Zwarte stenen kleven op canvas of hout of…

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Ashtouk123***

Zwarte stenen kleven op canvas of hout of…

Bericht door Ashtouk123*** »

Hallo,

Ik wens een kunstwerk te maken met zwarte stenen (ongelijk dus geen platte egale stenen) en zoek me gek om de beste lijm te vinden om deze stenen/gepolijste keien te kunnen kleven zodat ze er niet af kunnen vallen van welke ondergrond ik ook gebruik maak. Ik gebruik nu een canvas, maar evengoed op hout of metaal.
Iemand die me kan helpen de juiste lijm te vinden en liefst in een grote tube ineens of pot gezien ik regelmatig ook voor andere zaken zal gebruiken. Aan kleine tubes heb ik niet veel. Seconde lijm heb ik liggen maar gebruik ik voor andere zaken. Dankjewel alvast aan de persoon die me hierbij kan helpen. Lieve groetjes
Eric61

Re: Zwarte stenen kleven op canvas of hout of…

Bericht door Eric61 »

Tec 7 X-Tack. Is een hechtingskit voor in de bouw.
Misschien een oplossing? :???:
RiksGewijs

Bericht door RiksGewijs »

Een gladde steen verlijmen is erg moeilijk. Die worden meestal gezet ipv gelijmd. Dit komt door de gladde oppervlakte. Op kanvas lijmen maakt dit extra lastig omdat je hier niet met een cement kunt werken. Ik heb zelf met verschillende lijmen gewerkt voor meerdere zaken. Ook voor steen. Een Bisontix werkte het beste. Maar omdat je niet plat werkt heb je weinig oppervlakte om te verlijmen. Dit moet je dubbel aanbrengen. laten drogen en dan vast maken. Het vulcanisch proces zal het hechtings proces zijn.

Ik had zelf de beste resultaten met deze.
https://www.gamma.nl/assortiment/bison- ... /p/B607781
*Kees

Bericht door *Kees »

Dit is het forum over aquarel, dus deze vraag past hier niet ;)
Plaats reactie