Eerste post Acrylverf
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Eerste post Acrylverf
Hier wat acrylwerken van mij.
Het is geschilderd op strathmore 400 serie voor acrylverf.
400 gram 22,9x30,5 cm, heerlijk stevig papier met een linnen afwerking.
Het is geschilderd op strathmore 400 serie voor acrylverf.
400 gram 22,9x30,5 cm, heerlijk stevig papier met een linnen afwerking.
Re: Eerste post Acrylverf
Wow. Dat is een binnenkomer. Wat een lekkere losse stijl. Het kleurgebruik, je toets, de comic invloeden...
het spreekt me wel aan.
het spreekt me wel aan.
Erg mooi. Je hebt een mooie eigen stijl. De tweede is mijn favoriet, ook door de onconventionele hoek. Bij de derde vind ik het heel knap dat je, ondanks de beschilderde huid van de dame, toch goed de vormen kunt zien, en nog steeds een soort huidgevoel behoudt! De eerste geeft een affiche idee, en daar lijken de verhoudingen wat minder te kloppen, maar dat kan heel goed je bedoeling zijn. Ik vind mn de laatste 2 erg plezierig om naar te kijken.
Pittig werk met kunde en bravoure opgezet.
Werk 1 lijkt de cockpit van een WO2 duits vliegtuig.
Werk 2 is net zo raak als een van Gogh
Werk 3 is relatief uitgewerkt.
Dit is geen natekenen maar Kunst. gr jed
Werk 1 lijkt de cockpit van een WO2 duits vliegtuig.
Werk 2 is net zo raak als een van Gogh
Werk 3 is relatief uitgewerkt.
Dit is geen natekenen maar Kunst. gr jed
Indrukwekkende schilderwerken.
Duidelijk al ervaren met een prachtige kleurbeheersing.
Heel mooie werken
Duidelijk al ervaren met een prachtige kleurbeheersing.
Heel mooie werken
Ook op mij maakt je werk veel indruk. Zijn de ontwerpen ook van eigen hand? Dan heb je lef en de vaardigheden om te verbeelden wat je bezig houdt, met een hoog creatief gehalte. Het portret van de man heeft voor mij de geweldige mix van realisme en een vleugje karikaturisme.
Heel inspirerend!
Heel inspirerend!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Ik gebruik wel foto's als referentie. Soms iets minder, andere schilderingen weer wat meer. Maar ik gebruik geen rasters, of afbeeldingen overtrekken. Vaak met portretten ga ik vaak schetsend te werk met verf, zonder potlood, gewoon gelijk met verf. Zo hou ik het lekker rauw. Mijn werken zijn wel van mijn eigen hand.
Thanks for the comments.
Thanks for the comments.
- RiksGewijs
Wow. Dat is inderdaad al ervaring.
Hoe lang tekent/schilderd u al? Volgens mij al best lang. Ik ben zelf erg fan van stripboeken, vooral de Amerikaanse top-cow stripboeken. Ik herken wel een beetje die style bij de eerste. Echt heel gaaf gedaan.
De tweede. Dat soort zaken heb ik ook wel eens geprobeerd. Op de een of andere wijze lijkt het bij mij nooit ergens op.
De derde. Door de aparte manier van de houding van het lijf twijfel ik een beetje tussen of ik dit wel eens gezien heb of niet. In wedergeval, heel mooi gedaan.
Hoe lang tekent/schilderd u al? Volgens mij al best lang. Ik ben zelf erg fan van stripboeken, vooral de Amerikaanse top-cow stripboeken. Ik herken wel een beetje die style bij de eerste. Echt heel gaaf gedaan.
De tweede. Dat soort zaken heb ik ook wel eens geprobeerd. Op de een of andere wijze lijkt het bij mij nooit ergens op.
De derde. Door de aparte manier van de houding van het lijf twijfel ik een beetje tussen of ik dit wel eens gezien heb of niet. In wedergeval, heel mooi gedaan.
@riksgewijs ikzelf heb ook wat top cow comics, Darkness. Die zijn idd wel cool, ietwat wreder dan de Marvel comics. Ik teken en schilder al een tijdje, geen idee hoe lang eigenlijk. Die eerste is een beetje in de geest van zo'n heavy metal cover. 1ste of 2de wereldoorlog piloot. Ben je een comics lezer?
- RiksGewijs
Jazeker. Heb zelfs een digitaal abonnement gehad. Destijds als proef. Was erg leuk. En goede strips.
Oh, digitaal? Is dat wel wat, dan krijg je de comics digitaal opgestuurd? Ik vind die comics van Slaine ook vet, geïllustreerd door Simon Bisley. Mooie stijl en best bruut.