Werkjes Mrsgray
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Werkjes Mrsgray
Hoi Sofie,
Wat een mooie evolutie laat je hier zien.
Het 'uiltje' is zeer mooi geworden en komt prima uit de verf met die achtergrond.
Ook het kleine 'bloempje' zet je knap weg.
Het konijntje die zijn roes uitslaapt is ook heel erg geslaagd.
Het Oosterse werk is ook zo'n prachtig werk.
Je ziet jezelf groeien in deze reeks.
Heel mooi gedaan!
Wat een mooie evolutie laat je hier zien.
Het 'uiltje' is zeer mooi geworden en komt prima uit de verf met die achtergrond.
Ook het kleine 'bloempje' zet je knap weg.
Het konijntje die zijn roes uitslaapt is ook heel erg geslaagd.
Het Oosterse werk is ook zo'n prachtig werk.
Je ziet jezelf groeien in deze reeks.
Heel mooi gedaan!
Lange tijd niks gepost, maar niet stil gezeten: Dit is de oogst van dit schooljaar:
De grote vraag is natuurlijk, is er een "mrsgray" stijl in te herkennen, los van het onderwerp?
Het hele overzicht allemaal olieverf op hout Kleine hertje (8-10cm hoog?) Konijntje (vrijwel zelfde formaat als het hertje)
De grote vraag is natuurlijk, is er een "mrsgray" stijl in te herkennen, los van het onderwerp?
Het hele overzicht allemaal olieverf op hout Kleine hertje (8-10cm hoog?) Konijntje (vrijwel zelfde formaat als het hertje)
Laatst gewijzigd door mrsgray op wo mei 08, 2024 11:50 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Deze is een beetje als grapje bedoeld... een uilskuiken
Op wandel met de hondjes (een 8cm hoog)
Wilde kwikstaart
Mooie collectie Sofie.
De 'blikken' zijn heel mooi weergegeven.
De resultaten mogen er zijn
De 'blikken' zijn heel mooi weergegeven.
De resultaten mogen er zijn
- RiksGewijs
Wow. Die zijn zeker mooi geworden. En jawel hoor, een hele eigen style vind ik. Zie ik echt wel terug op kleur gebruik de manier van kwastgebruik zeg maar.
Je hebt weer lekker zitten priegelen, met de natuur als leidende inspiratiebron. Het kwikstaartje komt mooi naar voren, ondanks de drukke achtergrond. Het uilskuiken zakt juist wat weg in de achtergrond. Het konijntje combineert de goede zaken in de eerder genoemde werken; wat mij betreft de uitblinker tussen je mooie prenten, ook al dankzij die koele schaduwen.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Beste Mrsgray,
Ik ben onder de indruk van jouw inktober werkjes en in het bijzonder van het "Zeezichtje met helmgras" en "Op wandel met de hondjes"! Ik vind de kleuren zo warm en alles is mooi in balans, prachtig!
Ikzelf ben hier nog maar pas en ben hier vooral om te leren schiolderen met olie- en acrylverf op doek en ben nog aan m'n eerste werkje bezig, maar weet niet of ik een foto zal durven posten , maar ik doe m'n best.
Vriendelijke groeten,
Karine.
Ik ben onder de indruk van jouw inktober werkjes en in het bijzonder van het "Zeezichtje met helmgras" en "Op wandel met de hondjes"! Ik vind de kleuren zo warm en alles is mooi in balans, prachtig!
Ikzelf ben hier nog maar pas en ben hier vooral om te leren schiolderen met olie- en acrylverf op doek en ben nog aan m'n eerste werkje bezig, maar weet niet of ik een foto zal durven posten , maar ik doe m'n best.
Vriendelijke groeten,
Karine.
Leuke reeks werken die ik dreigde te missen door onze vakantie in mei, maar dankzij Karine komen ze onder mijn aandacht.
Komt het toch nog goed, gr jed
Komt het toch nog goed, gr jed
Blue winter
Tussendoortje:
Na jaren de afleveringen van Bob Ross alleen te gebruiken als zen momentje heb ik eindelijk es een aflevering meegeschilderd.
De duw in de rug was de nieuwe kerst opdracht voor de schilderles. Dit jaar maken we allemaal een "Bob Ross"je en verloten die dan de laatste les voor kerst onder elkaar. Dit wordt mijn bijdrage, naar S21E10: "Blue winter" ( https://www.twoinchbrush.com/painting/blue-winter ).
(olieverf op doek ; 50x40cm)
Na jaren de afleveringen van Bob Ross alleen te gebruiken als zen momentje heb ik eindelijk es een aflevering meegeschilderd.
De duw in de rug was de nieuwe kerst opdracht voor de schilderles. Dit jaar maken we allemaal een "Bob Ross"je en verloten die dan de laatste les voor kerst onder elkaar. Dit wordt mijn bijdrage, naar S21E10: "Blue winter" ( https://www.twoinchbrush.com/painting/blue-winter ).
(olieverf op doek ; 50x40cm)
Hi Sofie,
Mooi resultaat dit 'Ross'-werkje.
Heb ik ook vaak naar gekeken net zoals jij als 'zen'-moment die je zo prima verwoordt.
Ook Annette Kowalski vond ik mooi om te zien
Prima werk, de nieuwe eigenaar mag tevreden zijn
Mooi resultaat dit 'Ross'-werkje.
Heb ik ook vaak naar gekeken net zoals jij als 'zen'-moment die je zo prima verwoordt.
Ook Annette Kowalski vond ik mooi om te zien
Prima werk, de nieuwe eigenaar mag tevreden zijn
- RiksGewijs
Dat is een mooi schilder werk geworden. Bobb Ross gebruikte toch altijd acryl verven? En geen olie verf toch?
Bob zal er tevreden op neer zien, Sofie. Zelf heb ik niet veel met z'n stijl, maar dat neemt niet weg dat hij heeft laten zien dat figuratief schilderen eenvoudig en doeltreffend kan.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Hij gebruikte wel degelijk olievervenRiksGewijs schreef: ↑zo nov 10, 2024 2:34 pm Dat is een mooi schilder werk geworden. Bobb Ross gebruikte toch altijd acryl verven? En geen olie verf toch?
Herinnering
Dit jaar geen beestjes, maar diep persoonlijke trauma's en herinneringen die ik probeer in beeld te brengen.
Olieverf op hout 60x80cm
Olieverf op hout 60x80cm
- RiksGewijs
Achzo... Dat wist ik niet.
Dat meisje is erg mooi gedaan. Die gebroken spiegel onder haar en de weerspiegeling zijn erg pakkend. Zie de trouwma er goed in.
Dat meisje is erg mooi gedaan. Die gebroken spiegel onder haar en de weerspiegeling zijn erg pakkend. Zie de trouwma er goed in.