Kleuren kerel

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Marike

Kleuren kerel

Bericht door Marike »

Op de schilders club een doek van 20 x 20 cm gekregen (misschien dat we ooit ergens gaan exposeren daarmee)

Ik heb nog nooit eerder zo klein gewerkt maar ik vind 'm leuk geworden. Ik wil 'm alleen nog aflakken. Nou heb ik nog zo'n spuitbus van de Action ( Spectrum) maar ik weet niet of ik dat wil gebruiken. Voor de zekerheid toch binnenkort maar even langs de kunstenaars benodigdheden winkel.

Acrylverf gebruikt.
Mijn eerste idee was een rode lijst maar ik heb toch voor geel gekozen om de focus op z'n schoenen te verleggen.

Afbeelding
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
Eric61

Re: Kleuren kerel

Bericht door Eric61 »

Prima oefening :thumbs:
De spuitbus raad ik je wel aan om dat buiten te gebruiken... ;)
Kader is mooi met de diepte errond :thumbs:
RiksGewijs

Bericht door RiksGewijs »

Dat is een leuke geworden zo. Mooi kleurenpalet ook.
Marike

Bericht door Marike »

Bedankt, ik ga nog wel een andere kleur lijst om doen. Blauw of rood. Geel lijdt toch te veel af van het schilderij.
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
Onion

Bericht door Onion »

Erg leuk schilderijtje!! Wat mij betreft precies je juiste keuze qua kleur van de lijst. Die werkt erg goed.
unikap

Bericht door unikap »

Lijkt wel een Josje Prins; die werkte ook met die wat absurde kleuren voor de akkers en weilanden. gr jed
Marike

Bericht door Marike »

unikap schreef: di jan 21, 2025 9:30 am Lijkt wel een Josje Prins; die werkte ook met die wat absurde kleuren voor de akkers en weilanden. gr jed
Ik kan niks vinden overJosje Prins op internet, heb je voorbeelden? Of een link naar een website?
unikap

Bericht door unikap »

Was een amateur voor zover ik weet, vrouw van een collega van mijn pa.
Ze maakte wel eens heel kleurige groninger landschappen. gr jed
Plaats reactie