Serie in progress... beestjes.
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Serie in progress... beestjes.
Ik ben begonnen met een serie van geabstraheerde dieren. Silhouetten zijn natuurgetrouw, maar de uitvoering abstract. Ben van plan er nog wel een paar toe te voegen. Meeste zijn 50x50cm. Oh, heb er ook nog haiku's bijgeschreven. Weet alleen nog niet of ik die ga delen.
Alle feedback is weer welkom. Omdat het toch anders is ben ik wel benieuwd of mensen toch ook nog wel mijn stijl herkennen.
Alle feedback is weer welkom. Omdat het toch anders is ben ik wel benieuwd of mensen toch ook nog wel mijn stijl herkennen.
Re: Serie in progress... beestjes.
Mooie reeks abstracte 'beestjes'.
Ondanks enkel profiel toch zeer herkenbaar.
Leuke werkjes
Ondanks enkel profiel toch zeer herkenbaar.
Leuke werkjes
- RiksGewijs
Gaaf gedaan. En zoals hiervoor al aangegeven, heel herkenbaar alle beestjes.
Nummer 5 is af. De donkere achtergrond glimt enorm, dus lastig te fotograferen. Nog niet helemaal af, al heb ik hem ondertekend, die ondertekening word sowieso nog wat zwakker. Ben er zelf wel blij mee, en alle feedback is welkom.
Ook deze is een mooie geworden.
Leuk detail met de prikkeldraad. Geeft een nog betere indruk.
Leuk detail met de prikkeldraad. Geeft een nog betere indruk.
- RiksGewijs
Ik zie zelf niet echt wat er niet af is. Dit is denk ik wel de mooiste van allen. Komt denk ik door de donkerdere achtergrond. Heel gaaf gedaan.
En bij dezen nummer 6. Heb ik iets meer mee gestoeid. Het silhouet is iets minder sprekend, en kan verkeerd worden gezien. Dan wordt het meer een vos dan de wolf, zoals ie bedoeld is. Maar uiteindelijk in het algemeen wel tevreden. Hoor graag wat jullie ervan vinden.
En nummer 7. Ben er zelg tevreden over, al wil ik kleurverloop van boven naar onder misschien nog iets veranderen. De tak is geinspireerd door van Gogh. Ook weer blij met alle commentaar, wat je er ook maar van vindt.
De wolf is leuk door zijn " 2 dimensies", mooi kleurgebruik; maakt ze heel decoratief. gr jed
Mooie werken hoor. Schilder je het doek eerst in de kleuren van het dier en daarna de achtergrond eroverheen? De dieren lijken bijna uitgesneden, wat weer bijdraagt aan het abstracte karakter van de doeken. Tegelijkertijd zijn de werken ook figuratief te noemen.
Ook lijkt het of je een pasteuze substantie hebt gebruikt voor de dikkere lijnen.
Het Van Goghtakje is herkenbaar (als je het weet..).
Ook lijkt het of je een pasteuze substantie hebt gebruikt voor de dikkere lijnen.
Het Van Goghtakje is herkenbaar (als je het weet..).
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
@unikap Dank je. Ja, ik vind dat aan de ene kant zelf ook wel, maar de meesten zien in het silhouet toch in eerste instantie een vos, totdat ik uitleg hoe het echt zit: een wolf die naar de maan huilt. En het was dus niet helemaal de bedoeling. Verder ben ik er wel tevreden over hoor.
@Coen Dank je , Coen. Ik ben er zelf ook wel blij mee. Het is leuk om er op deze manier mee bezig te zijn, enik zie ook wel een evolutie van de techniek. Die zal ik vertellen: ik begin met een palet voor de achtergrond. Bij de eerste, het hert, had ik nog niet bedacht wat ik ermee ging doen. Had een volledig abstract kleurig werk in gedachten. Bij de achtergrond heb ik een paar regels voor mezelf: alleen maar paletmes, en alleen maar noord-zuid en Oost-west richting. Druppel verschillende kleuren op het doek en veeg dan in genoemde richtingen. Dit herhaal ik tot de achtergrond klaar is. Het pasteuze is dus daadwerkelijk verf. De richels ontstaan door de randen van het paletmes. Dan knip ik een dierensilhouet uit een groot vel papier. Die teken ik zelf, of ik koop een silhouet. Dan positioneer ik het silhouet en ga met een min of meer dekkende verf, vaak titaanwit, over de randen zodat het silhouet staat. Dan schilder ik de rest van de achtergrond weg, maar wel zo dat er hier en daar nog iets doorheen schijnt. En dan maak ik het af door nog iets van een element om het dier toe te voegen. Dat kan een suggestie van lucht, of een blaadje o.i.d. zijn. In mijn laatste, de roodborst die ik hierna zal plaatsen, heb ik al in de achtergrond rekening gehouden met waar ik de roodborst ging zetten, anders was het niet een herkenbaar silhouet geworden. Ik merk dat ik steeds meer controle krijg, en ik probeer dit nog verder te ontwikkelen. Bij de kleurenkeuze wordt ik ook steeds bewuster. Bv bij roodborst breng ik het grijsbruin van zijn verenkleed juist in de achtergrond. En groenen contrasteren mooi met grijsbruin.
Leuk om mee bezig te zijn, kost wel veel verf
@Coen Dank je , Coen. Ik ben er zelf ook wel blij mee. Het is leuk om er op deze manier mee bezig te zijn, enik zie ook wel een evolutie van de techniek. Die zal ik vertellen: ik begin met een palet voor de achtergrond. Bij de eerste, het hert, had ik nog niet bedacht wat ik ermee ging doen. Had een volledig abstract kleurig werk in gedachten. Bij de achtergrond heb ik een paar regels voor mezelf: alleen maar paletmes, en alleen maar noord-zuid en Oost-west richting. Druppel verschillende kleuren op het doek en veeg dan in genoemde richtingen. Dit herhaal ik tot de achtergrond klaar is. Het pasteuze is dus daadwerkelijk verf. De richels ontstaan door de randen van het paletmes. Dan knip ik een dierensilhouet uit een groot vel papier. Die teken ik zelf, of ik koop een silhouet. Dan positioneer ik het silhouet en ga met een min of meer dekkende verf, vaak titaanwit, over de randen zodat het silhouet staat. Dan schilder ik de rest van de achtergrond weg, maar wel zo dat er hier en daar nog iets doorheen schijnt. En dan maak ik het af door nog iets van een element om het dier toe te voegen. Dat kan een suggestie van lucht, of een blaadje o.i.d. zijn. In mijn laatste, de roodborst die ik hierna zal plaatsen, heb ik al in de achtergrond rekening gehouden met waar ik de roodborst ging zetten, anders was het niet een herkenbaar silhouet geworden. Ik merk dat ik steeds meer controle krijg, en ik probeer dit nog verder te ontwikkelen. Bij de kleurenkeuze wordt ik ook steeds bewuster. Bv bij roodborst breng ik het grijsbruin van zijn verenkleed juist in de achtergrond. En groenen contrasteren mooi met grijsbruin.
Leuk om mee bezig te zijn, kost wel veel verf
Ah....dank voor de uitgebreide toelichting! Een effectieve werkwijze. Ik zie dat je er in de roodborst voor koos om de rode borst (vrijelijk) te tonen en die contrasteert ook mooi met het groen. Je slaagt er ook in om die silhouetten strak op het doek te zetten!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!
Tof om je techniek uit de doeken te doen
Het levert je in elk geval leuke resultaten op.
Het levert je in elk geval leuke resultaten op.
- RiksGewijs
Ook weer een mooie. ziet er goed uit. Leuk dat je omschreef hoe je dit gedaan hebt.