Ik weet niet waar ik deze vraag het beste kan plaatsen
Wanneer ik een foto groter wil naschilderen, print ik hem uit en teken het raster erop.
Is er ook een app of een mogelijkheid in photoshop om het raster digitaal op de foto te zetten?
Het lijkt me namelijk erg handig, want wanneer ik een portret exact moet naschilderen dan werkt het vergroten van de foto op de ipad erg prettig. En dat zou nog fijner zijn wanneer het raster op de foto zou staan.
Geen idee of het voor de iPad hetzelfde heet, maar voor de Android is er een programma dat 'Grid Drawing Assistant' heet. Erg handig. En anders mss zoeken op het woordje 'grid'.
Mariska schreef:Geen idee of het voor de iPad hetzelfde heet, maar voor de Android is er een programma dat 'Grid Drawing Assistant' heet. Erg handig. En anders mss zoeken op het woordje 'grid'.
Die kende ik nog niet, super handig. Bedankt voor de tip!
fotografie & Pastelportretten van (huis)dieren: marico-graphy.weebly.com
Fotografe nodig? Ik doe shoots in Belgisch Limburg tot de grens van Nederland.
Dank je Ricotje. Maar ik zocht een gratis app voor de ipad die rasters kan zetten.
Op mijn computer doe ik het met paintshop pro. Maar de ipad is zoveel handiger als ik aan het schilderen ben
Ik vind het zo handig omdat je op de ipad meteen de afbeelding kan vergroten. En met het raster erop kan ik hem goed heen en weer schuiven. Hierdoor kan ik veel eenvoudiger iets natekenen. Vooral met portretten is dit erg handig.
Handig om een "kopie" te produceren en wordt al eeuwen gebruikt. Je kunt dan natuurlijk ook zo'n projectortje gebruiken. Alleen... het beperkt je wel in je mogelijkheden om de werkelijkheid te manipuleren