Fantastisch portret!!!
Ze heeft haar kopje mee en dat heb je heel mooi "gepakt".
Alles zwart maken? Tja, zou kunnen maar als je het eenmaal zwart hebt gemaakt dan kom je daar waarschijnlijk niet zo makkelijk weer van af als het toch niet lijkt. Tip: fotokopie maken en daar eerst uitproberen.
Ik weet niet of het door de lichtinval door het scannen of het maken van een foto komt maar dat rode rechtsboven en de overgang vind ik heel mooi. Mischien een idee om er zoiets van te maken?
Als ik een portret teken dan print ik dat het liefst uit op het formaat waarop ik het ga tekenen. Ik prik dan met een passer bepaalde referentiepunten. Nee, niet het hele gezicht (net als prikken op de kleuterschool) maar de ogen, onderkant neus, etc. En als het groter moet worden dan meet ik het op en zet het om met een vergrotingsfactor.
Carel Willink schilderde zijn vrouw Mathilde vaak op ware grootte en zat dan vaak met een passer bij haar gezicht om de maat te nemen. Als hij het mag, dan mag ik het ook.
haha! bedankt 'Prot" Ja passer is zo gek nog niet! en ja dat bepaald toch ieder voor zich, ik heb bij deze alleen lineaal gebruikt en idd ook op "ware grote" uitgeprint. Ik heb sinds kort een tracer, dan pak ik ff de omtrek en waar de ogen zitten, voor al bij een opdract wil ik zegger weten dat de verh. kloppen. Maar we gaan het hier niet meer ove tracer hebben. niet echt gezellig onderwerp zeg maar.
Maare je maakt zelf ook super mooie werkjes, ik ga ook eens wat meer zwart in mijn portretten gooien, maar met potlood lukt het me niet zo donker te krijgen als bij jou! ik heb wel olieverf, mis doe ik eens een combie
Graag account verwijderen incl. Alle berichten. BVD !
Mss ook eens de dry brush gaan proberen?
Om in een grafiettekening sommige delen nog wat donkerder te maken kun je een heel zacht (b9) grafietpotlood gebruiken of een beetje houtskoolpotlood toevoegen?
Hooutskool, dat ga ik nog steeds een keer kopen! vergeet het steeds . ik ga dat ook eens doen maar heb .....hekel aan kwasten gekregen omdat zo gepriegel is vooral met olieverf wat een tijd gaat daar in zitten! maar zo'n drybrush vind wel leuk om keer te 'proberen' vind die van jou goed gelukt! ik wil ook nog paar bekende film of popsterren doen, lijkt me leuk. eerst eff rob afmaken en dan paard van daisy, heb paar mooie foto s gekregen wil ik ook nog graag doen in pastel en zwart wit!
@tekening@villeneuf dankje, ik vind deze persoonlijk 1 van mijn mooiste, ben er heel blij mee ik ga hem morgen eindelijk ff ophanken in de woonkamer...