Beginnende
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Beginnende
Omdat ik een relatief beginnende schilder ben wil ik van jullie weten wat jullie voorstellen zijn voor de kleuren als beginnende schilder ik in huis moet hebben ?
Re: Beginnende
Welkom op het forum.
Neem gewoon een standaardsetje van Talens of zo. Goedkoper kan ook, maar maar dat dekt soms minder.
Als je merkt, dat je bepaalde kleuren niet goed kunt krijgen ga je bijkopen.
Bladgroen vind ik zelf altijd wel een risico, dat je blijft hangen in het blauwige groen en moet je oker oid toevoegen.
Hoe ver is je dichtstbijzijnde winkel. Hoe verder hoe meer je op voorraad moet hebben.
Voor portretten moet je huidskleur hebben, wit zwart geel bruin. Blank durf ik niet meer te zeggen.
Wit heb je in relatief grote hoeveelheden nodig.
Succes gr jed
Neem gewoon een standaardsetje van Talens of zo. Goedkoper kan ook, maar maar dat dekt soms minder.
Als je merkt, dat je bepaalde kleuren niet goed kunt krijgen ga je bijkopen.
Bladgroen vind ik zelf altijd wel een risico, dat je blijft hangen in het blauwige groen en moet je oker oid toevoegen.
Hoe ver is je dichtstbijzijnde winkel. Hoe verder hoe meer je op voorraad moet hebben.
Voor portretten moet je huidskleur hebben, wit zwart geel bruin. Blank durf ik niet meer te zeggen.
Wit heb je in relatief grote hoeveelheden nodig.
Succes gr jed
Het lijkt me ook wel dat het een beetje afhangt wat je wil gaan schilderen. Kleurrijk, abstract, modern of eerder sober. Landschappen of portretten...enz.
In theorie heb je aan vier kleuren voldoende omdat je alle kleuren zelf kan maken.
Primair geel, magenta en primair blauw.
Voeg daar nog wit aan toe en je kan alles maken.
Maar inderdaad, zoals unikap zegt, een basisset om te starten zal je wel al iets wijzer maken.
Hou er rekening mee dat goedkope verf doorgaans ook minder dekkracht zal hebben waardoor je uiteindelijk misschien duurkoop ipv goedkoop start.
Beter wat meer kwaliteitsvolle verven aankopen dan 'action'-verf zeg maar...
Succes!
In theorie heb je aan vier kleuren voldoende omdat je alle kleuren zelf kan maken.
Primair geel, magenta en primair blauw.
Voeg daar nog wit aan toe en je kan alles maken.
Maar inderdaad, zoals unikap zegt, een basisset om te starten zal je wel al iets wijzer maken.
Hou er rekening mee dat goedkope verf doorgaans ook minder dekkracht zal hebben waardoor je uiteindelijk misschien duurkoop ipv goedkoop start.
Beter wat meer kwaliteitsvolle verven aankopen dan 'action'-verf zeg maar...
Succes!
- RiksGewijs
Vaak hebben webwinkels veel los maar ook startersets. Ik bestel mijn spullen meestal hier.
https://www.everycolor.nl
Werken snel en hebben toch wel heel veel. Daarbij hebben ze een vaste winkel in Nederland.
https://www.everycolor.nl
Werken snel en hebben toch wel heel veel. Daarbij hebben ze een vaste winkel in Nederland.