Welke naam heeft dit type schilderijlijst?

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plaats reactie
Marike

Welke naam heeft dit type schilderijlijst?

Bericht door Marike »

Vaak kom ik er wel uit met Google, Google lens maar nu vind ik niet wat ik zoek.

Ik las op een website "u frame baklijst" maar daar krijg ik ook weinig resultaten mee. Ik heb ook al dubbele baklijst ingetypt maar krijg ik ook niet veel. Ik wil graag meerdere sites / prijzen bekijken voordat ik iets koop.

Maar ik zoek dus de algemene benaming voor de lijst op de foto. Met zo'n extra randje in het midden om het zo maar even te benoemen. En dan is het de bedoeling dat als het schilderij er eenmaal in zit dat het middelste ook te zien is. Dus dat is rand nummer 1 om het schilderij.
Bijlagen
u frame.png
u frame.png (132.59 KiB) 2325 keer bekeken
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
RiksGewijs

Re: Welke naam heeft dit type schilderijlijst?

Bericht door RiksGewijs »

Vreemd, ik heb ook even gekeken, maar ook ik krijg er niet veel uit. Nooit zoiets gezien ook. Misschien dat ze niet veel gemaakt worden. Waarom moet het precies zo zijn? Wat ga je ermee doen?
Marike

Bericht door Marike »

Waarom?
Omdat dat idee in mijn hoofd zit.
En dan wil ik dat proberen te realiseren.

Ik wil in de opening iets stoppen passende bij het schilderij en al dan niet sealen met epoxy.
Wellicht word het maatwerk of ik moet zelf aan de slag met een reguliere baklijst met veel ruimte tussen het doek en de lijst en dat dan aanpassen zoals ik dat wil.
Kunst is overal. Zij wordt den mensch als het ware door de vogels op de jas geworpen: H.N. Werkman
Eric61

Bericht door Eric61 »

Denk toch dat < uframe baklijst > best die richting opgaat...
Succes in ieder geval.
Marike

Bericht door Marike »

Dank, en anders ga ik zelf aan de knutsel als ik niets vind wat ik zoek. Of ik ga eens rondvragen bij deze of gene.
Plaats reactie