En weer een nieuwe tekening. Deze keer wel een wat snellere. En ook een stuk simpelere. Bij deze was de bedoeling dat ik met blend gereedschap ging werken zodat de was van de potloden zeg maar zo verspreid wordt dat dit een grotere dichtheid op het papier geeft. Daarmee geen doorschijn geeft. De blenders, een blender potlood en vloeistof die het getekende vloeibaar maakt zoals met aquarel potloden. De potloden die ik gebruik zijn polychromos potloden van Faber Castell. Dus op wasbasis.
De tekening is een Nebula gezien vanuit de woestijn over een piramide.
Betreft de opzet. Al redelijk dik ingekleurd. Hoe dikker als beter zeg maar.
Al goed te zien dat het dikker vult als het ware. De kleuren zijn inmiddels al redelijk in elkaar aan het doorlopen.
De tekening zoals deze geworden is. En als oefening om te werken met blondines materialen. Ik moet zeggen, leuk dat blenden op die manier. Maar het kost wel erg veel van de potloden. Ik denk niet dat er voor mij toekomst zit in dit soort tekeningen met potlood. En zelfs dat er dan beter een schilderij gemaakt kan worden. Dit geeft dan juist meer de mogelijkheid om te kunnen blenden op deze manier.
Nu maar weer eens verder kijken wat ik ga tekenen. Het tekenen zal weer iets langzamer worden. Het wedstrijd seizoen is weer begonnen en dat beteken dat ik 3x in de week 's avonds van huis ben. Dus minder tijd om te tekenen. Maar updates blijven we komen.
Als jullie ideeën hebben? Ik houd mij aanbevolen.