Voorstellen
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Voorstellen
Inmiddels wat meer bekend met pastel potloden
Het lukt me aardig
Ik kan nog niet zo secuur werken als met acryl
Maar vind het ook erg leuk
Het lukt me aardig
Ik kan nog niet zo secuur werken als met acryl
Maar vind het ook erg leuk
- RiksGewijs
Wat een mooie. Erg goed gedaan en mooie details. Het kleur gebruik is super. U kunt natuurlijk ook eens een schetsboek aanmaken waar deze in komt te staan. Is het allemaal wat overzichtelijker.
Prachtige tekening Ria. Heel grappige houding van de struisvogel die nieuwsgierig komt kijken.
Mooi kleurgebruik en fijne afwerking.
Heel lekker bezig zou ik zeggen...
Mooi kleurgebruik en fijne afwerking.
Heel lekker bezig zou ik zeggen...
-
Hallo, ik ben Rootselaar en ben op zoek naar interessant werk,en tevens zoek ik wat informatie over bepaalde werken waarvan sommige forumleden meer details kennen b.v door de gebruikte signering. Ik kom hier binnenkort op terug. mvg Rootselaar
RiksGewijs schreef: ↑vr dec 13, 2024 10:17 pm Wat een mooie. Erg goed gedaan en mooie details. Het kleur gebruik is super. U kunt natuurlijk ook eens een schetsboek aanmaken waar deze in komt te staan. Is het allemaal wat overzichtelijker.
Dank je wel Rik
Ik heb het op gewoon papier ook gedaan ,maar dat werd niks
Ik doe het nu op pastel mat
Gaat vele malen beter
En ik bewaar ze netjes in een map
Dank je wel Erik
Ik had pastel in een keer door
Blijft wel moeilijker
Maar zo leuk om te doen
Maandag ochtend is teken ochtend
Dan komt een over buurvrouw bij mij gezellig teken
Ben nu met onze overleden Bulldog bezig
Zit er nog meer liefde i de tekening ,heerlijk
Welkom Ria ,
Er zijn potloodverdikkers je potlood schuif je daar in en geeft betere hou vast. Werkt wel goed al gebruik ik het met pastelpotloden niet eigenlijk, teveel kleurwisseling dus steeds de verdikker wisselen. Heb er 3 zijn niet heel goedkoop en die van de Chinese winkels zijn heel anders.
Zelf krijg ik met pastelkrijt last van het uitvegen, artrose. Krijt gaat wel wat sneller maar vindt dat wel moeilijker tevens moet ik oppassen met mijn astma geeft nogal wat “stof pigment “ af.
Ik heb eigenlijk geen idee of ze om een verfkwast passen denk wel als de kwast de dikte van een potlood heeft.
Wat een leuke tekeningen
Er zijn potloodverdikkers je potlood schuif je daar in en geeft betere hou vast. Werkt wel goed al gebruik ik het met pastelpotloden niet eigenlijk, teveel kleurwisseling dus steeds de verdikker wisselen. Heb er 3 zijn niet heel goedkoop en die van de Chinese winkels zijn heel anders.
Zelf krijg ik met pastelkrijt last van het uitvegen, artrose. Krijt gaat wel wat sneller maar vindt dat wel moeilijker tevens moet ik oppassen met mijn astma geeft nogal wat “stof pigment “ af.
Ik heb eigenlijk geen idee of ze om een verfkwast passen denk wel als de kwast de dikte van een potlood heeft.
Wat een leuke tekeningen
Dank je wel MarianneMarianneB schreef: ↑vr dec 20, 2024 10:04 am Welkom Ria ,
Wat een leuke tekeningen
Ik heb zelf ook reuma en atrose ,heb mn handen vol met silversplints vandaar dat ik ook niet meer goed kan schilderen
En dacht ik moet toch wat anders gaan doen
Maar moet nu weer uitkijken dat m’n vingers niet verkrampen
Ben nu met verschillende potloden bezig
Ik vind pastel potloden heel leuk
vind het wel moeilijker qua precisie
Maar ik ben lekker bezig ,daar gaat het mij om
De verdikkers heb Ik wel op m’n bestek
Maar wist niet dat het er ook voor potloden was
Ga er eens naar zoeken
Dank je wel
De tekening van ons overleden hondje vond ik moeilijk
Vond het te krassig ,ben ook niet echt tevreden
- RiksGewijs
Dat bedoelde ik niet. Maar omdat u aan het tekenen bent. Is er op het forum een schetsboek. Zie onderstaand screenshot.Aris schreef: ↑zo dec 15, 2024 11:15 amRiksGewijs schreef: ↑vr dec 13, 2024 10:17 pm Wat een mooie. Erg goed gedaan en mooie details. Het kleur gebruik is super. U kunt natuurlijk ook eens een schetsboek aanmaken waar deze in komt te staan. Is het allemaal wat overzichtelijker.
Dank je wel Rik
Ik heb het op gewoon papier ook gedaan ,maar dat werd niks
Ik doe het nu op pastel mat
Gaat vele malen beter
En ik bewaar ze netjes in een map
O oké
Dank je wel Rik
Dank je wel Rik
Welkom op het forum en mooi hoor die tekeningen !
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman