Tekeningen verkopen
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
Tekeningen verkopen
Heyy iedereen,
Ik ben een meisje van 14 jaar en hou erg van zwart-wit grafiet tekenen van portretten en dieren (meestal op A5 formaat). Ik had het idee om misschien tekeningen te verkopen (het gaat mij niet om geld maar ik was nieuwsgierig of mensen interesse hebben in mijn tekeningen), alleen ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt. Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven:
1. Kan ik mijn eigen website maken, of beter beginnen op bijvoorbeeld marktplaats?
2. Hoeveel kan ik er voor vragen? (ik zat te denken aan tussen de 5 en de 10 euro, maar ik heb geen idee wat normaal en passend is)
3. De allerbelangrijkste vraag: Zijn mijn tekeningen wel geschikt voor verkoop of moet ik nog even door oefenen? Gewoon eerlijk zijn als ze nog niet goed genoeg zijn hoor!
Ik hoop dat iemand antwoord heeft!
Ik ben een meisje van 14 jaar en hou erg van zwart-wit grafiet tekenen van portretten en dieren (meestal op A5 formaat). Ik had het idee om misschien tekeningen te verkopen (het gaat mij niet om geld maar ik was nieuwsgierig of mensen interesse hebben in mijn tekeningen), alleen ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt. Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven:
1. Kan ik mijn eigen website maken, of beter beginnen op bijvoorbeeld marktplaats?
2. Hoeveel kan ik er voor vragen? (ik zat te denken aan tussen de 5 en de 10 euro, maar ik heb geen idee wat normaal en passend is)
3. De allerbelangrijkste vraag: Zijn mijn tekeningen wel geschikt voor verkoop of moet ik nog even door oefenen? Gewoon eerlijk zijn als ze nog niet goed genoeg zijn hoor!
Ik hoop dat iemand antwoord heeft!
- AtelierBrigitte
- Contacteer:
Re: Tekeningen verkopen
Goeiemorgen, ik heb je bericht verplaatst naar het Theehuis.
Het forumonderdeel waar je het oorspronkelijk gepost had, was voor het verkopen van materiaal etc tussen de forumleden onderling.
Het forumonderdeel waar je het oorspronkelijk gepost had, was voor het verkopen van materiaal etc tussen de forumleden onderling.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.
---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!
'Een werk is waard wat de gek er voor geeft' zegt men wel eens.
Aan je tekening zal het niet liggen want je hebt duidelijk wel wat in je mars. Een eigen webstekje kan misschien wel helpen om daarin een soort portfolio te zetten. Laat je vooral niet ontmoedigen als er niet direct interesse is.
Ik zou je wel aanraden om kunstrichting te volgen.
Vermoedelijk ligt daar veel meer kennis en begrip te rapen die je ongetwijfeld zal helpen om je werken op te tillen naar nog beter... Zal je veel meer aan hebben dan een paar euro.
Aan je tekening zal het niet liggen want je hebt duidelijk wel wat in je mars. Een eigen webstekje kan misschien wel helpen om daarin een soort portfolio te zetten. Laat je vooral niet ontmoedigen als er niet direct interesse is.
Ik zou je wel aanraden om kunstrichting te volgen.
Vermoedelijk ligt daar veel meer kennis en begrip te rapen die je ongetwijfeld zal helpen om je werken op te tillen naar nog beter... Zal je veel meer aan hebben dan een paar euro.
Dankjewel Eric61! Ga ik zeker doen!
- Maria_Anne
- Contacteer:
Hoi L(0_0*) (oh dat is een poppetje achter een computer!), ja je kunt best wel proberen wat te verkopen. Marktplaats is naar mijn ervaring niet allerbest. Instagram, Etsy kan wel effectiever zijn, maar dan moet je ook veel investeren in marketing. Niet makkelijk, veel werk. Elk uurtje wat je erin steekt moet je niet optellen bij je werkzaamheden want dan hou je erg weinig over initieel. Je moet het inderdaad vooral doen omdat het leuk is. Mond tot mond of exposeren helpt uiteindelijk toch et best, is mijn ervaring. Veel succes, want je hebt zoals eerder genoemd zeker potentie
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
Etsy vind ik dan weer zo'n website waar alles veel te duur word aangeboden. Uitzonderingen daargelaten.
En ik vind je portret van S10 al erg goed!
Wat ik wel een fijne site vind maar waar ook genoeg bagger op staat is Artstation.com . Kun je ook een portfolio aanmaken. Maar je zou ook heel goed een eigen Facebook of instapagina aan kunnen maken voor je tekeningen want veel mensen zitten daar ook op tegenwoordig.
Ps, ik had niet gezien dat dit al een oud bericht was. Stond redelijk bovenaan dus niet gecheked
En ik vind je portret van S10 al erg goed!
Wat ik wel een fijne site vind maar waar ook genoeg bagger op staat is Artstation.com . Kun je ook een portfolio aanmaken. Maar je zou ook heel goed een eigen Facebook of instapagina aan kunnen maken voor je tekeningen want veel mensen zitten daar ook op tegenwoordig.
Ps, ik had niet gezien dat dit al een oud bericht was. Stond redelijk bovenaan dus niet gecheked
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
- Deugenietje
Ik zit al 15 jaar op een hondenforum waar mensen mij al heel lang kennen.
Ik heb onderzetters gekregen die ik op met bijzondere manier inkleur.
Iemand bestelde er 4 en heb er 15 euro voor gekregen.
Heb diegene ook gevraagd wat hij er voor wou geven.
Nooit zelf een prijs bedenken.
Men wil vaak meer geven dan wat jij denkt.
Ik heb onderzetters gekregen die ik op met bijzondere manier inkleur.
Iemand bestelde er 4 en heb er 15 euro voor gekregen.
Heb diegene ook gevraagd wat hij er voor wou geven.
Nooit zelf een prijs bedenken.
- EmielsDesigns
- Contacteer:
Naast een eigen website heb ik ook een account bij werkaandemuur.nl dit is ook de sponsor van VTWonen weer verliefd op mijn huis. Je kunt hier je werk uploaden en een eigen commissie instellen.
Making Art is my way of life
Benieuwd wat ik maak? bekijk hier mijn kunstwerken
Benieuwd wat ik maak? bekijk hier mijn kunstwerken
Dat ligt wel een beetje genuanceerder.Deugenietje schreef: ↑zo mar 17, 2024 7:30 pm Nooit zelf een prijs bedenken.
Hoe goed je bent, hoe bekend je bent, en of je diploma's hebt.
Daarnaast spelen andere dingen ook een rol.
- Hoeveel tijd heb je besteed aan een werkstuk?
- Welk materialen heb je gebruikt? Iets met diamanten inleggen is een hogere prijs dan met plastic steentjes van de Action gemaakt. Om maar eens een extreem voorbeeld te noemen.
- Hoe groot is het werk?
-Hoe uniek? Zeefdruk in oplage van 1000 is minder waard dan oplage van bijvoorbeeld 3.
enz.
Dus een prijs bepalen kan best.
Sommige mensen doen bij eens schilderij soms lengte + breedte x factor. In mijn geval zou het factor 1 zijn. Maar Helmantel heeft misschien wel factor 35? Vooral voor schilderijen, tekeningen, grafisch werk. Maar voor 3D en andere uitingen hanteer je weer andere regels.
Maar het is soms inderdaad ook wat de gek er voor geeft.
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
- Deugenietje
Nou het waren gewoon bierviltjes, puur eigen ontwerp, overal maar 1 werkje van.
En ben net dit jaar begonnen met weer te tekenen enzo en haal voorbeelden van internet.
Als kind natuurlijk wel heel veel gehobbyd en getekend.
Het ging beetje om deze dingen.
En ben net dit jaar begonnen met weer te tekenen enzo en haal voorbeelden van internet.
Als kind natuurlijk wel heel veel gehobbyd en getekend.
Het ging beetje om deze dingen.
Leuke werkjes maar wees ook kritisch op jezelf!
Zoals nr 4 van bovenaf geteld. Ik zou voor mezelf die eruit gooien en overnieuw doen vanwege de "uitschieter" met de stift. Mij stoort dat wel een klein beetje. En aflakken want anders kun je ze niet gebruiken waar ze voor bedoelt zijn
Zoals nr 4 van bovenaf geteld. Ik zou voor mezelf die eruit gooien en overnieuw doen vanwege de "uitschieter" met de stift. Mij stoort dat wel een klein beetje. En aflakken want anders kun je ze niet gebruiken waar ze voor bedoelt zijn