Hallo Allemaal,
Ik ben Lucas. Ik heb me hier aangemeld niet omdat ik zelf teken/schilder, maar omdat mijn moeder tekende/schilderde. Ze gaf daar ook cursussen in, maar dat is langer geleden (Jaren '90 in Leiderdorp, daarna in Leiden, tot misschien 2010-ish) Ik heb daar zelfs als kind nog wel eens op tafel een boek zitten lezen als model (gewoon gekleed, uiteraard. Maar wel stilzitten, hetgeen prima ging met een leuk boek en het was nog gezellig ook). Dus een klein kansje dat iemand hier mij al kent of haar gekend heeft (Liduine). Ze aquarelleerde vooral, maar heeft ook met andere materialen en technieken gewerkt (Acryl, pastelkrijt, krijt, houtskool, olieverf. Ook dingen met keramiek/klei. Vóór mijn tijd ook kleine dingetjes met emaille op metaal.)
Mijn moeder is in 2020 overleden.
Ik ben nu langzaamaan bezig haar atelier om te vormen tot een (hobby)kamer voor mijzelf. Dat gaat stapje voor stapje en rustig aan. Maar ik zoek een nieuw huisje voor een aantal van haar kunstenaarsbenodigdheden en boeken. Het gaat me er daarbij vooral om dat het goed terecht komt bij iemand die er ook weer mooie dingen mee maakt en er blij mee is. Ik zoek eerst uit welke spullen, en daarna aan wie. (de spullen geven dus geen volledig beeld van wie mijn moeder was, want ik houd ook dingen om de herinneringen of geef dingen aan familie).
Ik heb een eigen hobbywebsite die niet over schilderen gaat, waar ik een pagina heb ingericht met een lijstje. Zou ik hier (bij de vraag&aanbod) een onderwerp mogen starten en daar een linkje mogen plaatsen naar die pagina? Of spullen afzonderlijk mogen aanbieden?
Het is niet commercieel maar ik wil het ook weer niet gratis weggeven want dan duikt er geheid iemand op die wel commercieel is. Uiteindelijk komt het dan ook wel bij iemand die er wat mee maakt maar liever rechtstreeks. Via een elektronica-forum waar ik actief ben komen wel eens ge-erfde componenten of bijv. meetapparatuur bij een nieuwe eigenaar terecht, dus zodoende dacht ik er aan een schilderforum te zoeken.
Voorstellen en vraag
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Re: Voorstellen en vraag
Vermoedelijk zal de beheerder daar geen bezwaar tegen hebben gezien het om kunstenaarsmateriaal gaat.
Je kan ook je lijst hier posten eventueel vergezeld van een of meerdere foto's...
Alvast veel succes!
Gr.,
Je kan ook je lijst hier posten eventueel vergezeld van een of meerdere foto's...
Alvast veel succes!
Gr.,
Dank je wel!
De pagina is een lijst met foto's, ingedeeld in een gedeelte voor kunstenaarsbenodigdheden en een lijst met boeken.
De lijst veranderd naar mate ik de spullen uitzoek.
Maar bijvoorbeeld voor deze (en andere) olieverf zoek ik iemand die daar graag wat moois mee wil schilderen:

Of, heel wat anders: voor deze schetsezel (Op zithoogte of voor kinderen, zie de duimstok die ernaast staat, die is 1 m lang) zoek ik een nieuw huis:

De rol papier erbij is houthoudend / niet zo'n hoge kwaliteit (het verkleurd). Maar leuk voor snelle schetsen / eerste kladjes.
De pagina is een lijst met foto's, ingedeeld in een gedeelte voor kunstenaarsbenodigdheden en een lijst met boeken.
De lijst veranderd naar mate ik de spullen uitzoek.
Maar bijvoorbeeld voor deze (en andere) olieverf zoek ik iemand die daar graag wat moois mee wil schilderen:

Of, heel wat anders: voor deze schetsezel (Op zithoogte of voor kinderen, zie de duimstok die ernaast staat, die is 1 m lang) zoek ik een nieuw huis:

De rol papier erbij is houthoudend / niet zo'n hoge kwaliteit (het verkleurd). Maar leuk voor snelle schetsen / eerste kladjes.
Mooie spullen voor de liefhebber. Mooie boeken/ cursussen e.a. 
Leiden ligt nu niet bepaald naast de deur maar ongetwijfeld zijn wel er gegadigden in de buurt.
Plaats even hetzelfde onder de rubriek 'te koop' vraag/aanbod', kwestie van het op de juiste plaats te etaleren
Heel veel succes!
Leiden ligt nu niet bepaald naast de deur maar ongetwijfeld zijn wel er gegadigden in de buurt.
Plaats even hetzelfde onder de rubriek 'te koop' vraag/aanbod', kwestie van het op de juiste plaats te etaleren

Heel veel succes!