Normaal gesproken teken ik gewoon op papier, maar bij mijn nieuwe computer zat Adobe Photoshop Elements 8.0 en het lijkt me ook leuk om tekeningen te gaan bewerken op de computer.
Nu kom ik er alleen niet helemaal uit. Ik heb een tekening netjes overgetrokken zodat alleen de 'echte' lijnen overblijven. Deze heb ik ingescand en nu wil ik hem bewerken; lijnen overtrekken en inkleuren bijvoorbeeld. Maar het overtrekken lukt mij niet goed en inkleuren daardoor dus ook niet.
De enige manier waarop ik een ingekleurde scan enigszins toonbaar heb kunnen maken is door de kleuren op een nieuwe laag te plaatsen en de onderliggende laag volledig zwart te maken. Maar eigenlijk is het dus een afbeelding met van elkaar afliggende kleuren (al het zwart op de afbeelding is achtergrond).
Ik denk dat mijn probleem verholpen kan worden door de lijnen op de een af andere manier goed in de computer te krijgen.
Kan iemand mij verduidelijking geven in het digitaliseren van tekeningen?
Dank
afbeeldingen van het probleem:
mijn originele tekening (nagetekend uit boek van Vincent Woodcock)

de tekening met slechts 'echte' lijnen

het resultaat van kleuren zonder lijnen met de computer gemaakt, de kleuren zijn ook erg blokkerig aan de randen