Hallo,
Komt tijd komt raad en vaak verzin ik wel weer wat creatiefs!
Maar aangezien ik lid ben van dit forum post ik hier mijn gedachtenspinsels eens.
Voor een schilderij ben ik opzoek naar iets wat op ijsschotsen lijkt. Blauw/wit ijs!
Dat komt op de achtergrond en daarboven op komt het schilderij.
Maar wie heeft een tip voor hoe je ijsschotsen een beetje na kunt maken?
Ik dacht zelf aan transparant plexiglas blauw. En dan kijken of ik een mix van verschillende soorten blauw kan vinden.
Maar eigenlijks vind ik dat een beetje te plat. Als je naar de foto kijkt zie je dat die schotsen een beetje een reliëf hebben.
Glasbrokken zien er ook cool uit maar dat is weer te groot en onhandig.
Dus wie wil even meedenken?
Alvast bedankt weer
Ijsschotsen namaken
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Ijsschotsen namaken
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
- RiksGewijs
Re: Ijsschotsen namaken
Ik denk dat 4mm mdf van de bouwmarkt wel goed te gebruiken is hiervoor. Zaag je met een figuur laagje makkelijk op maat en het op kleur brengen kan natuurlijk met verf. MDF werkt makkelijk en goed te lijmen. Daarnaast ook mooi glad af te werken als je met een paar laagjes verf werkt.
Bedankt maar ik zoek juist iets transparants en niet egaal. En dat is MDF nou juist niet. Het moet een beetje doorzichtig en daardoor dus realistischer zijn. Misschien kan ik kijken of ik iets kan gieten met epoxy ofzo. Of misschien komen er nog mer reacties op!
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
Het klinkt misschien te gek maar zou 'isomalt' iets kunnen betekenen?
Dat is heldere smeltbare suikervervanger die ook transparant kan gekleurd worden.
Dat is heldere smeltbare suikervervanger die ook transparant kan gekleurd worden.
Dat is wel een idee maar ik vermoed dat het heel erg fragiel is en binnen de kortste keren stuk gaat of goed blijft.
Maar bedankt voor het meedenken!
Maar bedankt voor het meedenken!