden.
Update van de laatste. Is nu af. (Denk ik
) Het geel is met het blote oog veel minder vlekkerig dan op camera.

En dit is alweer nummer twaalf in de serie. Ben nog niet klaar met de serie, maar ik las wel een korte pauze in.
Het concept werkt nog steeds. Mooie werken tussen figuratief en abstract in. Heb je een einddoel met de serie voor ogen?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Dank je Coen! Ik heb nog niet echt een einddoel voor ogen. Ik wil wel proberen dieren met een wat minder duidelijk silhouet, die het mn van hun distincte kleurpatroon moeten hebben, denk bv aan de orca, goed en aantrekkelijk op het doek te krijgen. En niet uit de bocht te vliegen qua kleurgebruik, wat ik bv bij de valk een beetje vind. Verder ben ik iets minder strikt geworden met de plaatsing van kleuren. Bv bij de groene specht hierboven, is de plaatsing van rood in de kop natuurlijk niet toevallig. Ik probeer een goed balans te vinden in het spontane dat kan gebeuren qua achtergrond, en de herkenbaarheid van het dier. Ik leer op deze manier echt superveel qua kleurgebruik.
Ik ben nu even niet bezig met het uitbreiden van de serie, omdat ik komend weekend een expositie heb, en me daar even op aan het richten ben.
Ik ben nu even niet bezig met het uitbreiden van de serie, omdat ik komend weekend een expositie heb, en me daar even op aan het richten ben.